تشکیل شورای عالی عتف پس از ۱۱ سال در دولت سیزدهم/ شهید آیت‌الله رئیسی همیشه بر تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی و مردم تأکید داشت

وزیر علوم گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ سال بودکه تشکیل نشده بود اما در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی دو بار تشکیل جلسه داد و ایشان شخصاً در هر دو جلسه حضور پیدا کرد.
تصویر تشکیل شورای عالی عتف پس از ۱۱ سال در دولت سیزدهم/ شهید آیت‌الله رئیسی همیشه بر تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی و مردم تأکید داشت

به گزارش سایت خبری پرسون، محمدعلی زلفی‌گل شب گذشته در پیامی که به صورت ویدئوکلیپ در مراسم روایت خدمات شهید سیدابراهیم رئیسی در حوزه علمی و دانشگاهی در سالن دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد پخش شد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم اعتبارات برای دانشگاه های خراسان بزرگ معمولاً سالانه بین ۱۱۰ تا ۱۱۵ درصد تخصیص پیدا کرده است و حمایت‌های مادی و معنوی رئیس جمهور از اعضای هیأت علمی در این مدت قابل توجه بود.

وی افزود: نگاه شهید آیت‌الله رئیسی به حوزه دانشگاه، علم و فناوری و نوآوری نگاهی ویژه بود و برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری بر مشورت با دانشگاهیان و نخبگان تأکید داشت تا تصمیمات کارشناسی شده و با کمترین تبعات منفی باشد و در طی دوران ریاست جمهوری خود در جلسات مختلف با جامعه دانشگاهی شرکت می‌کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری ۱۱ سال بود که تشکیل نشده بود اما در دوران ریاست جمهوری شهید آیت‌الله رئیسی ۲ بار جلسه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری تشکیل شد و وی شخصاً در هر ۲ جلسه حضور پیدا کرد که مصوبات کلیدی این جلسات «تصویب پژوهشگران مستقل»، «برگزاری کنکور الکترونیک» و «اختصاص پژوهانه ویژه به دانشمندان مرجع بین المللی و مرجع ملی» بود.

زلفی گل تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های که نشان می‌داد شهید آیت‌الله رئیسی برای جامعه نخبگانی و دانشگاهی ارزش ویژه‌ای قائل است، جلسات مکرر شورای عالی انقلاب فرهنگی بود با حضور این شهید بزرگوار تشکیل شد، تعداد این جلسات در دولت سیزدهم با دوره‌های قبلی قابل مقایسه نیست. شهید آیت‌الله رئیسی به خراسان رضوی، شمالی، جنوبی نیز نگاه ویژه داشت و همیشه پیگیر وضعیت دانشگاه فردوسی مشهد بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: شهادت شهید جمهور برای کشور بسیار سنگین بود، چرا که وی فردی جامع‌الاطراف بود که به واسطه ویژگی‌های منحصر به فرد خود همه گروه‌ها و سلایق سیاسی با هویت‌های مختلف می‌توانستند زیر این چتر جمع شوند و به کشور خدمت‌رسانی داشته باشند.

زلفی‌گل افزود: تقوای سیاسی از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد شهید جمهور بود، چرا که وی هیچ گاه برای رسیدن به اهداف خود در امور اجرایی یا رقابت‌های سیاسی، ادب، اخلاق، وجدان و انصاف را رها نکرد و حاضر نبود تا به هر قیمتی در رقابت‌های سیاسی به پیروزی برسد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان این که شهید آیت‌الله رئیسی در مناظرات انتخاباتی و بعد از پیروزی در مصدر ریاست جمهوری هیچ گاه حاضر نشد مدیران اجرایی قبلی را محکوم کند، گفت: در میدان اجرا هم هیچ گاه تصمیماتی اتخاذ نکرد که عوام‌گرایانه باشد و همیشه بر تصمیم‌گیری بر اساس منافع ملی و منافع مردم تأکید داشت.

وی ادامه داد: باید باور داشته باشیم که مدیریت مثل مشعل المپیک است، لذا ما مکلف هستیم تا زمانی که مسولیت اجرایی را برعهده داریم با رعایت اصول کارشناسی و پژوهشی کارها و وظایف خود را به نحو أحسن انجام دهیم.

منبع: مهر

681052