کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به اوکراین

جان هیلی وزیر دفاع جدید انگلیس روز یکشنبه در سفر به شهر بندری اودسا در اوکراین وعده داد که دولت تازه این کشور مهمات، موشک و تسلیحات توپخانه‌ای بیشتری در اختیار کی‌یف قرار خواهد داد.

تصویر کمک‌های تسلیحاتی انگلیس به اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت دفاع انگلیس در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت در انگلیس تغییر کرده است اما این کشور در حمایت خود از اوکراین متحد است.

هیلی وعده داده که دولت جدید انگلیس کمک‌های تسلیحاتی جدید شامل تسلیحات توپخانه، ۲۵۰ هزار گلوله توپ، تجهیزات مین‌زدایی، قایق‌های نظامی کوچک، موشک و سایر تجهیزات به اوکراین ارسال خواهد کرد.

وی تاکید کرد، بسته نظامی بزرگی که انگلیس در ماه آوریل اعلام کرد، در مدت ۱۰۰ روز آینده بطور کامل به اوکراین تحویل داده خواهد شد.

وزیر دفاع انگلیس در سفر به اودسا با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور و رستم عمروف وزیر دفاع اوکراین دیدار کرد.

دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز در گزارشی اعلام کرد که زلنسکی در این دیدار درباره روابط دوجانبه با انگلیس و حمایت تسلیحاتی لندن از کی‌یف گفت‌وگو کرد.

بر اساس این گزارش، هیلی در دیدار با زلنسکی تاکید کرد: ما محکمترین دوستان اوکراین هستیم. ما ظرفیت‌های لازم برای افزایش حمایت از اوکراین را داریم.

زلنسکی همچنین گفت که در دیدار با هیلی و ملاقات اخیر خود با روبن برکلمانس وزیر دفاع هلند گزارشی از اوضاع میدانی جنگ ارائه کرد.

این در حالی است که کاسپار ولدکامپ وزیر خارجه هلند اخیرا در سفر به کی‌کف تاکید کرد که آمسترام بزودی و «بدون هیچ تاخیری» ارسال جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین را آغاز خواهد کرد.

کی‌یف همواره از تاخیر در ارسال تسلیحات غربی گلایه کرده و خواستار تسریع و افزایش این کمک‌ها شده است.

منبع: ایرنا

705842