افتتاح بیش از ۲۰۰۰ مدرسه کشور در نیمه نخست امسال

معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور از افتتاح ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن‌ماه سال قبل در کشور خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌کنیم در شش ماه اول سال‌جاری بیش از ۲۰۰۰ مدرسه به بهره‌برداری برسد. 

تصویر افتتاح بیش از ۲۰۰۰ مدرسه کشور در نیمه نخست امسال

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا راشکی چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ماه در آیین افتتاح مدرسه اُتیسم همدان، بیان کرد: در سال‌های قبل آموزش‌وپرورش دچار مظلومیتی شده بود و بودجه لازم به آن تعلق نمی‌گرفت.

وی افزود: آموزش و پرورش حوزه‌ای فرابخشی است و با اعتبارات این وزارتخانه و سازمان نوسازی به جایگاه شایسته آن نمی‌رسیم و این موضوع خاطر رهبر معظم انقلاب را نیز آزرده کرده است.

راشکی ادامه داد: وقتی نیک اندیشانی در جامعه داریم که این موضوع را درک کرده و در کنار آموزش‌وپرورش نقش خوبی ایفا می‌کنند، دولتمردان هم به اندازه آنها باید به این حوزه توجه کنند تا جامعه را برای عدالت آموزشی فراگیر آماده کنیم.

وی با اشاره به اینکه کارکنان مدارس استثنایی مشقتی مضاعف دارند، اظهار کرد: اعتبار سال ۱۴۰۲ در حوزه پروژه‌های خیرین بیش از ۷۰۰۰ میلیارد تومان بود که حدود ۴۰۰۰ میلیارد آن محقق شد و هنوز نیاز به مساعدت دولت دادیم.

معاون برنامه‌ریزی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور اضافه کرد: ۱۱۰۰ مدرسه در بهمن ماه سال قبل در کشور افتتاح شد و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از ۲۰۰۰ مدرسه در شش ماه اول به بهره‌برداری برسد.

وی در پایان بیان : مدارس با پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در اولویت افتتاح هستند و با تخصیص اعتبارات در طول سال می‌توان تعداد افتتاحیه‌های تا پایان سال را پیش‌بینی کرد.

483680