حمله سعید جلیلی به روحانی و ظریف

جلیلی انتقاد تندی از عملکرد دولت روحانی کرد و گفت: دلار ۳ هزارتومانی را ۳۰ هزارتومان کردند، موجب افزایش تحریم از ۷۰۰ تا به ۱۵۰۰ مورد شدند ولی همین آقایان الان ادعای تحول و پیشرفت کشور را دارند.
تصویر حمله سعید جلیلی به روحانی و ظریف

به گزارش سایت خبری پرسون، سعید جلیلی روز یکشنبه سوم تیرماه در گردهمایی هواداران خود در سالن پورشریفی تبریز شرایط کنونی را یک برهه و بزنگاه تاریخی عنوان کرد و افزود: ما در نقطه و بزنگاه تاریخی هستیم ما اگر تاریخ منطقه و دنیا را بخوانیم متوجه می‌شویم که استعمارگران با استفاده از ابزار خود هرگاه که یک کشور مستقل در عرصه های علمی و صنعتی پیشرفتی داشته، آن را از این مسیر دور کرده‌اند.

وی به انتخاب اصلح تاکید کرد و افزود: ما امروز در مسیر انتخاب یک جهان فرصت به یک ایران جهش و یا به عقب برگشت و رشد اقتصادی منفی قرار داریم، همان نگاه اشتباه گذشته که هشت سال بر کشور حاکم بوده است.‌

جلیلی انتقاد تندی از عملکرد دولت روحانی کرد و گفت: کسانی که می‌گفتند که نمی‌توانیم نفت بفروشیم و حتی می‌گفتند امتیازی به فلان کشور ندهیم حقوق ها را هم نمی‌توانیم بپردازیم و می‌گفتند چرخ اقتصاد و سانتریفیوژ باید با هم بچرخد ولی سانتریفیوژ ها را جمع کردند و رشد اقتصادی را زیر صفر کردند، دلار ۳ هزارتومانی را ۳۰ هزارتومان کردند، موجب افزایش تحریم از ۷۰۰ تا به ۱۵۰۰ مورد شدند ولی همین آقایان الان ادعای تحول و پیشرفت کشور را دارند.

وی به عملکرد دولت سیزدهم و شهید جمهور اشاره کرد و افزود: سه سال پیش ملت با انتخاب آیت الله شهید رییسی، کسی که به مردم باور داشت، روابط گسترده با جهان و منطقه را شروع کرد و در این راستا نیز در آخرین سفر خود برای اشتغالزایی شرکت های دانش‌بنیان به کشور سریلانکا سفر کرده بود و با کفش های گلی به روستا و شهر های سراسر کشور برای محرومیت زدایی می‌رفت و خود را خادم ملت می‌دانست.

وی ویژگی برجسته تبریز را ایمان دینی و غیرت ایرانی دانست و گفت: این همایش بعد از مدت‌ها و در طول تاریخ انقلاب اسلامی دوباره اهمیت و جایگاه تبریز را نشان داد و همچنین با فرزندان خودش نشان داده در دوران دفاع مقدس، معارف، ادبیات، فرهنگ اهل بیت(ع) و فرهنگ دینی دژ مستحکم برای اسلام و ایران بوده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز وقتی به ادبیات ایران نگاه می‌کنیم به نظامی، شهریار و پروین اعتصامی، همه اینها با تمام هنر موجب عظمت مردم این منطقه و دیار آذربایجان شده‌اند.

وی ستارخان، باقرخان و ثقة الاسلام را عظمت یک ملت دانست و افزود: ما در انقلاب اسلامی دیدیم که مردم تبریز نگذاشتند که قیام مردم قم در زمین بماند و این قیام را به استقامت تبدیل کردند و قیام ۲۹ بهمن تبریز تبدیل به نماد استقامت و پیروزی بخش انقلاب اسلامی شد.

وی شهیدان باکری‌، تجلایی و یاغچیان را الگویی برای جوانان برشمرد و گفت: لشگر ۳۱ عاشورا یک لشگر موحد، ایمانی و صف‌شکن بود که تاثیر بسزایی در هشت سال جنگ تحمیلی داشت و امروز مردم تبریز افتخار می‌کنند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی توانستند نشان دهند که یک جوان مسلمان و انقلابی می‌تواند که برای دنیا و کشور الگو باشد.

جلیلی، هنر تبریز را پیشگامی آن عنوان کرد و افزود: هنر تبریز در بیشتر عرصه‌ها پیشگام است و در این چند قرن اخیر در سطح ایران مطرح شده است.

وی به مردم‌داری آیت الله شهید آل‌هاشم تاکید کرد و گفت: در دیداری که با این عالم فرزانه داشتم به من گفت که من به ورزشگاه یادگار امام(ره) می‌روم و معتقدم همین جوانان تبریز پتانسیل و ظرفیت‌های بزرگی برای پیشرفت ایران دارند و نیازمند چنین تفکری هستیم.

وی به آوازه‌ی تراکتور تبریز در کشورهای لاتین اشاره کرد و گفت: من در زمان وزارت خارجه که به کشورهای لاتین سفر می‌کردم ایران را با تراکتور تبریز می‌شناختند و در این راستا تبریز و آذربایجان شرقی باید دروازه‌ی صادرات تمام دنیا باشد.

نامزد چهاردهمین دوره ریاست جمهوری به خدمات استانداران فقید آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و گفت: مالک رحمتی جوان انقلابی اجر خود را در پرواز ملکوتی گرفت و همچنین مرحوم عابدین خرم با وجود بیماری از روی تخت بیمارستانی دغدغه پیشرفت و مشکلات مردم را داشت.

منبع: ایسنا

693860