فرمانده یگان‌حفاظت میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

دستگیری حفاران غیر مجاز مجاز در روستای اسماعیل‌کندی هریس

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با اشاره به حفاری غیرمجاز به کمک انفجار در شهرستان هریس، از دستگیری ۸ عامل این حفاری در اراضی روستای اسماعیل‌کندی خبر داد.
تصویر دستگیری حفاران غیر مجاز مجاز در روستای اسماعیل‌کندی هریس

به گزارش سایت خبری پرسون، سرهنگ غلامرضا زینالی گفت: بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از منابع موثق مبنی بر انجام حفاری به کمک انفجار توسط عوامل مسلح در روستای اسماعیل‌کندی هریس، بلافاصله نیروهای پلیس آگاهی و نیروی انتظامی با همکاری یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در محل حاضر شده و طی عملیاتی ۸ عامل این حفاری غیرمجاز را دستگیر کردند.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در جریان این عملیات، علاوه بر دستگیری عوامل حفاری غیرمجاز، تعداد و مقادیر قابل توجهی از ابزارآلات تخصصی مورد استفاده در حفاری‌های غیرمجاز، از جمله دیلم، موتوربرقی، دژبر، سیم انفجار، مته‌های تخصصی، باروت و یک دستگاه بی‌سیم دستی نیز کشف و ضبط شد.

او افزود: پس از عملیات دستگیری این متهمان، بر ابزارآلات حفاری و دو دستگاه خودروی شخصی متعلق به متهمان پس از مستندسازی مدارک و شواهد، برای سیر مراحل قانونی و پیگیری پرونده، به مراجع قضایی دلالت داده شدند.

سرهنگ زینالی خاطرنشان کرد: مردم عزیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث‌فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کشور اطلاع دهند.

منبع: میراث آریا

764480

مطالب مرتبط

سازمان آگهی های پرسون