حداد عادل:

دعا می‌کنم فردی مثل شهید رئیسی انتخاب شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دعا می‌کنم که نتیجه این انتخابات، رئیس جمهور و دولتی باشد که مثل شهید رئیسی دغدغه مردم را داشته باشد و فعال، پرکار، پر تلاش و آگاه به میانی انقلاب اسلامی باشد و ان‌شاءالله کشور بتواند در فضایی به دور از تنش با همکاری قوای ۳ گانه به رفع مشکلات مردم و خدمت به اقشار محروم بیشتر توفیق پیدا کند.
تصویر دعا می‌کنم فردی مثل شهید رئیسی انتخاب شود

به گزارش سایت خبری پرسون، غلامعلی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام صبح شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳ در آئین گرامیداشت روز ملی اصناف با گرامیداشت یاد شهید رئیسی اظهار کرد: آیت‌الله شهید رئیسی دلش برای رونق اقتصادی و امور مربوط به مردم و اصناف می‌تپید و در راه خدمت، شهید خدمت شد؛ رئیس جمهور شهید ما افتخار می‌کرد که در خدمت مردم بود.

وی با تاکید بر این‌که «اصناف عین مردم هستند»، گفت: اصناف مردمی هستند به این معنا که وسیع‌ترین ارتباط را با توده‌های مردم دارند و این مردمی بودن و مردم بودن اصناف سبب می‌شود که اصناف در سرشت و طبیعت خود دین‌دار باشند چون توده مردم ایران از دیرباز متدین بوده‌اند. در کاوش‌های باستان‌شناسی قبل از اسلام نیز هیچ گاه بت‌خانه‌های در ایران کشف نشده است و مردم ایران همواره خداپرست بوده‌اند و به همین جهت با آغوش باز از اسلام استقبال کردند و با اسلام خدمات متقابل داشتند و خدمت بزرگ در زمانه ما نیز انقلاب اسلامی بود که اصناف هم در آن سهم قابل توجهی داشتند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: سرّ پیوند و همبستگی اصناف با انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دیانت و مسلمانی است و اگر سالهاست که دشمن برای براندازی انقلاب اسلامی به جنگ اقتصادی روی آورده است، این اصناف هستند که در این جنگ نقش دفاعی شایسته‌ای ایفا کردند.

حداد عادل با تاکید بر تأثیر فعالیت اصناف بر زندگی مردم عنوان کرد: زندگی مردم با سامان داشتن اصناف بهتر می‌شود و هرچه مشکلات اصناف کمتر شود مردم رضایت بیشتری خواهند داشت. اصناف هم در اقتصاد کلان و هم در اقتصاد خرد کشور تاثیر دارند؛ نقش اصناف در اقتصاد کلان توزیع کالاست و تولید بدون توزیع معنا نخواهد داشت؛ همچنین اصناف با رعایت انصاف می‌توانند به اقتصاد خرد و اقتصاد خانواده کمک کنند. انتظار از اصناف همیشه انصاف است.

وی گفت: من طی دو الی سه سال اخیر به لطف دوستان اصناف توفیق داشته‌ام که مکرر در خدمت آنها بوده‌ام و خوشحالم در این سال‌ها گام‌هایی برای اصناف برداشته شد که از جمله آنها تصویب اصلاحیه قانون نظام صنفی در مجلس یازدهم بود.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری در روز جمعه تاکید کرد: ۸ تیر یک فرصت و میدان آزمایش دیگری در عرصه ملی در پیش رو داریم و آن انتخابات ریاست جمهوری است؛ رهبر معظم انقلاب در سالروز ارتحال امام راحل فرمودند من دعا می‌کنم و می‌خواهم که ملت ایران حضور پای صندوق های رای را مکمل بدرقه شهدای خدمت کنند؛ همان‌طور که آن حضور شکوهمند را داشتند، در این میدان هم حضور شکوهمند داشته باشند.

حداد عادل همچنین با بیان این‌که «امیدوارم اصناف نیز در این حضور تلاش کنند»، اظهار کرد: دعا می‌کنم که نتیجه این انتخابات، رئیس جمهور و دولتی باشد که مثل شهید رئیسی دغدغه مردم را داشته باشد و فعال، پرکار، پر تلاش و آگاه به میانی انقلاب اسلامی باشد و ان‌شاءالله کشور بتواند در فضایی به دور از تنش با همکاری قوای ۳ گانه به رفع مشکلات مردم و خدمت به اقشار محروم بیشتر توفیق پیدا کند.

منبع: ایسنا

693523