افتتاح ۲۰ پروژه در حوزه مدارس استان گلستان در دهه فجر

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: در دهه فجر امسال۲۰ پروژه با ۷۳ کلاس درس با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در گلستان افتتاح خواهد شد.
تصویر افتتاح ۲۰ پروژه در حوزه مدارس استان گلستان در دهه فجر

به گزارش سایت خبری پرسون، وحید فراهی، ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای فضاهای آموزشی، زیرساختی مدارس و اصلاح سیستم‌های گرمایشی هزینه شد.

وی با اشاره به اینکه در دهه فجر امسال ۱۰ هزار کلاس درس در کشور با حضور رئیس جمهور افتتاح می‌شود، افزود: از این تعداد ۲۰ پروژه با ۷۳ کلاس درس با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان در گلستان افتتاح خواهد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: در دهه فجر امسال بیش از ۲۰ میلیارد تومان تجهیزات آموزشی برای مدارس گلستان خریداری و توزیع خواهد شد.

وی یادآور شد: تاکنون بیش از ۳۵ هزار متر مربع آسفالت و ایزوگام با اعتبار ۷ میلیارد تومان در مدارس اجرا شده است.

فراهی اظهار کرد: با همکاری گروه‌های جهادی توانستیم بیش از ۷۰ سرویس بهداشتی در مدارس استان با اعتبار ۳ میلیارد تومان تعمیر کنیم.

وی با بیان اینکه ۵۰ کلاس درس با اعتبار ۵ میلیارد تومان استاندارد سازی گرمایشی شده است، افزود: در دهه فجر امسال ۱۶۰ میلیارد تومان در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس افتتاحیه خواهیم داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گلستان گفت: از آغاز فعالیت دولت سیزدهم تا کنون خرید و توزیع تجهیزات آموزشی در مدارس گلستان با ۵ برابر رشد به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی یادآور شد: بعد از ۱۰ سال تأخیر ۶ پروژه بزرگ آموزشی و ورزشی در دولت سیزدهم به بهره برداری رسید.

فراهی با اشاره به اینکه با احیای جزیره آشوراده، پروژه بر زمین مانده ۱۳ ساله اردوگاه دانش آموزی در وسعت ۴ هکتار از سرگیری شد، اظهار کرد: در سفر دوم رئیس جمهور نیز مصوبه ۲۵ میلیارد تومانی به این پروژه اختصاص یافت که ۷۰ درصد اقدامات تا نوروز ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

منبع: مهر

597651