خصوصیات نامزد اصلح از منظر سوابق اجرایی و برنامه‌های فرهنگی

مناظره فرهنگی و هم‌اندیشی درباره نامزد اصلح از منظر سوابق اجرایی و برنامه های فرهنگی و حکمرانی فضای مجازی در ستاد مرکزی محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.

تصویر خصوصیات نامزد اصلح از منظر سوابق اجرایی و برنامه‌های فرهنگی

به گزارش سایت خبری پرسون، مناظره فرهنگی و ضرورت هم‌اندیشی و نامزد اصلح از منظر سوابق اجرایی و برنامه های فرهنگی و حکمرانی فضای مجازی با حضور غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم و سیدمحمد حسینی رئیس ستاد دانشگاهیان کشور حامی محمدباقر قالیباف عصر روز یکشنبه - سوم تیرماه برگزار شد.

رئیس‌جمهور باید بتواند مسائل را حل کند

سیدمحمد حسینی در این نشست گفت: نقش رسانه و هنر را بهتر می‌دانید که چقدر می‌تواند در روند انتخابات مفید باشد، اما چون فرصت محدود بود کسی آمادگی نداشت و این صرفا مربوط به ستاد قالیباف نیست‌.

وی بیان کرد: حداقل از زمانی که قالیباف فرمانده ناجا شد او را می شناسم در صدا و سیما بودیم و ارتباط‌هایی بود و در شهرداری هم ۱۲ سال مدیر بودند، یکی از کارهای شهرداری حوزه فرهنگی بود.

وی در چهار سال در وزارت فرهنگ و ارشاد هر شنبه بعد از ظهر جلسه‌ای با رئیس صدا و سیما به همراه دیگر اعضا با آقای قالیباف داشتیم و در تمام جلسات شرکت می‌کرد و به مسائل فرهنگی هنری و رسانه هم آشنایی دارد و جامعیتی که آقای قالیباف در این حوزه دارد بیش از دیگر نامزدها است.

رئیس ستاد دانشگاهیان کشور حامی محمد باقر قالیباف ادامه داد: ریاست قوه مجریه خطیر است و رئیس آن باید فردی باشد که بتواند همه مسائل را حل کند.

قالیباف مدیر اجرایی است

امیدعلی مسعودی رئیس دانشکده ارتباطات دانشگاه سوره هم گفت: احساس کردم در این مرحله از انتخابات کمک دکتر قالیباف نکنیم با توجه به تجربه‌ای که از دیگر نامزدها دارم، دانشگاه بار دیگر به عقب برمی‌گردد؛ بهترین تبلیغ برای قالیباف همین است. اجرایی کار است و اگر کاری دست بگیرد حتما اجرا کرده و برای آن زمان‌بندی می‌گذارد.

مسعودی اظهار داشت: امید است دانشگاهیان به اجماع برسند تا با رای بالای قوی چهار یا هشت سال مسیر خوبی را برای جامعه فرهنگی ما رقم بزنند. بهترین روش این است که کسانی که به ما نزدیک هستند ما را به مسیر خوب هدایت کنند. امیدوارم قالیباف رای بیاورد و احتمال می‌دهم به مرحله بعدی برسد که در این صورت هم امیدوارم به سرمنزل مقصود برسیم.

اتوبوسی نیروهای خلاق را خارج کردند
محمد گبرلو تحلیلگر سینما و تلویزیون هم گفت: رئیس جمهوری باید قدرت اجرایی داشته باشد و قالیباف شجاعت عجیبی در اجرایی کردن پروژه‌ها و توانمندی بالایی نسبت به دیگر نامزدها دارد.

وی با انتقاد از اظهارات نامزدها در حوزه فرهنگ افزود: شعارهای خوبی داده می‌شود، اما بستر خوبی برای تولیدات نداریم. اتوبوسی نیروهای خلاق را خارج کردند و شکل مناظره‌ها هم گپ و گفت پیرمردهاست.

گبرلو ادامه داد: از صحبت ‌های قالیباف انتظار داشتیم حرف‌های کاربردی در حوزه فرهنگ بزنند. از افزایش تعداد صندلی‌ها گفتند. مهم تولید فیلم در گونه های مختلف از اجتماعی تا پویانمای است و سرگرمی مردم فیلم دیدن است، بیش از ۴۰۰ سکو فیلم تولید یا دوبله می‌کنند اما آقای قالیباف نگفت در حمایت از سکوها می‌خواهد چه کند.

وی افزود: بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر در چند سال گذشته گوشه‌گیر شدند و در تأمین جنبه‌های معیشتی خود مانده‌اند.

در تولید محتوای منطبق با سبک ایرانی اسلامی مشکل داریم

مرضیه ادهم فعال فضای مجازی و عضو انجمن سواد رسانه‌ای ایران هم گفت: تا حکمرانی فضای مجازی را به کشور نیاوریم عملا در این حوزه نمی‌توانیم کاری انجام دهیم که نامزدها در این باره سخنی نگفتند. یک مساله دیگر هم فیلترینگ است. فیلترینگ که قرار است انجام شود چه ساختار و اساسی دارد؟ ساز و کار شبکه ملی اینترنت چیست و چه نرم‌افزارها و سخت‌افزارهایی دارد؟

وی گفت: ما کاربران فعال هستیم اما در تولید محتوای منطبق با سبک ایرانی اسلامی مشکل داریم. انتظار داریم اگر به ریاست جمهوری رسیدند و یا در مجلس اقدام‌های لازم را انجام دهند.

از ائتلاف‌ها بی‌خبریم
یکی دیگر از حاضران هم با اشاره به قشر خاکستری و ضرورت توجه به این قشر گفت: حتی قالیباف در گفتار و مناظرات در حل مسأله تا مقطع انتخابات وارد شوند اصولی است که می‌توانند موفق‌تر ظاهر شوند. از ائتلاف‌ها بی‌خبریم اما در حوزه جوانان و قشر خاکستری اینها رای شکن است و این به عنوان نقطه قوت و تهدید می‌توان در جهت منافع استفاده کرد.

منبع: ایرنا

693786