توضیحات «ولادیمیر پوتین» درباره جنگ اوکراین

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در کنفرانس خبری مشترک با «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان گفت مسکو به دنبال آتش‌بس موقت با اوکراین نبوده و خواستار پایان کامل این درگیری است.

تصویر توضیحات «ولادیمیر پوتین» درباره جنگ اوکراین

به گزارش سایت خبری پرسون، پوتین با اشاره به گفت‌وگوی خود با اوربان گفت: گفت‌وگوهای بسیاری جدی‌ای با ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان داشتیم. تداوم این گفت‌وگوها در این شرایط ژئوپلیتیک سخت کنونی حائز اهمیت است. در جریان دیدارهای قبلی ما مذاکرات صادقانه‌ و مفیدی در رابطه با جوانب مرتبط با تعاملات ۲ جانبه و دیگر مسائل مرتبط منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله شرایط اوکراین داشتیم.

رئیس‌جمهور روسیه با اشاره به درگیری در اوکراین گفت: نباید هیچ آتش‌بس موقتی رخ دهد تا رژیم کی‌یف از این وقفه برای بازیابی نیروهای از دست رفته، گردهم آمدن و مسلح کردن خود استفاده کند. روسیه خواستار پایان کامل این درگیری است.

وی تاکید داشت که اجرای ابتکار صلح روسیه منجر به آتش‌بس و آغاز مذاکرات خواهد شد.

پوتین با اشاره به اینکه این کشور به دنبال راه‌های دیپلماتیک برای حل‌وفصل این بحران است، گفت: نخست‌وزیر اوربان از گفت‌وگوهای اخیر خود در کی‌یف صحبت کرد که در آن‌ها پیشنهادات متعددی را ارائه داده و خواستار آتش‌بس جهت ایجاد شرایط برای مذاکره با روسیه شد.

وی عنوان کرد با توجه با مباحثی که از نخست‌وزیر مجارستان شنیده، اوکراین همچنان آماده پایان دادن به این جنگ نیست.

پوتین اظهار کرد که حامیان اوکراین از این کشور و مردمانش به عنوان یک «دژکوب» علیه روسیه استفاده می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه اشاره داشت که اوکراین موافق ایده آتش‌بس نیست؛ چراکه در آن صورت زمینه تمدید حکومت نظامی برچیده خواهد شد.

به گفته وی، در صورت پایان یافتن حکومت نظامی، باید انتخابات ریاست‌جمهوری در این کشور برگزار شود و شانس مقامات کنونی این کشور برای پیروزی در آن قریب به صفر درصد خواهد بود.

اوربان نیز در این کنفرانس خبری گفت: مواضع روسیه و اوکراین بسیار با یکدیگر فاصله دارد و تلاش زیادی باید برای نزدیک شدن به پایان این درگیری انجام بگیرد.

وی اعلام کرد که با پوتین در خصوص دستاوردهای پایان جنگ در اوکراین و سریع‌ترین راه رسیدن به این هدف صحبت کرده و نظرات وی در رابطه با ابتکارهای صلح کنونی، آتش‌بس و مذاکرات را شنیده است.

نخست‌وزیر مجارستان همچنین تاکید کرد درگیری اوکراین تاثیراتی بر اقتصاد اروپا نیز گذاشته است.

وی در انتها تاکید داشت که تمامی تلاش خود را برای پایان دادن به درگیری اوکراین انجام خواهد داد.

منبع: ایسنا

705488