آلودگی هوای اصفهان افزایش می‌یابد

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وزش باد در نواحی شرقی، شمالی و مرکزی استان موجب افزایش آلودگی هوا در این مناطق در هفته جاری خواهد شد.
تصویر آلودگی هوای اصفهان  افزایش می‌یابد

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ مینا معتمدی روز یکشنبه افزود: وزش باد برای امروز (یکشنبه) در نواحی شرقی استان پیش بینی شده است که این وضعیت موجب خیزش گرد و خاک و رسیدن آن به مناطق مرکزی استان می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی کاهش کیفیت هوا و افزایش شاخص آلاینده‌ها در نواحی شرقی، شمالی و مرکزی استان در هفته جاری، اظهار کرد: احتمال کاهش کیفیت هوا در این مناطق تا حد ناسالم برای گروه‌های حساس و در برخی مواقع بدلیل وزش باد شدید در حد ناسالم برای عموم وجود دارد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان اظهار داشت: کاشان با دمای ۴۲ و بویین میاندشت با دمای ۱۳ درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

معتمدی اضافه کرد: دمای کلانشهر اصفهان در گرم‌ترین ساعت شبانه روز گذشته به ۴۰ و در خنک‌ترین ساعت به ۲۳ درجه سانتیگراد رسید.

وی خاطرنشان کرد: دمای هوای اصفهان صبح امروز نیز ۳۲ درجه سانتیگراد بود که نسبت به روز گذشته یک درجه گرم‌تر شده است.

معتمدی بیان کرد: دمای هوا در استان ۲۴ ساعت آینده تغییر محسوسی نخواهد داشت.

شاخص لحظه‌ای کیفیت هوای کلانشهر اصفهان ساعت ۱۰ صبح امروز (یکشنبه) با ۱۱۷ (AQI) در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

کیفیت هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک را نشان می‌دهد.

اصفهان یکی از آلوده ترین کلانشهرهای ایران است و کمترین تعداد روزهای پاک و همچنین میزان بارش سالانه را در مقایسه با سایر کلان شهرها دارد.

ویژگی‌های جغرافیایی و اقلیمی این خطه نیز شرایطِ آلودگی هوا را برای این کلان‌شهر سخت‌تر کرده است.

منبع: ایرنا

706723