کرملین به وعده ترامپ درباره اوکراین واکنش نشان داد

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه (کرملین) از اظهارنظر درباره وعده‌های دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا درباره پایان سریع بحران اوکراین در صورت انتخاب مجدد وی به عنوان رئیس‌جمهور ایالات متحده خودداری کرد.

تصویر کرملین به وعده ترامپ درباره اوکراین واکنش نشان داد

به گزارش سایت خبری پرسون، دیمیتری پسکوف روز سه‌شنبه در نشستی خبری افزود: بدون دانستن جزئیات (سازوکار مورد نظر ترامپ)، نمی توانیم در مورد آن اظهار نظر کنیم.

وی در عین حال یادآور شد که این اولین اظهارات ترامپ در این مورد نیست و او قبلاً نیز در همین زمینه صحبت کرده است.

ترامپ بارها اعلام کرده است که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری امسال آمریکا، قصد دارد به یک راه حل سریع برای درگیری اوکراین دست یابد. ترامپ در مناظره پیش از انتخابات با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ۲۷ ژوئن (هفتم تیرماه ۱۴۰۳) وعده داد که در صورت انتخاب مجدد، می‌تواند حتی قبل از اینکه رسماً در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ (اول بهمن ۱۴۰۳) ریاست‌جمهوری را تحویل بگیرد، به این مناقشه پایان دهد.

سخنگوی کرملین دوم بهمن‌ماه ۱۴۰۲ نیز در واکنش به سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا برای حل سریع و ۲۴ ساعته درگیری ها در مناقشه اوکراین گفته بود: نمی‌دانیم که چگونه می‌توان این وعده انتخاباتی را محقق کرد.

پسکوف افزوده بود: ما هیچ درک درستی از این که تحقق این وعده ترامپ چگونه می‌تواند امکان‌پذیر باشد نداریم.

وی درباره تعامل احتمالی دیپلمات‌های روسی با ترامپ در این زمینه خاطرنشان کرد: «هیچ تماسی در این زمینه وجود نداشته است.»

خبرنگاری در این نشست پرسید: اتحادیه بین المللی مخابرات سازمان ملل از روسیه خواسته است تا از اختلال در سیستم‌های ماهواره‌ای اروپایی خودداری کند؛ پیش از این نیز اظهارات مشابهی از سوی این اتحادیه در رسانه های خارجی منتشر شده است.

سخنگوی کرملین در پاسخ گفت:‌ من چیزی نشنیده‌ام. البته ما باید این را نیز بررسی کنیم که این اتحادیه در چارچوب ساختارهای سازمان ملل متحد فعالیت‌ می‌کند یا خیر.

منبع: ایرنا

695086