آیا عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌های استان اصفهان واریز شده است؟

شهردار شهرضا با اشاره به عدم پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌های استان اصفهان گفت: عوارض آلایندگی قصه پر غصه‌ای است که از دی ماه 1400 تاکنون پرداخت نشده و حقوق حقه مردم توسط دستگاه‌های مسوول تضعیف شده است.
تصویر آیا عوارض آلایندگی به حساب شهرداری‌های استان اصفهان واریز شده است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ حمید شهبازی، شهردار شهرضا با اشاره به وجود 360 هکتار بافت فرسوده مصوب و هزار هکتار بافت ناکارآمد شهری اظهار کرد: در یک ماه گذشته دو جلسه به همراه نماینده و مسوولان شهرستان با معاون وزیر و رئیس بازآفرینی شهری داشتیم تا در این حوزه اقداماتی را انجام دهیم؛ همچنین بسته‌های تشویقی دیده شده تا مردم بافت فرسوده را احیا کنند.

وی ادامه داد: 62 هکتار مساحت بافت تاریخی ارزشمند شهرضا است که بخش عمده‌ای از آن از بین رفته و بعضی دیگر مالکیت شخصی دارد و افراد به دنبال تخریب آن هستند، قرار بوده در همین راستا مدیرکل میراث‌فرهنگی اصفهان در شهرضا حضور پیدا کند و هنوز این اتفاق نیفتاده است.

شهبازی تصریح کرد: در حوزه محلات هدف بازآفرینی شهری، شهرضا جزو اولین شهرستان‌هایی بود که مطالعات بازآفرینی انجام شد و 72 پروژه را در 7 محله در ستاد استانی بازآفرینی تأیید کردیم.

شهردار شهرضا با اشاره به عدم پرداخت عوارض آلایندگی به شهرداری‌های استان اصفهان گفت: عوارض آلایندگی قصه پر غصه‌ای است که از دی‌ماه 1400 تاکنون پرداخت نشده و حقوق حقه مردم توسط دستگاه‌های مسوول تضعیف شده است.

وی ادامه داد: اداره کل محیط‌زیست و اداره کل امور مالیاتی باید هر چه سریع‌تر عوارض آلایندگی را تعیین و تکلیف کنند استان اصفهان از این مهم محروم بوده است، مگر مطالباتی که از قبل رأی گرفتند.

عوارض آلایندگی باید تعیین و تکلیف شود

شهبازی تصریح کرد: صنایع آلاینده روزبه‌روز آلایندگی را بیشتر می‌کنند، این شرایط سخت را همه‌جا می‌بینیم؛ شهرضا زمانی هوای پاک داشت ولی امروز این شهر هم جزو شهرهای آلوده استان شده و انتظار داریم طبق مصوبه هیات وزیران سازمان امور مالیاتی و محیط‌زیست اقدامات لازم را انجام دهند.

شهردار شهرضا با بیان اینکه در استان‌های دیگر ماهانه عوارض آلایندگی به‌حساب شهرداری‌ها واریز می‌شود، اضافه کرد: عوارض آلایندگی باید در نگهداری و توسعه فضای سبز در حوزه محیط‌زیست و خدمات شهری مصرف شود که این اتفاق در استان نیفتاده است.

منبع: شهرداری

752637