معاونت زنان به عنوان ستاد فرماندهی و برنامه ریزی برای زنان و خانواده باید برنامه داشته باشد

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور با بیان اینکه رییس جمهور ذکر کرده بودند، زنان مستقیم نمی توانند وارد کار اجرایی شوند اما باید قوای اجرایی و دستگاه ها به عنوان قرارگاه عملیاتی آنان، برنامه های زنان را اجرا کنند، گفت: بنا به نظر ایشان معاونت زنان به عنوان ستاد فرماندهی و برنامه ریزی برای زنان و خانواده باید برنامه داشته باشد.
تصویر معاونت زنان به عنوان ستاد فرماندهی و برنامه ریزی برای زنان و خانواده باید برنامه داشته باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، انسیه خزعلی در جلسه ارائه گزارش عملکرد سه ساله دولت سیزدهم بر اساس سند چشم انداز در حوزه زنان و خانواده با تسلیت چهلمین روز شهادت شهید جمهور و شهدای خدمت با بیان اینکه حدود دوسال و ۱۰ ماه پیش که مسئول معاونت امور زنان شدم، تلاش کردم دو آسیبی که معاونت دچار آن بود را رفع کنم، گفت: یکی از آسیب ها تشریفات و ویترینی عمل کردن نسبت به معاونت و دیگری غلبه وجه سیاسی معاونت بود، که تلاش شد این آسیب ها رفع شود.

وی با بیان اینکه معاونت وارد تصمیم گیری شده است و می تواند تاثیرگذار باشد، افزود: معاونت امور زنان می تواند هماهنگی برای اجرای برنامه و اظهار نظر کند و مشاوران متصل به معاونت در همه شوراها باید مداخله داده شوند و مشارکت داشته باشند. در استانداری ها که به حساب نمی آمدند اکنون باید بانوان مشارکت داشته باشند.

خزعلی با اشاره به اینکه در شوراهای برنامه ریزی بعد از تصویب بودجه یک درصد با مسئولیتی که به عهده مدیران قرار گرفت، از ظرفیت زنان باید استفاده شود، ادامه داد: رییس جمهور شهید زنان را در شوراهای عالی تصمیم گیری منصوب کرد تا در بخش کلان تصمیم‌گیر باشند.

وی با بیان اینکه جلب مشارکت و شرکت دادن فکر، ایده و اندیشه و برنامه زنان باید به‌ گونه‌ای باشد که حق وتو و ارایه نظر نهایی با زنان مشاور و مدیران کل در دولت باشد.

خزعلی با اشاره به اینکه اسناد بالادستی ماموریت هایی را برای ما ایجاد کرده است، گفت: اسناد از سال ۸۳ به صورت ویژه به موضوع زنان پرداخته است. اکنون نیز سند مردمی و مورد تاکید رییس جمهور شهید مطرح است که به سلامت و آسیب زدایی و مشکلات زنان پرداخته است.

وی با بیان اینکه ماموریتی در دو فصل در سند تحول تعریف شده است، افزود: در ماه های اول سند تحول اجرایی شد، معاونت ۱۹ اقدام را به عنوان متولی و در ۴۵ اقدام همکار دستگاه های دیگر بود که اقدامات به کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم شده است.

خزعلی افزود: اقدامات کوتاه مدت به اتمام رسیده، ۷۰ درصد اقدامات میان‌مدت اجرایی شده و اقدامات بلند مدت ادامه دارد و باید دولت های دیگر پیگیر باشند.

وی بیشترین همکاری را با وزارت ارشاد و وزارت کشور، صدا و سیما و امور مساجد و.... اعلام و اظهارکرد: در دیدار بهمن ماه با رییس جمهور، ایشان ذکر کردند زنان مستقیم نمی توانند وارد کار اجرایی شوند اما باید قوای اجرایی و دستگاه ها به عنوان قرارگاه عملیاتی شما، برنامه های شما را اجرا کنند و شما به عنوان ستاد فرماندهی و ستاد برنامه ریزی برای زنان و خانواده برنامه داشته باشید.

منبع: ایسنا

694198