امام جمعه قزوین؛

حق‌مداری ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از بانوان فعال حوزه انتخابات گفت: حق‌مداری ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری است.
تصویر حق‌مداری ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش سایت خبری پرسون، از قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار جمعی از بانوان فعال حوزه انتخابات که در شبستان امیرالمؤمنین (ع) انجام شد، ضمن تبریک ایام دهه ولایت اظهار کرد: شما خواهران گرانقدر، اندیشمند، دارای دغدغه‌های ایمانی و انقلابی هستید، ای کاش این جلسات به‌صورت مستمر برگزار شود تا در نتیجه آن‌ها، به نیازهای فرهنگی و معنوی جامعه پاسخ داده شود و از توانمندی‌ها استفاده شده و برای آینده برنامه‌ریزی شود.

وی ادامه داد: خدای متعال عالم هستی را بر اساس انتخاب آفریده است، همه موجودات عالم انتخابگر هستند، این معنا در آیه 44 سوره اسراء آمده که خداوند می‌فرماید «تُسَبِّحُ لَهُ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَالْأَرْضُ وَمَنْ فِیهِنَّ وَإِنْ مِنْ شَیْءٍ إِلَّا یُسَبِّحُ بِحَمْدِهِ وَلَکِنْ لَا تَفْقَهُونَ تَسْبِیحَهُمْ إِنَّهُ کَانَ حَلِیمًا غَفُورًا»، یعنی (آسمان‌هاى هفتگانه و زمین و هر کس که در آن‌هاست او را تسبیح مى‏‌گویند و هیچ چیز نیست مگر اینکه در حال ستایش تسبیح او مى‏‌گوید ولى شما تسبیح آن‌ها را درنمى‏‌یابید به راستى که او همواره بردبار و آمرزنده است).

امام جمعه قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه بیان کرده همه عالم هستی، عبادت، ذکر، بندگی و دین را انتخاب کرده‌اند، هر چند که پای شیطان به میان آمده و تلاش کرده این ذکر، تسبیح و عبادت را از انسان برباید و انسان را در مسیر دیگری قرار بدهد، اما اصولاً انسان در کنار موجودات دیگر انتخاب اصلح کرده و عبادت خدا را برگزیده است، این موضوع مهمی است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: در میان همه موجودات عالم، انسان آن موقعی که هنوز هیچ شناختی از خودش نداشته، به‌صورت فطری و ذاتی انتخابگر بوده است، این را سوره دهر به ما یاد می‌دهد، خدای متعال در این سوره می‌فرماید حواستان هست آن موقعی که انسان چیز قابل ذکری نبود، یعنی موجود بوده، اما آنقدر ضعیف، ناچیز و ناتوان بوده که نمی‌شود راجع به آن حرفی زد، در همان شرایط انسان انتخابگر بوده و موقعیتی پیدا کرده که به دنیا آمده است.

وی خاطرنشان کرد: سپس خداوند می‌فرماید ما این انسان را سمیع و بصیر قرار دادیم، باز هم انتخابگر است، یا شاکر و یا کفور می‌شود، کفور به معنای کافر نیست، به معنای ناشکر است، بنابراین ما همیشه در معرض این هستیم که یا شکور و یا کفور باشیم.

آیت‌الله عابدینی تأکید کرد: اساس خلقت بر پایه همین شکور و کفور بودن است، خدای متعال در آیه 78 سوره نحل می‌فرماید «وَاللَّهُ أَخْرَجَکُمْ مِنْ بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَیْئًا وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ»، یعنی (و خدا شما را از شکم مادرانتان در حالى که چیزى نمى‏‌دانستید بیرون آورد و براى شما گوش و چشم‌ها و دل‌ها قرار داد باشد که سپاسگزارى کنید).

امام جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید خدا شما را از شکم مادرانتان بیرون آورد، در حالی که چیزی نمی‌دانستید، به شما سمع، بصر و فؤاد داد، باشد که شما در انتخابتان بفهمید که باید شکور باشید و نباید کفور باشید.

وی یادآور شد: خدا انسان را برای عبادت خلق کرده است، نباید عبادت را رها کنیم، همچنین نباید عبادت خدا را رها کرده و به سراغ عبادت‌های دیگر برویم، روی کره زمین یک نفر پیدا نمی‌شود که اهل عبادت نباشد، اما اینکه چه کسی و چه چیزی را عبادت می‌کنند مهم است، آن‌هایی که لیاقت دارند انتخاب اصلح کنند و فقط خدا را عبادت کنند، قلیل و اندکند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین اظهار کرد: همه آدم‌ها اهل ولایت هستند، ما کسی را نداریم که اهل ولایت نباشد، اما باید ببینیم ولایت شیطان را انتخاب کرده‌اند یا ولایت خدا را برگزیده‌اند، ولایت طاغوت یا ولایت توحید و یگانگی خدا را انتخاب کرده‌اند، همه اهل ولایت هستند، اما ولایت برخی با محوریت شیطان است، ولایت عده‌ای هم ولایت خداست.

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: ما باید چه کسی را انتخاب کنیم؟ انتخاب شونده باید با آنچه ما مدنظرمان هست همخوانی داشته باشد، ممکن است یک نفر خیلی آدم خوبی باشد اما برای مثال به درد مهندسی خانه نخورد، ممکن است یک نفر خیلی مؤمن و اهل نماز شب باشد، اما نتواند خیاط خوبی باشد، بنابراین ما باید ببینیم به دنبال چه کسی می‌گردیم و او قرار است برای ما چه کاری را انجام دهد؟

وی بیان کرد: ما به دنبال کسی هستیم که آرمان‌های الهی را محقق کند، ما به دنبال کسی هستیم که پای کار صدور ارزش‌های ایمانی و انقلابی در اقصی نقاط عالم باشد، ما به دنبال کسی هستیم که عدالت را محقق کند، ما به دنبال کسی هستیم که برای اقامه نماز قیام کند، البته نماز خواندن با اقامه نماز متفاوت است، ائمه اطهار (ع) اقامه‌کننده نماز بودند، در یک کلام ما به دنبال زمینه‌سازی ظهور منجی عالم بشریت هستیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: بنابراین آن کسی که می‌خواهد رئیس جمهور شود، باید این ویژگی‌ها را داشته باشد، فردی که می‌خواهد چنین مسئولیتی را بر عهده بگیرد، نباید طوری باشد که ماشین نظام را دنده‌عقب براند، پیش از این هم دیده‌ایم افرادی را که دنده‌عقب رفته‌ و خسارت‌های سنگینی را به نظام و ملت تحمیل کرده‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: اکنون جاده صاف شده است، راه مقاومت مشخص شده است، اکنون قرار است ما پشت این فرمان کسی را ببینیم که با انگیزه، اخلاص، بصیرت، توانمند و دارای هدف و چشم‌انداز باشد و کارها را پیش ببرد.

وی تصریح کرد: حال ببینیم آن کسی که قرار است این کارها را انجام بدهد، چه شاخص‌ها و ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ اولین و مهم‌ترین ویژگی ایمان به خدای متعال، رستاخیز، وحی، نبوت، رسالت، ولایت و امامت است، خلاصه اینکه دارای مبانی مستحکم اعتقادی باشد، یعنی ایمان و عقیده داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی یادآور شد: یعنی مصداق آیه 2 سوره انفال باشد که خداوند می‌فرماید «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ إِذَا ذُکِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَإِذَا تُلِیَتْ عَلَیْهِمْ آیَاتُهُ زَادَتْهُمْ إِیمَانًا وَعَلَى رَبِّهِمْ یَتَوَکَّلُونَ»، یعنی (مؤمنان همان کسانى‏‌اند که چون خدا یاد شود دلهایشان بترسد و چون آیات او بر آنان خوانده شود بر ایمانشان بیفزاید و بر پروردگار خود توکل مى‌کنند).

امام جمعه قزوین اظهار کرد: خدای متعال در این آیه از مؤمنی سخن گفته که وقتی نام خدا به میان می‌آید دلش می‌لرزد، وقتی حرف از دین، ایمان و قیامت می‌شود به شوق می‌آید، اگر آسیبی به دین برسد ناراحت می‌شود، مؤمن حقیقی یک علامت مشخص دارد که وقتی آیات قرآن برای او تلاوت می‌شود ایمانشان افزایش پیدا می‌کند، با هر آیه‌ای لذت بالندگی ایمانی را می‌چشد و تمام توکلش به خداست.

وی عنوان کرد: خدای متعال در آیه 3 این سوره می‌فرماید این افراد اهل اقامه نماز و زکات هستند، در آیه 4 نیز می‌فرماید این‌ها مؤمن حقیقی هستند، گویا این آیات راجع به شهید رئیسی و همکاران هم‌جنس ایشان است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: از سوی دیگر هم خدا ما را می‌ترساند از کسانی که ایمان ندارند و ما ممکن است گرفتار آنان شویم، خدای متعال در آیه 27 سوره غافر می‌فرماید «وَقَالَ مُوسَى إِنِّی عُذْتُ بِرَبِّی وَرَبِّکُمْ مِنْ کُلِّ مُتَکَبِّرٍ لَا یُؤْمِنُ بِیَوْمِ الْحِسَابِ»، یعنی (و موسى گفت من از هر متکبرى که به روز حساب عقیده ندارد به پروردگار خود و پروردگار شما پناه برده‏‌ام).

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: گویا این آیه در مورد کسانی است که همواره دست تکدی‌گری‌شان به سوی اجانب دراز بود و دوست داشتند با غیر مؤمنین رفاقت کنند، خدای متعال در آیه 27 سوره غافر می‌فرماید موسی (ع) گفت من به پروردگار همه‌مان پناه می‌برم از هر متکبری که به رستاخیز ایمان ندارد، یعنی کسی که اگر هم ذره‌ای ایمان داشته باشد، می‌خواهد این ایمان را به پای دنیاطلبی بریزد تا یک مقامی به دست بیاورد.

وی تأکید کرد: بنابراین این یک معیار جهت انتخاب اصلح است، مبانی اعتقادی و دینی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هاست، ما باید به دنبال کسی بگردیم که در مبانی اعتقادی مستحکم باشد، فهمیدن این سخت نیست، البته ادعا را همه دارند اما اینکه واقعیت دارد یا نه، این مهم است، می‌شود این را در مناظرات تشخیص داد.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: معیار دوم تقوای الهی است، خیلی از روایات و آیات تلاش کرده‌اند تقوا را از زوایای مختلف به ما نشان بدهند، امام صادق (ع) فرمود تقوا این است که هر جا خدا می‌خواهد آنجا باشید و هر جا خدا نمی‌خواهد نباشید، این معنای تقوا خیلی دلنشین، راحت و همه‌فهم است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: برای مثال خدا نمی‌خواهد ما را در حال غیبت، کینه‌ورزی، عداوت، سوءظن، حرام‌خوری، تکبر، ظلم، حمایت از ظالمان، غفلت، گناه و بدی ببیند و نباید در این مسیرها باشیم.

وی اظهار کرد: تقوا اثر دارد، یعنی آدمی که بر اساس تقوا زندگی کند، به یک جاهایی می‌رسد، یکی از آن جاها این است که عقلش نورانی می‌شود، خدای متعال در آیه 29 سوره انفال می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ یَجْعَلْ لَکُمْ فُرْقَانًا وَیُکَفِّرْ عَنْکُمْ سَیِّئَاتِکُمْ وَیَغْفِرْ لَکُمْ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِیمِ»، یعنی (ای اهل ایمان، اگر خدا ترس و پرهیزکار شوید خدا به شما فرقان بخشد، یعنی دیده بصیرت دهد تا به نور باطن حق را از باطل فرق گذارید و گناهان شما را بپوشاند و شما را بیامرزد، که خدا دارای فضل و رحمت بزرگ است).

آیت‌الله عابدینی عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر اهل تقوا باشید عقلتان قدرت تشخیص پیدا می‌کند، آدم‌هایی بوده‌اند که آنقدر عقلشان تاریک بوده که بین علی (ع) و معاویه نتوانسته‌اند حق و باطل را تشخیص دهند، بین امام (ره) و صدام نتوانسته‌اند حق و باطل را تشخیص دهند، بین امام امروز جامعه جهانی، امام جامعه مستضعفین و امام جامعه مؤمنین، یعنی رهبر حکیم انقلاب با شیاطین، نمی‌توانند حق و باطل را تشخیص دهند.

امام جمعه قزوین بیان کرد: این‌ها به دلیل کور بودن عقل است، اگر عقل نورانی باشد آدم چنین غلطی نمی‌کند، بنابراین ما باید به دنبال آدمی بگردیم که اهل تقوا باشد، اهالی تقوا عقلشان دانا و اراده‌شان توانا است، عقل دانا و اراده توانا منجر شد امام خمینی (ره) قیام کرده و ایران و سپس جهان را متحول کند، رهبر حکیم انقلاب با عقل دانا و اراده توانا با عزت و اقتدار ما را هدایت می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اهل تقوا باشیم عقلمان دانا شده و قدرت تشخیص پیدا می‌کنیم، همچنین اراده‌مان هم توانا می‌شود، رسول خدا (ص) فرمودند هر کس با تقوا زندگی می‌کند، قوی خواهد بود، این آدم اراده مستحکمی دارد، حتی اگر در کشور دشمن هم باشد احساس امنیت می‌کند، حاج قاسم را ببینید، یمن زیر بمباران بود، عراق زیر سیطره شیاطین داعشی بود، سوریه ناامن بود، حاج قاسم در این کشورها نه تنها نترسید و احساس امنیت کرد، بلکه امنیت را به این کشورها صادر کرده و ملت‌هایی را در امنیت قرار داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تأکید کرد: ما نیز همین طوریم، اگر اهل تقوا باشیم خودمان احساس آرامش می‌کنیم، برای دیگران هم آرامش‌بخش می‌شویم، در غیر این صورت خودمان زیر فشار اضطراب و استرس خواهیم بود و دیگران را هم به نابودی می‌کشانیم.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: خدای متعال در آیه 201 سوره اعراف می‌فرماید «إِنَّ الَّذِینَ اتَّقَوْا إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِنَ الشَّیْطَانِ تَذَکَّرُوا فَإِذَا هُمْ مُبْصِرُونَ»، یعنی (مسلماً کسانی که نسبت به گناهان، معاصی و آلودگی‌های ظاهری وباطنی تقوا ورزیده‌اند، هرگاه وسوسه‌هایی از سوی شیطان به آنان رسد خدا و قیامت را یاد کنند، پس بی‌درنگ بینا شوند و از دام وسوسه‌هایش نجات یابند).

وی یادآور شد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید وقتی شیاطین به سراغ اهل تقوا می‌آیند تا در آن‌ها نفوذ کنند، آن‌ها شیطان را می‌شناسند و دست رد به سینه او می‌زنند و با بصیرت زندگی می‌کنند.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: وقتی اهل تقوا شدیم اهل تسلیم هم می‌شویم، خدای متعال در آیه 102 سوره آل‌عمران می‌فرماید «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»، یعنی (ای کسانی که ایمان آورده‏‌اید! آنچنان که حق تقوی و پرهیزکاری است، از خدا بپرهیزید! و از دنیا نروید، مگر اینکه مسلمان باشید! باید گوهر ایمان را تا پایان عمر حفظ کنید).

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدای متعال در این آیه می‌فرماید از دنیا نروید مگر اینکه اهل تسلیم باشید، مسلمان بودن پایین‌تر از مقام تسلیم است، مقام تسلیم بعد از ایمان است، خدای متعال در این آیه می‌فرماید شما که ایمان دارید به تقوا و مقام تسلیم برسید.

وی بیان کرد: تسلیم یعنی اگر یک چیزی صددرصد به ضرر ما بود اما رضای خدا در آن بود، ضرر خودمان را بپذیریم و به دنبال رضای خدا باشیم، برای حضرت ابراهیم (ع) خیلی سخت بود که بخواهد فرزندش را قربانی کند، آن هم فرزندی که خدا در سن پیری به او عنایت کرده بود، وقتی این فرزند نوجوان شده و عصای دست پدر شد، خدا در خواب حضرت ابراهیم (ع) به او دستور داد که باید فرزندش را قربانی کند.

آیت‌الله عابدینی خاطرنشان کرد: در این مأموریت، هم حضرت ابراهیم (ع) و هم حضرت اسماعیل (ع) در پیشگاه خدا تسلیم بودند، همین که خنجر به گلوی اسماعیل (ع) رسید، ندا آمد ای ابراهیم (ع)، خوابت تعبیر شد، مأموریتت را به سرانجام رساندی، یعنی همین که دست به خنجر بردی، معلوم می‌شود به خاطر رضای خدا دل از اسماعیل (ع) بریدی.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: سپس خدای متعال فرمود قرار است ما قربانی بزرگ‌تری را به میدان بیاوریم، آن قربانی مشکل‌گشا خواهد بود، منظور از این قربانی امام حسین (ع) است.

وی تصریح کرد: خیلی وقت‌ها شیاطین می‌آیند عقل آدم را می‌ربایند، نظر خودشان را جای نظر آدم می‌نشانند، اگر آدم اهل تقوا باشد این چیزها در او تأثیری نخواهد داشت.

حق‌مداری ویژگی فرد اصلح در انتخابات ریاست جمهوری

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین یادآور شد: حق‌مداری شاخصه دیگر برای فرد اصلح در انتخابات است، ما به دنبال کسی هستیم که حق برایش مهم باشد، امیرالمؤمنین (ع) در آستانه جنگ در حال وصله زدن کفش خویش بود، ابن‌عباس می‌گوید دیدم حضرت به عنوان فرمانده جنگ در حال وصله زدن کفش خویش است، نگاهش کردم، امیرالمؤمنین (ع) معنای این نگاه را متوجه شد و فرمود ابن‌عباس، این کفش‌ها چقدر می‌ارزند؟ ابن‌عباس می‌گوید عرض کردم هیچ، ارزشی ندارند.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: حضرت فرمود حکومت کردن بر مردم اگر برای زنده کردن حق و از بین بردن باطل نباشد، به اندازه این کفش پاره هم ارزش ندارد.

وی عنوان کرد: بنابراین ما باید به دنبال کسی باشیم که حق و باطل برایش مهم باشد، خیلی از آقایان را ما در صحنه‌های مدیریتی و مسئولیتی دیده‌ایم، اما در احیای حق و پایبندی به حق آن طور که انتظار داشته‌ایم نبوده‌اند، باید فردی را پیدا کنیم که این انگیزه را در او به حد اعلی مشاهده کنیم.

امام جمعه قزوین بیان کرد: باید ابتدا حق را بشناسیم، وقتی حق را شناخیتم اهلش را هم خواهیم شناخت، باید باطل را بشناسیم، ولی آن را شناختیم، در این صورت اهلش را هم خواهیم شناخت.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین خاطرنشان کرد: معیار دیگر این است که فرد مورد نظری که انتخاب می‌کنیم اهل ولایت و امامت قرآنی باشد، قرآن با صراحت یک دو قطبی بزرگ بین‌المللی در آیه 257 سوره بقره درست می‌کند، ما پای ولایت طاغوت یا پای ولایت خدا هستیم، قرار است کدام طرف باشیم؟ جبهه مقاومت، دین، ایمان، مؤمنین سراسر عالم و مستضعفین جبهه ولایت حق هستند، در این جبهه خدای متعال ولایتش را اعمال می‌کند، در جبهه مقابل، ولایت طاغوت، شیطان و استکبار جهانی است.

وی تأکید کرد: ما اکنون به دنبال کسی می‌گردیم که وقتی پشت فرمان ریاست جمهوری نشست و خواست این قطار نظام مقدس را بر اساس منویات رهبر حکیم انقلاب، قرآن کریم و دین پیش ببرد، کسی باشد که به ولایت الهی معتقد باشد و انگیزه قوی داشته باشد تا در همه جای عالم ولایت خدا مستولی شود، ما باید کاری کنیم مستضعفان عالم در آرامش ولایت خدا نفس بکشند و از رعب، وحشت، کشتار و جنایت‌هایی که علیه آن‌ها می‌شود نجات پیدا کنند.

آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: ما به دنبال این هستیم که نظام امامت و امت درست کنیم، این فرمان قرآن است، خدای متعال در آیه 104 سوره آل‌عمران می‌فرماید «وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّةٌ یَدْعُونَ إِلَى الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَأُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُون»، یعنی (و باید از میان شما گروهى مردم را به نیکى دعوت کنند و به کار شایسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند).

امام جمعه قزوین یادآور شد: ما باید نظام امت و امامت درست کنیم، کلمه «شهروند» اصطلاح امریکا و اروپاست، ما باید عضوی از امت اسلام باشیم، چون ما امام داریم، وقتی امام داریم امت هستیم، هر چقدر بین آحاد مردم و امام رابطه قوی‌تری برقرار باشد انسجام امتی ما قوی‌تر خواهد بود و نظام خواهیم شد، هر چقدر پراکنده بوده، پراکنده‌گویی کرده و به صورت جزیره‌ای عمل کنیم، مشخص می‌شود مفهوم امامت را نفهمیده‌ایم.

وی اظهار کرد: باید همت کنیم مفهوم امامت را به عنوان یک الگو از استان قزوین به استان‌های دیگر صادر کنیم و بگوییم ما می‌خواهیم بر اساس نظام امت و امامت زندگی کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین عنوان کرد: ما باید بر محور قرآن زندگی کنیم، بنابراین به دنبال کسی می‌گردیم که انگیزه قرآنی و ایمانی دارد، یکی از کسانی که بیشترین انگیزه قرآنی را داشت، امام (ره) بود، همه زندگی امام (ره) قرآن بود، ما باید وقف قرآن شویم، در ایام انتخابات، آن کسی که قرآنی‌تر زندگی می‌کند را پیدا و انتخاب کنیم، باید برای قرآن قیام کنیم، دل بسوزانیم و حماسه بیافرینیم، همه ما بدهکار قرآن هستیم، رسول خدا (ص) فرموده‌اند قوم من قرآن را غریب گذاشته‌اند، این قوم من و شما هستیم، بنابراین باید به دنبال رئیس‌جمهوری باشیم که دغدغه قرآنی داشته باشد.

آیت‌الله عابدینی بیان کرد: رئیس جمهور باید عالم به زمانه باشد، تخصص داشته باشد، جهان را بشناسد، سیاست‌های جهانی و بین‌المللی را دنبال کند و دلسوز آحاد مردم کشور باشد.

امام جمعه قزوین تأکید کرد: خدای متعال در آیه 5 سوره قصص مستکبران صهیونیستی-آمریکایی را در یک طرف قرار می‌دهد و می‌گوید این‌ها می‌خواهند یک غلط‌هایی کنند اما من و بندگانم اراده دیگری داریم، آن چیزی که محقق خواهد شد اراده خداست.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: ایران قیام کرد، امام (ره) از تبعید آمد و انقلاب به پیروزی رسید، اگر جهان قیام کند چه کسی می‌آید، اکنون نوبت قیام جهانی است و خیلی دلمان برای آینده‌ پیروزی، سربلندی و افتخار روشن است.

693274