امام جمعه قزوین؛

«مشارکت حداکثری» و «انتخاب اصلح» دو وظیفه مهم در انتخابات است

آیت الله عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه گفت: «مشارکت حداکثری» و «انتخاب اصلح» دو وظیفه مهم در انتخابات است.
تصویر «مشارکت حداکثری» و «انتخاب اصلح» دو وظیفه مهم در انتخابات است

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: پیشاپیش ولادت امام هادی (ع) را تبریک عرض می کنیم، امام هادی (ع) فرمودند دنیا بازار است، در این بازار عده‌ای سود برده و عده‌ای ورشکست شده و ضرر می کنند.

وی ادامه داد: این دنیا می تواند دنیای اقتصاد، سیاست، رفاقت و روابط اجتماعی باشد، در این دنیا یک عده همیشه به دنبال کسب رضای خدا بوده و سود می برند، یک عده نیز همواره به دنبال مطامع و منافع خود بوده و خسارت می کشند، در بازار دنیا ما باید به دنبال کسب سود برای آخرت خود باشیم.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: در حدیث دیگری هم آمده دنیا مزرعه آخرت است، باید توجه کنیم ببینیم برای آخرت چه کاشته‌ایم، برای اینکه این احادیث خوب در ذهن ما بمانند، باید آن ها را برای دیگران نقل کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: ولادت امام موسی کاظم (ع) را نیز در پیش داریم، ولادت آن حضرت را تبریک عرض می کنیم، امام کاظم (ع) فرمودند خدا در زمین بندگانی دارد که همیشه دنبال برطرف کردن گرفتاری های مردم و برآورده ساختن حوائج مردم هستند.

وی خاطرنشان کرد: این آدم ممکن است کارمند اداره‌ باشد و تمام همتش این باشد که گره از کار ارباب رجوع باز کند، این آدم ممکن است راننده تاکسی باشد و بگوید من باید تلاش کنم مردم کمتر در گرما و سرما معطل بمانند، این آدم ممکن است نانوا باشد و با خود بگوید من باید تلاش کنم نانی که به دست مشتری می دهم باکیفیت باشد، این آدم ممکن است یک معلم باشد و با خود بگوید من درست به دانش آموزان تعلیم بدهم و آن ها را صحیح تربیت کنم، این آدم ممکن است یک قاضی باشد و گره از کار مردم بگشاید، مبادا او گره‌ای روی پرونده‌ها اضافه کرده و کار را پیچیده‌تر کند و مردم ناامید شوند.

بندگان خوب خدا همواره در حال گره‌گشایی از کار مردم هستند

آیت الله عابدینی با بیان اینکه بندگان خوب خدا همواره در حال گره‌گشایی از مشکلات و کار مردم هستند، تصریح کرد: این گره‌گشایی از کار مؤمنین از مسائل مهمی است که امام کاظم (ع) بر آن تأکید داشتند و فرمودند بندگان خوب خدا این گونه هستند، هر کجا هستیم و در هر شغل و مسئولیتی که قرار داریم، باید بکوشیم گره از کار خلق خدا بگشاییم و حوائج مردم را برآورده سازیم.

خطیب نماز جمعه قزوین تأکید کرد: حضرت در ادامه فرمود آن هایی که این گونه هستند روز قیامت در امن و امانند، قیامت روز سختی است و در آن روز همه از هم فرار می کنند اما کسانی که در دنیا برای گره‌گشایی از کار نیازمندان و گرفتاران زحمت کشیده اند، آن روز در امن و امان خواهند بود.

وی یادآور شد: حضرت در ادامه فرمود هر کس دل مؤمنی را شاد کند خدای متعال در روز قیامت قلب او را شاد خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: بزرگ ترین عید پیروان رسول خدا (ص) و قرآن، عید غدیر است، ما جشن بزرگ غدیر را در پیش داریم، جشن غدیر روز دعوت مردم عالم اعم از مسلمان و غیرمسلمان به سوی قرآن و دین است تا همه زیر چتر انبیاء و نبوت رسول خاتم (ص) قرار بگیرند.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: پیشاپیش روز بزرگ عید غدیر را گرامی می داریم و تبریک عرض می کنیم، امیدواریم در جشن غدیر در سراسر کشور و در همه جای دنیا، آداب و ادب را نسبت به حرکت رسول خدا (ص) رعایت کرده و در جشن بزرگ ولایت امیرالمؤمنین (ع) شرکت کنیم، در شهر ما نیز ان‌شاءالله جشن خیابانی بزرگی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: به همین مناسبت امام خمینی (ره) فرمان تأسیس سازمان تبلیغات را در اوایل انقلاب دادند، سپس روزی به نام روز تبلیغ نامگذاری شد، چرا که خدای متعال درباره غدیر به پیغمبر (ص) فرمود «بَلّغ ما أنزِلَ اِلَیک»، بنابراین رسول خدا (ص) بزرگ‌ترین مبلّغ بود، البته پیغمبران دیگر و ائمه (ع) هم مبلّغ بودند، اما بزرگ ترین مبلّغ رسول گرامی اسلام (ص) است.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: موضوع تبلیغ هم ولایت است، یعنی ای کسانی که موعظه می کنید، منبر می روید، کلاس درس دارید، اهل قلم هستید و به هر شکلی تبلیغ می کنید، مهم ترین موضوع تبلیغی همه شما باید نشر ولایت ائمه (ع) و نشر ولایت و امامت باشد، این دستور قرآن و سیره پیامبر (ص) است، بدون این هر کاری کنیم بی‌برکت خواهد بود، تبلیغ ولایت و امامت به همه کارهای ما برکت می بخشد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تأکید کرد: شهادت مظلومانه آیت الله شهید دکتر بهشتی را داشتیم، این مدیر قدرتمند اولین کسی بود که مسئولیت قضاوت در نظام جمهوری اسلامی را بر عهده گرفت و پایه‌گذار سیستم قضا در کشور ما شد، مظلومیت و شهادت این عزیز را گرامی می داریم، چقدر اتهامات به سمت این شهید بزرگوار سرازیر شد.

وی تصریح کرد: بزرگان ما که سن آن‌ها اقتضا می کند، خوب به یاد دارند که گوش های مردم پر از تهمت‌هایی شده بود که به این سید مظلوم روا می داشتند، امام (ره) وقتی راجع به شهید بهشتی صحبت کردند فرمودند آنچه از شهادت بهشتی بزر‌گ‌تر و مهم‌تر است، مظلومیت این سید بزرگوار است، البته پس از اینکه ایشان به شهادت رسید، آن تشییع جنازه بسیار باشکوه را دیدیم و آن هایی که به ایشان تهمت زده بودند برای توبه آمدند، یعنی چیزی شبیه تشییع شهید خدمت، آیت الله رئیسی بود.

آیت الله عابدینی یادآور شد: آیت الله رئیسی هم شاگرد آیت الله بهشتی بود، شرایطی مثل او برای ایشان هم پیش آمد، یاد و خاطره هر دو شهید مظلوم را گرامی می داریم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: شهید بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی (ره) به دست منافقین در انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی به شهادت رسیدند، خداوند سزای منافقین را بدهد، اقداماتی که اخیراً دستگاه قضا در پیش گرفته، مردم شاهد انتقام خون شهیدان با به سزای عمل رسیدن منافقین هستند.

وی عنوان کرد: شروع هفته قضا را داریم، رهبر حکیم انقلاب در این خصوص خطاب به قضات فرمودند باید کاری کنید که قوه قضائیه ملجأ و پناه همه مردم شود، یعنی هر کس از ظلمی نالان است امید داشته باشد که اگر وارد دستگاه قضا شود حقش به او می رسد و دیگران نمی توانند با آبرو، مال و جان او بازی کنند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: این کار سختی است، اما امیدواریم و دعا می کنیم که به برکت حضور انسان‌های متدین و مؤمن در دستگاه قضا شاهد روزی باشیم که همه مردم دستگاه قضا را پناهگاه خودشان ببینند.

مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم در انتخابات

آیت الله عابدینی با بیان اینکه مشارکت حداکثری و انتخاب اصلح دو وظیفه مهم در انتخابات است، خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش داریم، در انتخابات ما ۲ دغدغه مهم داریم، دغدغه اول مشارکت حداکثری است، همه باید مبلّغ این مسئله باشیم، هر مسلمانی هر جایی که هست، زن، مرد، پیر، جوان، در شهر و روستا وظیفه دارد مبلّغ انتخابات باشد، یعنی دیگران را به حضور در انتخابات دعوت کند.

آیت‌الله عابدینی افزود: اگر کسی به هر دلیلی آمادگی ندارد و نمی خواهد پای صندوق رای بیاید، ما باید اهمیت این موضوع را برایش تشریح کنیم و بگوییم اگر شما پای صندوق رأی نیایید و آمار شرکت کنندگان در انتخابات پایین باشد، صهیونیست های کودک کش و نسل کش خوشحال می شوند، چه کسی حاضر است آنها را خوشحال کند؟!

خطیب نماز جمعه قزوین ادامه داد: من اعتقاد دارم ما هر دینی داشته باشیم، هر حزب، گروه، عقیده و سلیقه ای نمی پسندیم صهیونیست ها و مستکبرین خوشحال شوند، ما می خواهیم خدا از ما خوشحال شود، ما می خواهیم امیرالمؤمنین و اولاد امیرالمؤمنین از ما خوشحال باشند، ما می خواهیم دل بی پناهان غزه از ما شاد شود و این راهش این است که آراء حداکثری داشته باشیم. پس همه ما باید تبلیغ کنیم و به اینکه دیگران را پای صندوق رأی بیاوریم، افتخار کنیم.

وی عنوان کرد: انتخابات اصلح نکته مهم دیگر است، در میان شش کاندیدای ریاست جمهوری باید ببینیم کدامشان سنخیت، سلیقه و روحیات نزدیک تری به امیرالمؤمنین و ائمه اطهار دارد، بگوییم الگوی ریاست جمهوری که همه مردم دلشان در شهادتش داغدار شد، کدامیک از این نامزدها به شهید رئیسی نزدیک تر است چرا که از ایشان ضرر ندیدیم بلکه از او عزت، فایده و اقتدار دیدیم و باعث شد ما در دنیا سربلندی کنیم و وحدت و انسجام به وجود بیاید و خودمان را محتاج اجانب نبینیم و کارخانه ها فعال شدند و اشتغال بهتر شد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اظهار کرد: ما دنبال رئیس جمهوری هستیم که شبیه آیت الله رئیسی باشد و این هم دومین مسئولیتی است که در ایام انتخابات داریم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: دعا می کنیم و می گوییم خدایا به عزت و سربلندی رسول اکرم (ص) و به مظلومیت امیرالمؤمنین (ع) و ائمه اطهار (ع) و همه شهیدان از جمله شهید خدمت، شهید جمهور آیت الله رئیسی و به حرمتی که همه این بزرگواران در پیشگاه تو دارند، ما را در انتخاب رئیس جمهوری اصلح که مورد رضایت خودت می باشد، موفق بدارد.

وی افزود: از خداوند می خواهیم آنهایی که به هر حیله و نیرنگی می خواهند ما غیر از آنی که تو دوست داری به آنجا برسیم، نقشه هایشان را به خودشان برگردان، اگر حضور جدی داشته باشیم نشان اقتدار اسلامی خواهد بود، وحدت ملی و انسجام مردمی خواهد بود و از تعرض و طمع دشمنان به مملکت و مردم جلوگیری می کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به سالروز ایام عزل بنی صدر گفت: ما رئیس جمهوری داشته ایم که در تاریک بودن و منفی بودن مانند بنی صدر بود و رئیس جمهوری داشته ایم که در مثبت بودن و نمره عالی داشتن همانند آیت الله رئیسی بسیار مورد تأیید خداوند و مردم قرار داشت.

خطیب نماز جمعه قزوین عنوان کرد: آغاز هفته صرفه جویی در آب را در پیش داریم، کسی ممکن است بگوید ما آب را مصرف می کنیم و پول آن را پرداخت می کنیم، حتی اگر پول آب را پرداخت کنیم اگر مصرف بی رویه داشته باشیم و صرفه جویی نکنیم، مدیون می شویم، مدیون کسانی که آب به آنها نمی رسید و در سختی هستند و بخاطر پایین بودن فشار آب اذیت می شوند.

وی اظهار کرد: حتماً وظیفه داریم در آب آشامیدنی و کشاورزی که متعلق به همه است، صرفه جویی کنیم و گمان نکنیم فقط برای خودمان است و در مزارع و باغستان ها باید منصفانه و صرفه جویانه مورد استفاده قرار گیرد تا خداوند نعمت هایش را برای ما زیاد شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تصریح کرد: یادی کنیم از مردم مظلوم سردشت در بمباران این شهر که هنوز هم بسیاری از آنها در زجر و درد زندگی می کنند و آثار شیمایی آسیب زیادی به آنها وارد کرده است.

693440