بسیاری از پزشکان با رویکرد طب سنتی آشنا نیستند

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: باید اطلاعات صحیح و نگرش درست در مورد طب ایرانی و سبک زندگی سالم را به پزشکان منتقل کنیم زیرا بسیاری از پزشکان، با رویکرد منطقی و روشمند طب سنتی آشنا نیستند.
تصویر بسیاری از پزشکان با رویکرد طب سنتی آشنا نیستند

به گزارش سایت خبری پرسون، نفیسه حسینی یکتا، مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل در جلسه هم‌اندیشی و آشنایی با مبانی و سبک زندگی طب ایرانی ویژه پزشکان خانواده اظهار کرد: توسعه هر دانشی نیازمند تغییر نگرش و افزایش آگاهی در بین افراد مختلف جامعه است و توسعه طب ایرانی نیز از این قاعده مستثنا نیست.

وی با اشاره به چالش‌ها و فراز و نشیب‌هایی که بر سر توسعه منطقی و علمی طب ایرانی وجود دارد، تصریح کرد: با این وجود در حوزه آموزش گام‌های مهمی برداشته‌ایم. از سال 1386 تاسیس دانشکده‌های طب ایرانی و تربیت دانشجویان آغاز شد؛ اکنون برخی رشته‌ها در حال ایجاد هستند و برخی دیگر نیاز به ایجاد و راه‌اندازی دارند که با موانعی روبه‌رو است اما همچنان به توسعه آموزشی و تغییر نگرش در این حوزه باور داریم و امیدوار هستیم این روند با قوت ادامه یابد.

حسینی یکتا تصریح کرد: بهره مندی از طب ایرانی در نظام بهداشتی کشور، به‌ویژه پس از مصوبه قانون بودجه سال 1402 که وزارت بهداشت را موظف به ادغام آن در شبکه بهداشتی کرد، به طور جدی دنبال می‌شود. نقطه آغاز این فرایند با آموزش مربیان بهورزی، بهورزان و سپس آموزش عمومی جامعه و تکمیل شناسنامه‌های سبک زندگی طب ایرانی برای مردم آغاز شد.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل با بیان اینکه هدف اصلی از برگزاری این کارگاه همسان‌سازی، همفکری و هم اندیشی برای ارائه یک محتوای خوب به پزشکان است؛ تاکید کرد: آموزش پزشکان نقطه کلیدی است. ما باید اطلاعات صحیح و نگرش درست در مورد طب ایرانی و سبک زندگی سالم را به پزشکان منتقل کنیم زیرا بسیاری از پزشکان، به رویکرد منطقی و روشمند طب سنتی آشنا نیستند و باید اطلاعات دقیق و درست از توانمندی‌ها و محدودیت‌های این مکتب طبی را منتقل کنیم که در این دوره به بحث پیشگیری با سبک زندگی سالم تاکید شده است.

وی افزود: به همین منظور، همکاری‌های خوبی میان دفتر طب ایرانی و معاونت بهداشت وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت برای اجرایی کردن تفاهم‌نامه‌های موجود، به‌ویژه در بحث آموزش پزشکان خانواده فراهم شده که این تلاش‌ها بسترهای مهمی برای گسترش طب ایرانی فراهم کرده‌اند.

حسینی یکتا بیان کرد: محتوا، مدرس و دانش پژوه سه رکن اصلی هر کارگاه آموزشی هستند و باید دقت کنیم که محتوای دقیق، کاربردی با بیان مناسب به همکاران پزشکانمان منتقل شود.

دکتر حسینی یکتا با تاکید بر اهمیت این موضوع و تلاش‌های انجام شده ابراز امیدواری کرد که این آموزش‌ها باعث ایجاد نگرش صحیح در خصوص طب ایرانی شود و این تغییر نگرش زمینه به کارگیری این آموزه‌ها که عمدتا در خصوص سبک زندگی سالم است را در جامعه پزشکی بیشتر از قبل فراهم کند تا در آینده شاهد کاهش بار بیماریها به ویژه بیماری‌های مزمن و غیرواگیر در جامعه باشیم. این مهم یعنی تغییر رفتار؛ نگرش، کاهش بار بیماری‌ها در طرح‌های پژوهشی متعددی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

786505

سازمان آگهی های پرسون