شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

شرایط خرید ملک در قبرس شمالی یکی از دلایل مهمی است که تعداد کثیری از ایرانیان را تشویق به مهاجرتی دلپذیر، امن، سودآور اما کم‌هزینه به سوی این کشور می کند. از ده سال گذشته تا به‌ حال بازار ملک قبرس شمالی پررونق و سودآور است و شما می‌توانید علاوه بر خرید خانه دلخواه خود از امتیازات قابل توجه آن مثل اخذ ویزای اقامت دائم، تسهیلات بانکی از دم قسط، قابلیت اجاره ملک، مالکیت حساب‌های بانکی بین‌المللی، تحصیلات رایگان فرزندان و حتی سفر به ۱۷۵ کشور خارجی نیز بهره‌مند شوید.
تصویر شرایط خرید ملک در قبرس شمالی

به گزارش سایت خبری پرسون، شرایط خرید ملک در قبرس شمالی یکی از دلایل مهمی است که تعداد کثیری از ایرانیان را تشویق به مهاجرتی دلپذیر، امن، سودآور اما کم‌هزینه به سوی این کشور می کند. از ده سال گذشته تا به‌ حال بازار ملک قبرس شمالی پررونق و سودآور است و شما می‌توانید علاوه بر خرید خانه دلخواه خود از امتیازات قابل توجه آن مثل اخذ ویزای اقامت دائم، تسهیلات بانکی از دم قسط، قابلیت اجاره ملک، مالکیت حساب‌های بانکی بین‌المللی، تحصیلات رایگان فرزندان و حتی سفر به ۱۷۵ کشور خارجی نیز بهره‌مند شوید.

اما خرید ملک قبرس شمالی مطابق با قوانین جمهوری قبرس طی شرایط خاصی امکان‌پذیر است و هر فردی با داشتن آن می‌تواند به راحتی در این کشور خانه یا زمین مورد نظر خود را خریداری نماید.

خرید ملک قبرس شمالی

همان‌طور که می‌دانید قبرس شمالی مانند مرواریدی درخشان در آغوش دریای مدیترانه آرام‌گرفته است و امن‌ترین کشور کوچک آسیایی به شمار می‌رود، زیرا جذابیت‌های فراوانی را برای جلب توجه سرمایه‌گذاران ملکی و کسانی که به دنبال زندگی در محیطی سرشار از آرامش با آینده‌ای مطمئن هستند، شرایط ویژه‌ای برای خرید املاک قبرس شمالی فراهم ساخته است.

شرایط دولت قبرس برای سرمایه‌گذاران

از جمله شرایط خرید ملک در قبرس شمالی که دولت قبرس برای پذیرش سرمایه‌گذاران تعیین نموده است عبارت‌اند از:

  1. خرید تنها یک خانه یا ملک برای هر فرد خارجی

هر فرد ایرانی 18 سال به بالا با داشتن پاسپورت و گواهی سوءپیشینه می‌تواند یک واحد آپارتمان، خانه ویلایی یا یک قطعه زمین حداکثر به متراژ تقریباً یک و نیم هکتار از اراضی این کشور را تحت مالکیت خود درآورد. لازم به ذکر است که ملک مسکونی به عنوان اولین اقامتگاه اصلی تا ده سال آینده، قابلیت فروش به سرمایه‌گذاران را دارد.

  1. پرداخت یک سوم ارزش کلی ملک خریداری شده

در صورتی که بتوانید مبلغ یک سوم یا 30 درصد ارزش کلی ملک را بپردازید، شرایط اقامت موقت برای شما امکان‌پذیر می‌شود. قیمت ملک با توجه به مواردی مانند موقعیت مکانی، نوع ملک، متراژ و امکانات متفاوت است و پس از انتخاب نهایی ملک مورد نظر باید حداقل یک سوم مبلغ قرارداد را بپردازید.

  1. ارائه گواهی تمکن مالی

گواهی تمکن مالی (صورت‌حساب بانکی) سندی رسمی و معتبر است که نشان می‌دهد فرد غیر شهروند توانایی زندگی تا 12 ماه آینده را در این کشور دارد. در واقع موجودی حساب کافی برای تأمین مخارج زندگی در قبرس شمالی یکی از شروط اصلی پذیرش افراد خارجی است. حداقل موجودی حساب مورد نیاز برای ارائه سند تمکن مالی برابر با 7500 دلار در طی 12 ماه آینده است و مطابق با حقوق اداره کار رایج در این کشور معین می‌شود.

  1. گواهی سلامت بهداشت

همه بیمارستان‌های قبرس شمالی با انجام آزمایشات مختلف، برگه سلامت به ویژه عدم وجود بیماری‌های عفونی مانند HIV را برای افراد خارجی صادر می‌کنند.

  1. گواهی عدم سوء پیشینه

امنیت بالای قبرس شمالی از مواردی است که سرمایه‌گذاران زیادی را به سمت خود می‌کشاند به همین علت نیز ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری ضروری است. خریداران ملک می‌توانند با مراجعه به مراکز خدمات قضایی در ایران نسبت به دریافت این گواهی اقدام کنند. لازم به ذکر است که گواهی عدم سوءپیشینه را ترجمه کنید و با خود در کنار مدارک دیگر همراه داشته باشید.

مراحل خرید ملک در قبرس شمالی

چنانچه شرایط خرید ملک در قبرس شمالی را دارید، طی چند گام ساده می‌توانید خرید ملک را در قبرس شمالی به خوبی انجام دهید. مراحل خرید خانه در بهترین شهر قبرس شمالی برای زندگی عبارت‌اند از:

  1. تحقیق و شناسایی پروژه‌های مختلف ساختمانی

با وجود بیش از ۲۰۰ پروژه ساخت‌وساز املاک در قبرس تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران به دنبال خرید ملکی مناسب هستند و به‌ دست‌ آوردن اطلاعات مناسب و درست، کار دشواری به نظر می‌رسد؛ اما جای نگرانی نیست؛ زیرا در حال حاضر شرکت‌های سازنده و همچنین مشاوران ملکی ایرانی کار کشته‌ای وجود دارند و با مشورت آنان می‌توانید مناسب‌ترین پروژه‌های ساخت‌ و ساز ملک را با توجه به نیازهایتان شناسایی کنید.

یکی از روش‌های کسب اطلاعات درباره پروژه‌ها، تحقیق و بررسی شرکت‌های سازنده با سوابق طولانی و معتبر است. شرکت‌هایی همچون اوزون، آفیک گروپ (Afik Group) و گروه نویانلار (Noyanlar Group) و... سال‌های متمادی است که بزرگ‌ترین و معروف‌ترین پروژه‌های قبرس شمالی را در سراسر این کشور و سایر نقاط جهان ساخته‌اند. در واقع تعداد زیادی از کمپانی‌های خرید و فروش ملک طرف قرارداد با سازنده‌های معروف زیادی وجود دارند و شما با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید آن‌ها را شناسایی کرده و تماس بگیرید.

پس از تحقیق و بررسی و انتخاب ملک با شرکت مشاوره‌ای مورد نظر، وارد فرایند خرید ملک می‌شوید. در ادامه مراحل خرید ملک را به شرح زیر مطالعه کنید.

  1. بازدید از ملک، پروژه ساختمانی یا زمین

یکی از اصلی‌ترین خدمات شرکت‌های خرید و فروش و معاملات ملکی ارسال دعوت‌نامه رسمی، خرید بلیت، رزرو تور و اسکان مسافران برای بازدید کنندگان از ملک است و این کار غالباً به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

املاک قبرس شمالی

  1. عقد قرارداد

پس از اینکه ملک بازدید شده مورد تأیید خریدار قرار گرفت، نوبت به عقد قرارداد بین سرمایه گذار و شرکت سازنده می‌رسد. طبق معمول قبل از اینکه قراردادی بسته شود، مشاوران یا وکیل خریداران پیش نویس قرارداد را کاملاً بررسی می‌کنند. این اقدام کمک می‌کند تا روند عقد قرارداد خرید ملک به درستی انجام شود. مفاد قرارداد به شرح زیر است:

  • مشخصات خریدار و فروشنده
  • قیمت ملک مورد توافق
  • مدت زمان تحویل ملک مورد توافق
  • شرایط پرداخت مبلغ ملک و اقساط آن
  • مشخصات ملک مورد معامله
  • سند ملکی
  • تعیین قدرالسهم سرمایه‌گذار در پروژه
  • مجوزهای صادر شده توسط نهادهای رسمی دولت قبرس شمالی
  • دپوزیت یا پیش پرداخت مبلغ رزرو ملک

پس از اینکه قیمت پیشنهادی ملک از طرف خریدار به تأیید می‌رسد، او حداقل پنج هزار تا ده هزار یورو را طبق قیمت توافق شده پرداخت می‌کند و در قبال آن یک رسید رسمی بابت واریز وجه دریافت می‌نماید. به این ترتیب ملک مورد نظر در مدت معینی از سوی شرکت‌های سازنده مثلاً به مدت یک ماه رزرو می‌شود، یعنی فروشنده طبق توافق در مدت زمان تعیین شده ملک را از بازار خارج می‌کند چنانچه روند فروش ملک کامل شود این مبلغ بخشی از ارزش کلی ملک محاسبه می‌شود. به‌طور کلی شرایط خرید ملک در قبرس شمالی و همچنین پرداخت مبلغ مورد معامله به صورت نقدی، اقساط و همچنین تسهیلات بانکی امکان‌پذیر است.

  1. اجرای مفاد قرارداد

در این مرحله شرکت خدماتی مطابق با مفاد قرارداد عمل می‌کند و مواردی همچون ادامه مذاکرات، تکمیل قرارداد و استعلامات مرتبط با شرایط قانونی ملک، امور اداری مرتبط با ثبت و صدور اسناد و همچنین امور مالیاتی و حقوقی را انجام می‌دهد. هزینه‌های قانونی مثل مالیات بر ارزش افزوده و غیره از عقد قرارداد تا اجرای آن بین دو هزار تا پنج هزار یورو (تقریباً یک درصد قیمت خرید ملک) متغیر است.

  1. انتقال اسناد مالکیت و تحویل کلید

پس از اجرای مفاد قرارداد مانند پرداخت مابقی مبالغ و سایر موارد، اسناد مالکیت خریدار و فروشنده توسط اداره ثبت اسناد و املاک به صورت جداگانه صادر می‌شود. در نهایت سند مالکیت به همراه کلید خانه به مالک تحویل داده می‌شود.

شزوما

شزوما با مشاوره و راهنمایی‌های تخصصی در زمینه سرمایه‌گذاری ملکی، فرصت‌های سودآور پایداری را به سرمایه‌گذاران معرفی می‌کند و شرایط خرید ملک در قبرس شمالی را برای خریداران ساده تر می‌کند.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 02146088082 تماس حاصل فرمایید یا به سایت www.shezooma.com/cyprus مراجعه کنید.

منبع: کمپانی شزوما

681641