پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی دوشنبه 15 اسفند 1401

گزارش هواشناسی آذربایجان غربی دوشنبه 15 اسفند 1401 حاکی از وزش تندباد است.
تصویر پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی دوشنبه 15 اسفند 1401

به گزارش سایت خبری پرسون، رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: طبق بررسی الگوهای پیش بینی احتمال وقوع تندبادهایی با سرعت ۹۰ کیلومتر بر ساعت در استان وجود دارد که لازم است شهروندان به هشدار نارنجی صادر شده توجه کنند.

مهدی صابری روز یکشنبه افزود: خیزش گرد و خاک و بارش باران نیز برای استان در طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه نیز پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به هشدار صادر شده، اظهار کرد: با توجه به افزایش گردیان فشاری وضعیت جوی آذربایجان غربی تا روز سه‌شنبه توام با وزش تندباد خواهد بود.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: زمان شروع این مخاطرات روز دوشنبه در تمامی مناطق استان بوده و روز سه‌شنبه فقط در مناطق جنوبی پیش بینی شده است.

طبق گفته صابری، اثرات مخاطره شامل آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه‌ها و بنرهای تبلیغاتی و کاهش دید و کیفیت هوا است.

رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: لازم است شهروندان به توصیه‌های صادر شده در زمینه استحکام سازه‌های موقت مانند تابلوهای تبلیغاتی و سایر موارد توجه کنند.

صابری توصیه کرد: با توجه به شرایط ناپایدار و نامساعد استان شهروندان از پارک کردن خودروهای خود زیر درختان و ساختمان‌های نیمه کاره خودداری کنند.

هشدار نارنجی اداره کل هواشناسی استان بیانگر اقدام ضروری لازم و احتمال خسارت‌های گسترده است که باید به این هشدارها توجه جدی شود.

منبع:ایرنا

466115