راز عطر غذاهای رستورانی+ ترکیب ادویه غذاهای گوشتی

رستوران‌های لوکس با استفاده از ترکیبات پیچیده و دقیق ادویه‌ها، طعم غذاهای گوشتی خود را به اوج می‌رسانند. این ترکیب‌ها عطر و طعم غذا را فوق العاده خواهند کرد.
تصویر راز عطر غذاهای رستورانی+ ترکیب ادویه غذاهای گوشتی

به گزارش سایت خبری پرسون، ادویه ها از طعم دهنده های غذا هستند و به بخشی از غذاهای روزانه ما تبدیل شده اند و بدون استفاده از آن ها غذاها دیگر طرفداران چندانی ندارد. ادویه ها عطر، طعم، رنگ و ویژگی های منحصر به فردی به غذاها می دهند. اگر می خواهید غذاهای گوشتی و خورشی شما خوشمزه، خوش بو و... شود، این بخش را بخوانید.

ادویه های از بین برنده بوی زهم گوشت

برای از بین بردن بوی زهم غذاهای گوشتی انواع ادویه چون پودر پیاز، پودر دانه کرفس، فلفل قرمز، فلفل سیاه، نمک، پودر جعفری خشک، پودر رزماری خشک، پودر ریحان خشک، پودر پونه خشک و آرد را با هم مخلوط کنید و هنگام طبخ غذا 3-2 قاشق غذاخوری از این ادویه به غذا بیافزایید.

ادویه های از بین برنده سردی گوشت

گوشت قرمز دارای طبع‌های بسیار متفاوتی می‌باشد. گوشت گوساله طبع سرد دارد، در طب سنتی برای مصلح گوشت گوساله از ترکیب سماق، فلفل سیاه، سیر، گشنیز، مرزه، زرد چوبه، آویشن، دارچین استفاده نمایید.

ادویه خوشمزه کردن غذاهای گوشتی

برای خوشمزه شدن غذاهای گوشتی و خورشی به ادویه های زیر نیاز است:

ادویه عثمانی

ادویه عثمانی جزو ادویه‌های پر کاربرد برای پخت انواع مرغ و غذاهای گوشتی میباشد، دستور تهیه این ادویه از زمان امپراطوری عثمانی برجای مانده و ترکیبی از سیر، پاپریکا و سبزیجات معطر مثل آویشن و سماق و… است.

ادویه کشمیری

ادویه کشمیری یکی از محبوب ترین و مشهورترین ادویه های هندی است که شامل فلفل قرمز،تخم گشنیز،هل،پاپریکا،جوز،زیره سیاه،ریشه جوز و غیره می شود.این ادویه طعم و عطر ملایم و دلچسب به غذاها می بخشد.

سایر ادویه ها برای خوشمزه شدن غذاهای گوشتی عبارتند از:

زعفران

زعفران یکی از مهم ترین ادویه‌ها در آشپزی است که طعم خوبی به غذاهای گوشتی و انواع خورش ها می دهد.

پاپریکا

پاپریکا انواع گوناگونی دارد و از این ادویه هم به عنوان چاشنی انواع غذاهای گوشتی و هم رنگ دهنده استفاده می شود. پاپریکا از ترکیب فلفل های خشک تهیه می شود که شامل فلفل دلمه ای شیرین و فلفل قرمز تند است.

برگ بو

برگ بو تازه و خشک شده و پودر برگ بو را می توان برای تهیه انواع غذاهای خورشی و گوشتی استفاده کرد،برگ بو طعم ملایمی به گوشت می دهد.

میخک

میخک به عنوان ادویه‌ای تند و تیز شناخته می‌شود و معمولاً در تهیه غذاهای گوشتی و خورش استفاده می‌شود.

رازیانه

رازیانه به جز طعم بخشی به غذاهای گوشتی فوایدی چون خاصیت ضد نفخ و کمک به هضم گوشت را نیز داراست.

فلفل سیاه

فلفل سیاه طعم تند و سوزنده ای دارد و عطری تند و خاص به گوشت می دهد.

زردچوبه

زردچوبه در آشپزی به عنوان ادویه و رنگ دهنده استفاده می‌شود. زردچوبه طعم گرم و کمی تند دارد و حاوی کورکومین بوده و دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی می باشد.

زیره

زیره یکی از ادویه های محبوب در غذاهای ایرانی است که طعم گرم و کمی شیرین داشته و به هضم غذاهای گوشتی و از بین بردن نفخ کمک می کند.

پودر پیاز

پودر پیاز یکی از انواع ادویه های بین المللی بسیار پر مصرف و محبوب است که با انواع غذاهای گوشتی سازگار بوده وطعم و عطر ملایمی از پیاز تازه را به گوشت می بخشد.

دارچین

دارچین جزو ادویه های پرطرفدار است که طعم و عطری منحصر به فرد به غذاهای گوشتی می بخشد و دارای خواص ضد التهابی و تنظیم قند خون است.

هل

یکی از بهترین ادویه ها برای غذاهای گوشتی هل است که عطر و طعم خوبی را به غذا می بخشد.

بهترین ادویه برای غذاهای گوشتی

اگر می خواهید غذاهای گوشتی شما خوشمزه شده و طعم به خصوصی داشته باشد از ترکیب ادویه هایی که در زیر لیست شده است، یک ادویه مخلوط درجه یک در خانه آماده کنید»

  • زردچوبه (2 قاشق سوپ‌خوری)
  • فلفل سیاه (یک قاشق چای‌خوری)
  • فلفل چیلی (یک قاشق چای‌خوری)
  • فلفل پاپریکا (یک قاشق چای‌خوری)
  • دارچین (2 قاشق چای‌خوری)
  • زنجبیل (یک قاشق چای‌خوری)
  • زیره سبز (3 قاشق چای‌خوری)
  • برگ بو (یک قاشق چای‌خوری)
  • پودر سیر (یک قاشق چای‌خوری)
  • پودر هل (نصف قاشق چای‌خوری)
  • پودر تخم گشنیز (یک قاشق چای‌خوری)
  • پودر میخک (به مقدار کم)

همه این ادویه ها را با هم مخلوط و آسیاب کنید و برای تهیه غذای گوشتی، هربار مقدار مناسبی ادویه به آن بیافزایید.

منبع: نمناک

765158

سازمان آگهی های پرسون