توضیحات پسکوف درباره مذاکره روسیه و اوکراین

سخنگوی کرملین با اشاره به احتمال مذاکره با اوکراین در حضور میانجیگران گفت رئیس‌جمهور روسیه بارها گفته که مسکو آماده هرگونه گفت‌وگویی جهت تحقق اهدافش است.

تصویر توضیحات پسکوف درباره مذاکره روسیه و اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز –دوشنبه– درباره آمادگی روسیه نسبت به مذاکرات صلح با اوکراین بیان کرد: «رئیس‌جمهور پوتین بارها گفته که روسیه نسبت به هرگونه مذاکره آماده است تا به اهدافی که تعیین کرده‌ایم، دست یابیم. ما و رئیس‌جمهور این آمادگی را همچنان داریم.»

«ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با روزنامه «فیلادلفیا اینکوئرر» گفت او مدل احتمالی مذاکره با روسیه را در قالب یک توافق سه‌جانبه مشابه توافق غلات می‌بیند که در آن واسطه‌هایی از سازمان ملل و ترکیه حضور داشتند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از سخنگوی کرملین گزارش کرد: «پکن می‌تواند ارزیابی مناسبی را به صحبت‌های دبیرکل ناتو ارائه دهد.»

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ضمن طرح ادعایی مبنی بر اینکه چین «کمک‌های نظامی» به روسیه ارائه می‌دهد، گفت: «چین با ارسال کمک‌های نظامی به روسیه موجب تشدید طولانی‌ترین جنگ در اروپا از زمان جنگ‌جهانی دوم می‌شود. این کشور آسیایی هم‌چنین خطری را برای تایوان و کشورهای همسایه ایجاد می‌کند.»

پسکوف خطاب به خبرنگاران گفت: «ما مطمئن هستیم که دوستان چینی ما ارزیابی درست و مناسبی را به چنین اقداماتی ارائه خواهند داد.»

منبع: ایسنا

694880