روسیه به شهروندان خود هشدار داد

روسیه به شهروندان خود توصیه کرد که از سفر به لبنان در برهه فعلی پرهیز کنند درحالیکه برخی دیگر از کشورها نیز در مورد سفر به این کشور هشدار دادند.

تصویر روسیه به شهروندان خود هشدار داد

به گزارش سایت خبری پرسون، الکساندر روداکوف سفیر روسیه در بیروت توصیه کرد که اتباع این کشور از سفر به لبنان خودداری کنند.

پیش از این نیز مقام‌های برخی از کشورهای غربی از جمله آلمان و هلند به شهروندان خود توصیه کرده بودند که لبنان را به علت خطر تنش در مرزهای جنوبی ترک کنند.

کاخ سفید نیز در بیانیه‌ای از شهروندان آمریکایی خواست خاک لبنان را ترک کنند.

پیش تر وزارت امور خارجه کانادا نیز از شهروندان خود خواسته بود تا خاک لبنان را در اولین فرصت ترک کنند.

رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) تقریباً هر روز تبادل آتش داشتند که در روزهای اخیر افزایش یافته است.

با آغاز عملیات «طوفان الاقصی» توسط گروه‌های مقاومت فلسطین، حزب‌الله لبنان در راستای درگیر کردن بخش عمده‌ای از نظامیان صهیونیست در شمال فلسطین و کاهش فشار بر مقاومت در غزه، اقدام به انجام عملیات‌های روزانه و سنگین علیه اهداف رژیم صهیونیستی در داخل خاک فلسطین کرده است.

از ابتدای عملیات حزب‌الله در شمال فلسطین اشغالی، شمار زیادی از شهرک‌نشینان صهیونیست در این منطقه ناگزیر به ترک خانه‌های خود شده‌اند و بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی، بیشتر ساکنان مانده در این منطقه، از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برند.

منبع: ایرنا

694212