عرضه مستقیم کالاهای ضروری مردم در مراکز بخش‌های مازندران

مدیرکل صمت مازندران: مقرر شد تا کالاهای تنظیم بازاری در همه مراکز بخش‌ها و روستاهایی که دارای فروشندگی تعاونی روستایی هستند، در اختیار مردم در روستاها نیز قرار بگیرد.
تصویر عرضه مستقیم کالاهای ضروری مردم در مراکز بخش‌های مازندران

به گزارش سایت خبری پرسون، "نادعلی کهنسال" امروز در دومین همایش هم اندیشی رؤسای اتاق اصناف و ادارات صمت مازندران در آمل گفت، این نمایشگاه‌ها در آستانه ماه مبارک رمضان و عید نوروز از اسفندماه به تدریج در شهرهای مختلف استان برپا می‌شود.

وی با تاکید براینکه انتظار است که اتاق اصناف و شهرداری‌های استان هم در این زمینه و به منظور دسترسی آسان‌تر شهروندان به مراکز عرضه خرید مستقیم کالاهای ضروری و نیز نمایشگاه‌های بهاره همکاری‌های لازم را داشته باشند، تصریح کرد، نظارت مستمر بازرسان اتحادیه‌ها، اتاق اصناف و ادارات صمت در زمان برگزاری نمایشگاه‌های بهاره و مراکز عرضه مستقیم کالا، جهت ارائه کالا با کیفیت و قیمت مناسب باعث رضایت و اطمینان خاطر شهروندان در روزهای پایانی سال خواهد شد.

وی اضافه کرد: هدف از حضور تیم‌های بازرسی اتاق اصناف و صمت در طول سال به خصوص زمان برپایی نمایشگاه‌ها و عرضه‌های مستقیم کالا، جریمه کردن متصدیان واحدهای صنفی نیست، بلکه کنترل و ساماندهی بهتر بازار و ایجاد فضای امن برای خرید و حضور بیشتر مردم این فضای کسب وکار است.

مدیرکل صمت مازندران، همچنین به تصمیم دیگر ستاد تنظیم بازار استان در دسترسی مردم درهمه مناطق استان به کالاهای ضروری و تنظیم بازاری اشاره کرد و گفت: در این راستا مقرر شد تا کالاهای تنظیم بازاری در همه مراکز بخش‌ها و روستاهایی که دارای فروشندگی تعاونی روستایی هستند، شامل، گوشت گرم، مرغ، شکر، سیب، پرتقال و کالاهای ویژه شب عید در اختیار مردم در روستاها نیز قرار بگیرد.

کهنسال، فروش‌های فوق العاده توسط خرده فروشی‌ها را نیز به عنوان یک مزیت انگیزشی برای شهروندان و همچنین رونق فروش برای کسبه‌ها دانست و گفت: اصرار نداشتن برخی کسبه‌های خرده فروش و اعمال تخفیف‌های درحد متعارف در زمان‌های خاص منع قانونی ندارد و این باعث ایجاد فضای رقابتی سالم در بازار خواهد شد.

اهتمام ویژه اصناف برای دهه مبارکه فجر

مدیرکل صمت استان همچنین با اشاره به اینکه بازاریان و کسبه نقش بسیار برجسته و تعیین کننده درتحولات و شکل‌گیری انقلاب اسلامی درسال ۱۳۵۷ و سال‌های قبل‌تر داشتند، تصریح کرد: امروز هم انتظار است همه کسبه و بازاریان با همان روحیه دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در تکاپو برای عرضه کالاهای مورد نیاز مردم باشند.

کهنسال، برگزاری جشن‌های انقلاب در بازار، حضور راویان و پیشکسوتان بازار در بازگو کردن تحولات بازار در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، آذین‌بندی بازار و نصب پرچم بر سردر مغازه‌ها به عنوان نماد پیروزی و حق طلبی را به عنوان بخشی از برنامه‌های بازاریان برای دهه فجر دانست.

منبع: ایسنا

597464