اوکراین به یک منطقه در روسیه حمله کرد

در پی حمله هوایی اوکراین در بخش‌هایی از منطقه "ورونژ" روسیه وضعیت اضطراری اعلام شد.
تصویر اوکراین به یک منطقه در روسیه حمله کرد

به گزارش سایت خبری پرسون، الکساندر گوسف، فرماندار مناطق غربی مرز روسیه و اوکراین تصریح کرد، پس از حمله هوایی اوکراین که منجر به آتش سوزی در یک انبار شده، در بخش هایی از منطقه "ورونژ" روسیه اعلام وضعیت اضطراری شده است.

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت این کشور آماده اعلام شروطش برای مذاکرات صلح با روسیه از طریق کشورهای سوم است اما میانجی‌های احتمالی باید بیانیه‌های علنی خود را با موضع کی‌یف همسو کنند.

گوسف در پیام رسان تلگرام با تاکید بر این که این حمله هیچ تلفات جانی در پی نداشته، نوشت: بعضی از ساختمان های مسکونی در این منطقه تخلیه شدند.

به گفته این فرماندار انفجارها هنوز ادامه دارند.

ویاچسلاو گلادکوف فرماندار" بلگورود" نیز در کانال تلگرامی خود از حمله ۴۰ پهپاد اوکراینی به این منطقه خبر داد و تاکید کرد این حملات هیچ تلفات جانی نداشته و بسیاری از این پهپادها توسط سیستم های پدافندی روسیه سرنگون و منهدم شده اند و فقط به چندین ساختمان و اتومبیل در پی این حملات خسارت وارد شده است.

مارین لوپن رهبر حزب راست افراطی «اجتماع ملی» قول داد که در صورت پیروزی در دور دوم انتخابات پارلمان فرانسه و به دست گرفتن قدرت در این کشور، به اوکراین اجازه نخواهد داد تا با استفاده از تسلیحات دوربرد فرانسوی به اهداف روسی در عمق خاک این کشور حمله کند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد که در پی این حمله دو پرتابگر سامانه موشکی ضد هوایی پاتریوت (Patriot) و یک ایستگاه راداری در جنوب منطقه اودیسا توسط موشک " اسکندر" منهدم شده اند.

منبع: ایرنا

705798