گزارش لحظه به لحظه از شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری

پیشتازی پزشکیان /جلیلی دوم شد / احتمال رفتن انتخابات به دور دوم قوت گرفت

شمارش آراء انتخابات ریاست جمهوری ادامه دارد و تا اعلام نتایج تا این لحظه حکایت از دومرحله شدن انتخابات دارد.
تصویر پیشتازی پزشکیان /جلیلی دوم شد / احتمال رفتن انتخابات به دور دوم قوت گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، فرآیند اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ صبح جمعه ۸ تیرماه در بیش از ۵۸ هزار شعبه اخذ رأی در سراسر کشور آغاز شد.

رأی‌گیری در شعب اخذ رأی با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها انجام گرفت. همچنین رأی‌گیری در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری به‌صورت کاغذی انجام شد.

بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر واجد شرایط در داخل و خارج از کشور می‌توانستند در رأی‌گیری شرکت کنند.

رأی دهی با ارائه‌ی شناسنامه یا کارت ملی امکان‌پذیر بود. در این دوره از انتخابات، درج مهر بر شناسنامه حذف شد.

در پایان زمان رأی‌گیری و پس از شمارش آرا، با حضور مجریان، ناظران و نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، صورت جلسه تهیه و در سامانه احراز بارگذاری و سپس در بخشداری‌ها و فرمانداری‌ها تجمیع و به وزارت کشور اعلام می‌شود و بعد از تأیید شورای نگهبان، وزارت کشور آمار رسمی را اعلام خواهد کرد.

کد خبر 6149830

۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۹:۴۱

هشتمین مرحله از اعلام رسمی نتایج شمارش و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در هشتمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هشتمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

اسلامی گفت: آرای ۴۷ هزار و ۲۴ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۴۴۲ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۹ میلیون و ۶۲ هزار و ۱۳ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۸۳۰۲۵۷۷ رأی

سعید جلیلی با ۷۱۸۹۷۵۶ رأی

محمدباقر قالیباف با ۲۶۷۶۵۱۲ رأی

مصطفی پور محمدی با ۱۵۸۳۱۴ رأی


۳ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۸:۱۹

هفتمین مرحله از اعلام نتایج شمارش و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در هفتمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هفتمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

اسلامی گفت: آرای ۳۷ هزار و ۲۴ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۴۰۸ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۴ میلیون و ۷۰ هزار و ۴۶۲ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۵۹۵۵۷۸۱ رأی

سعید جلیلی با ۵۵۶۰۳۲۱ رأی

محمدباقر قالیباف با ۱۸۹۱۳۸۵ رأی

مصطفی پور محمدی با ۱۱۱۹۶۷ رأی


۴ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۶:۵۴

ششمین اعلام رسمی آمار شعب شمارش و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در ششمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ششمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

۳۲۲۴۴ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۳۷۵ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۲ میلیون و ۵۸ هزار و ۸۴۳ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

مسعود پزشکیان با ۵۰۰۰۳۵۴ رأی

سعید جلیلی با ۴۸۷۵۲۶۹ رأی

محمدباقر قالیباف با ۱۶۲۰۶۲۸ رأی

مصطفی پور محمدی با ۹۵۱۷۲ رأی


۵ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۵:۵۶

پنجمین اعلام رسمی آمار شعب شمارش شده و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در پنجمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پنجمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

۲۷۹۳۸ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۳۴۳ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۱۰ میلیون و ۳۶۶ هزار و ۴۱۰ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از:

سعید جلیلی با ۴۲۶۶۳۸۶ رأی

مسعود پزشکیان با ۴۲۴۴۸۱۵ رأی

محمدباقر قالیباف با ۱۳۸۵۸۳ رأی

مصطفی پور محمدی با ۸۰۵۰۶ رأی


۶ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۵:۲۰

چهارمین اعلام رسمی آمار شعب شمارش شده و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در چهارمین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: چهارمین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

۲۳۰۶۶ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۳۰۰ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۸ میلیون و ۳۷۹ هزار و ۳۴۱ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۳۳۸۹۱۹۱ رأی، سعید جلیلی با ۳۵۰۵۱۹۱ رأی و محمدباقر قالیباف ۱۱۱۶۶۵۹ رأی و مصطفی پور محمدی ۶۲۳۱۰ رأی است.


۶ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۵:۱۸

سومین اعلام رسمی آمار شعب شمارش شده و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در سومین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: سومین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

۱۷۰۳۸ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۲۵۰ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۵ میلیون و ۸۵۲ هزار و ۸۰۵ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۲۴۱۰۷۶۰ رأی، سعید جلیلی با ۲۴۰۸۷۹ رأی و محمدباقر قالیباف ۷۸۰۲۰۲ رأی و مصطفی پور محمدی ۴۰۴۲۸ رأی است.


۷ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۴:۱۴

اعلام آمار دوم شعب شمارش شده و تجمیع شده

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در دومین تشریح از نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: دومین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

۱۱۴۲۵ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۱۱۶ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۳ میلیون و ۸۸۹ هزار و ۲۴۸ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۱۵۹۵۳۴۵ رأی، سعید جلیلی با ۱۵۹۴۸۶۸ رأی و محمدباقر قالیباف ۵۴۴۱۴۴ رأی و مصطفی پور محمدی ۲۵۵۳۸ رأی است.

میزان آرای باطله نیز ۱۲۹۳۵۳ رأی است.


۷ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۴:۱۳

بر اساس پیش‌بینی‌ها رئیس جمهور ایران ۱۶ تیر ماه مشخص خواهد شد

با توجه به میزان مشارکت غیر رسمی اعلام شده هیچ یک از نامزدها ۵۰٪ آرا را به دست نیاورده و انتخابات با رقابت مسعود پزشکیان و سعید جلیلی به دور دوم خواهد کشید. در صورت دو مرحله‌ای شدن انتخابات، بر اساس قانون مرحله دوم روز جمعه ۱۵ تیرماه برگزار خواهد شد.


۷ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۳:۴۰

اعلام نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور در تشریح نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اولین آمار رسمی ستاد انتخابات کشور در خصوص اعلام نتایج انتخابات چهاردهم به شرح ذیل است:

تعداد کل شعب در کشور ۵۸ هزار و ۶۴۰ است. ۷۰۰۳ شعبه تا کنون شمارش و تجمیع شده است. تعداد شهرستان‌های کل کشور ۴۸۲ شهرستان است و تعداد شهرستان‌های شمارش شده ۱۱۶ مورد است.

تعداد آرای مأخوذه صحیح و باطله در مجموع ۲ میلیون و ۳۷۲ هزار و ۸۶۶ رأی است.

میزان آرای مأخوذه به ترتیب عبارت‌اند از: مسعود پزشکیان با ۹۷۳۰۵۲ رأی، سعید جلیلی با ۹۶۳۶۱۵ رأی و محمدباقر قالیباف ۳۴۱۰۵۶ رأی و مصطفی پور محمدی ۱۵۶۲۵ رأی است.

میزان آرای باطله نیز ۷۹۵۱۸ رأی است.

اعلام نتایج اولیه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری


۱۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۰:۱۸

پس از پایان زمان رای گیری، صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز خواهد شد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران گفت: زمان رسمی انتخابات به پایان رسید، درهای شعب بسته خواهد شد اما از افرادی که در داخل شعب و در صف‌ها ایستادند تا آخرین نفر آرای آن‌ها اخذ خواهد شد.
وی افزود: پس از پایان زمان رأی‌گیری و اخذ رأی از همه افرادی که در شعب حضور دارند، پلمپ صندوق‌ها باز شده و کار شمارش آرا آغاز خواهد شد.


۱۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۰:۱۷

پایان انتخابات در حسینیه ارشاد

با پایان زمان رأی گیری، درهای حسینیه ارشاد بسته شد.

پایان انتخابات در حسینیه ارشاد

پایان انتخابات در حسینیه ارشاد


۱۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۰:۱۳

با پایان زمان رای گیری، درهای مسجد لرزاده بسته شد

با اتمام مهلت انتخابات، درهای مسجد لرزاده بسته شد و رأی گیری از افراد حاضر در صف صورت می‌گیرد.

با پایان زمان رای گیری، درهای مسجد لرزاده بسته شد


۱۱ ساعت قبل
۱۴۰۳-۰۴-۰۹ ۰۰:۰۶

پایان زمان قانونی اخذ رای/ شمارش آرا آغاز شد

با پایان یافتن زمان قانونی رأی گیری از ساعت ۲۴، درب شعبه‌ها بسته می‌شود اما رأی کسانی که در نوبت رأی گیری در داخل شعب هستند، اخذ می‌شود.

پس از ساعت ۲۴، پلمب صندوق‌ها باز شده و شمارش آرا آغاز می‌شود. شمارش آرا با حضور نماینده نامزدها و بدون دخالت آنها انجام می‌شود. ابتدا در شعب، آمار صندوق در دستگاه احراز وارد می‌شود و در صورت جلسه ثبت شده و داده این دستگاه به صورت برخط به فرمانداری‌ها می‌رود. در ادامه فرمانداری آمار همه شعبه‌ها را تجمیع می‌کند. سپس آمار به وزارت کشور ارسال می‌شود.

در تهران بیش از ۴ هزار شعبه وجود دارد و این فرایند طول می‌کشد.

نامزد پیروز باید اکثریت مطلق یعنی نصف به علاوه یک کل آرا چه آرای صحیح و چه باطله آرا را به دست آورد.

اگر نامزدی نصف به علاوه یک آرا را به دست نیاورد، انتخابات به مرحله دوم می‌رود. در این شرایط پس از اینکه شورای نگهبان اسامی دو نفر اول را به وزارت کشور اعلام کرده و ما این اسامی را منتشر کنیم، فرصت تبلیغات این دو نامزد آغاز شده و تا ۲۴ ساعت قبل از زمان رأی گیری یعنی اولین جمعه بعد ادامه می‌یابد.


دیروز ۲۳:۴۸
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۳:۴۸

مسجد لرزاده همچنان شاهد جمعیت بالای رای دهندگان است.

مسجد لرزاده همچنان شاهد ازدحام جمعیت برای انجام فرآیند رأی دهی است.

مسجد لرزاده همچنان شاهد جمعیت بالای رای دهندگان است.

مسجد لرزاده همچنان شاهد جمعیت بالای رای دهندگان است.


دیروز ۲۲:۵۱
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۲:۵۱

حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رای در حسینیه ارشاد ادامه داد

از ساعات اولیه صبح و با آغاز فرایند رأی گیری چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، مردم حضور و مشارکت پرتعدادی در حسینیه ارشاد داشتند و حتی قبل از ۸ صبح و آغاز رأی گیری، پشت درهای بسته حسینیه ارشاد به انتظار نشسته بودند تا بتوانند هرچه زودتر رأی خود را به صندوق بیندازند.

در ساعت‌های میانی روز نیز همچنان این حضور پررنگ بود اما با تاریک‌تر و خنک‌تر شدن هوا شاهد حضور تعداد بیشتری از هموطنانمان پای صندوق‌های رأی هستیم و این مشارکت با وجودی که در ساعت‌های پایانی رأی گیری قرار داریم، همچنان ادامه دارد.


دیروز ۲۲:۱۸
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۲:۱۸

نمایندگان نامزدها از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کردند

دقایقی پیش، نمایندگان ۴ نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در محل شورای نگهبان بازدید کردند.

عباس کریمی نماینده مسعود پزشکیان، مصطفی ابطحی نماینده مصطفی پورمحمدی، حسین طلا نماینده سعید جلیلی و علی نوریجانی نماینده محمدباقر قالیباف بودند که در این بازدید حضور داشتند.

آن‌ها در گفتگو با مسئولان و کارشناسان ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات، در جریان روند اخذ رأی در تمامی شعب داخل و خارج از کشور و فرآیند نظارت بر آن قرار گرفتند.

گفتنی است، این ۴ نماینده نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری ظهر امروز هم از ستاد مرکزی نظارت بر انتخابات بازدید کرده بودند.


دیروز ۲۲:۱۶
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۲:۱۶

سخنگوی دولت از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت با حضور در ستاد انتخابات کشور از آن بازدید به عمل آورد.

سخنگوی دولت از ستاد انتخابات کشور بازدید کرد


دیروز ۲۲:۱۳
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۲:۱۳

طحان نظیف: میزان مشارکت فعلاً مشخص نیست

هادی طحان‌نظیف، سخنگوی شورای نگهبان امشب در جمع خبرنگاران درباره میزان مشارکت مردم در انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: ما الان در اثنای رأی گیری هستیم و همین الان حضور مردم پای صندوق‌های رأی را مشاهده می‌کنیم و چون در حال رأی گیری هستیم، نمی‌توانیم آرا و ارقامی را به صورت دقیق گزارش دهیم و تا اتمام رأی گیری باید طبیعتاً صبر کنیم.

وی ادامه داد: بعد از فرایند رأی‌گیری، شمارش آرا را خواهیم داشت و بحث میزان مشارکت و فرد منتخب از سوی مراجع رسمی اعلام خواهد شد، لذا برای اعلام این اعداد و ارقام زود است.

وی درباره گزارش‌های مربوط به تخلفات انتخاباتی، گفت: بنده همین دقایق قبل از همکاران خود در هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات پرسیدم و موارد جزئی از صبح تا الان به همکاران ما گزارش شده و موضوعات را تا حصول نتیجه پیگیری کردند، اما موضوع خاصی وجود نداشته و موارد جزئی که گزارش شده پیگیری شده و نکته خاصی که از آن نگرانی داشته باشیم وجود ندارد.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال مبنی بر اینکه اگر انتخابات به دور دوم کشیده شود آیا شورای نگهبان آمادگی لازم را برای نظارت بر فرایند انتخابات خواهد داشت، بیان کرد: اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود یا خیر بنده اطلاعی ندارم و این موارد بعد از شمارش آرا مشخص می‌شود.

طحان نظیف: میزان مشارکت فعلاً مشخص نیست

‌‌‌‌‌‌‌


دیروز ۲۲:۱۱
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۲:۱۱

گزارش زنده خبرنگار شبکه cnn آمریکا از صفوف را‌ی‌گیری در محل امام‌زاده صالح(ع) تهران

خبرنگار شبکه cnn آمریکا در حال پوشش خبری صفوف را‌ی‌گیری در محل امام‌زاده صالح (ع) تهران است.


دیروز ۲۱:۵۷
۱۴۰۳-۰۴-۰۸ ۲۱:۵۷

زمان رای‌گیری انتخابات ریاست جمهوری تا ساعت ۲۴ تمدید شد

محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور در جمع خبرنگاران با قرائت اطلاعیه شماره ۲۵ ستاد انتخابات کشور گفت: بنابر درخواست ستاد انتخابات استانی و حوزه‌های انتخابی سراسر کشور، مبنی بر تمدید مدت اخذ رأی و نظر به موافقت وزیر محترم کشور، زمان اخذ رأی به مدت دو ساعت دیگر تا ساعت ۲۴ (۱۲) امشب تمدید می‌گردد.

وی افزود: از هموطنان عزیز که موفق نشدند تاکنون رأی خود را بدهند، درخواست می‌شود به نزدیک‌ترین شعبه محل سکونت خود مراجعه کرده و رأی خود را به صندوق‌های اخذ رأی بیندازند.

منبع: خبرآنلاین

694334