پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی سه شنبه 23 اسفند 1401

گزارش هواشناسی آذربایجان‌غربی سه شنبه 23 اسفند 1401 حاکی از فعالیت سامانه بارشی است.
تصویر پیش بینی هواشناسی آذربایجان‌غربی سه شنبه 23 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه هفته جاری مناطق جنوبی استان آذربایجان غربی را فرا می‌گیرد.

اردلان محمدپور روز دوشنبه اظهار کرد: این سامانه بارشی فعالیت خود را به صورت افزایش ابر، بارش باران متناوب همراه با رعد و برق تا روز جمعه در این منطقه نشان می‌دهد.

وی افزود: با آغاز فعالیت این سامانه بارشی، دمای هوا نیز به طور میانگین سه تا چهار درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند و به همین دلیل احتمال دارد بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف پیش بینی می‌شود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: تا قبل از ورود این سامانه بارشی، جوی آرام و پایدار در منطقه حالکم خواهد بود و دمای هوا به طور میانگین ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته ارومیه با حداقل دمای منفی یک درجه سانتی‌گراد سردترین شهر آذربایجان غربی بود و پلدشت با حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شد و دمای هوای مهاباد بین پنج و ۱۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

محمدپور با اشاره به ویژگی بارش‌های بهاری و رگباری بودن آنها و احتمال آبگرفتگی معابر و مسیل ها، از شهروندان خواست در زمان فعالیت این سامانه بارشی از فعالیت کوهنوردی و نشستن در بستر رودخانه‌ها خودداری کنند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

منبع:ایرنا

467359