هوای اصفهان بر مدار قرمز آلودگی

هوای کلانشهر اصفهان در شش منطقه به رنگ قرمز و در وضعیت ناسالم برای همه است.
تصویر هوای اصفهان بر مدار قرمز آلودگی

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا با میانگین ۱۳۷ در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است که این عدد کمتر از روز گذشته است. بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ایستگاه‌های ۲۵ آبان و احمد آباد ۱۵۷، انقلاب ۱۵۸، خرازی و قهجاورستان ۱۶۱ و ولدان ۱۷۳ AQI به رنگ قرمز و در وضعیت ناسالم برای همه است. همچنین شاخص کیفی هوا در ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در مناطق پارک زمزم با ۱۱۴، دانشگاه صنعتی و میرزاطاهر ۱۲۸، رهنان ۱۳۰، زینبیه ۱۳۱، سپاهان شهر ۱۲۳، فرشادی ۱۲۷، فیض ۱۲۴، کاوه ۱۳۶، کردآباد ۱۴۸ وشهر‌های مبارکه با ۱۰۹، کاشان ۱۴۸، شاهین شهر ۱۰۶ و زرین شهر ۱۰۸ و خمینی شهر ۱۱۰ AQI به رنگ نارنجی و در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است. این درحالی است که امروز در خیابان رودکی ۹۰ و شهر نجف آباد ۹۳ AQI به رنگ زرد و در وضعیت قابل است.

اداره کل هواشناسی استان، افزایش جزیی دما وتداوم وماندگاری هوای گرم در ساعات روز و ایام هفته، کاهش دید و کیفیت هوا بواسطه بادوگرد وخاک پیش بینی هواشناسی استان برای امروزست. از امروز مجدد با ورود توده هوای گرم، روند افزایشی دما و ماندگاری گرما را داریم.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

منبع: هواشناسی

729187