تامین مسکن و تقویت مبادلات مرزی از مسایل اولویت دار کردستان است

رییس‌جمهور با توجه به مسایلی که در آتی در دستور کار است، مسکن را مهمترین مسئله استان ذکر کرد و گفت: مسئله اشتغال تحصیل کرده ها نیز از مطالبات مهم مردم کردستان است که با فعال شدن حوزه های کشاورزی، صنایع، گردشگری و بازگشت کارگاه های نیمه فعال در استان بخشی از این مسایل حل شده است.

تصویر تامین مسکن و تقویت مبادلات مرزی از مسایل اولویت دار کردستان است

به گزارش سایت خبری پرسون، سید ابراهیم رییسی امروز جمعه (۱۲ابان ماه) در نشست با اصحاب رسانه استان کردستان اظهار کرد: اصحاب رسانه پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و از این جهت تلاش این قشر قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اهمیت سفر به شهرستانهای استان و دیدار با مردم افزود: امید است که در سفرهای آتی به استان، به شهرهای بیشتری سر بزنیم و با مردم از نزدیک ارتباط برقرار کنیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اهداف این سفر عنوان کرد: نتیجه کارهای سفر اول دنبال شده و امروز به ثمر نشسته است و امید که با همکاری مردم، دولت و بخش خصوصی نیز مصوباتی برای توسعه آتی کردستان پایه ریزی شود.

وی، اتمام پروژه های نیمه تمام را مورد انتظار مردم دانست و بیان کرد: طی این سفر بخش قابل توجهی از پروژه های نیمه تمام عمرانی در کردستان به بهره‌برداری رسید و بخشی هم هنوز مانده است.

رییس‌جمهور با توجه به مسایلی که در آتی در دستور کار است، مسکن را مهمترین مسئله استان ذکر و تصریح کرد: مسئله اشتغال تحصیل کرده ها نیز از مطالبات مهم مردم کردستان است که با فعال شدن حوزه های کشاورزی، صنایع، گردشگری و بازگشت کارگاه های نیمه فعال در استان بخشی از این مسایل حل شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در استان کردستان از دیگر مسایل مهم کردستان است بیان کرد: طی این سفر با تفاهم نامه با شرکتهای بزرگ سرمایه گذاری، مقرر شده که در کردستان سرمایه گذاری زیادی انجام شود.

رییسی با اشاره به اینکه تبادلات مرزی در استان کردستان و اقلیم کردستان عراق بسیار مهم است افزود: ساماندهی مبادلات مرزی ما با کشورهای همسایه امری اولویت دار برای دولت است.

وی، ادامه داد: صنایع دستی، گردشگری و مبادلات مرزی سه امر اولویت دار کردستان برای برنامه ریزی و توسعه محسوب می‌شود که باید در این زمینه برنامه ریزی های مهمی صورت گیرد.

به گفته رییس‌جمهور، کردستان نیروهای تحصیل کرده ارزنده‌ای در حوزه‌های مختلف دارد که باید به کار گرفته شوند و از کمک آنها برای مدیریت بهره برد، معتقدم که اولویت بومی گزینی در کردستان امری بسیار مهم است.

وی با اشاره به برگزاری سه نشست با نخبگان استان طی این سفر عنوان کرد: نشست با هنرمندان و علمای استان کردستان کاملا فرهنگی، علمی و ادبی بود که داشته های زیادی برای ما داشت و طی آنها به توانایی های مهم کردستان پی بردیم.

رییس‌جمهور اعلام کرد: پروژه‌های ناتمام در گذشته باید به اتمام برسد و بنای این دولت را بر نهضت تکمیل پروژه های ناتمام گذاشته ایم؛ مردم آگاه هستند و توانایی ارزیابی دارند، افتتاح سوری پروژه‌های ما تمام از سوی متولیان و مسئولان دولت امری اشتباه است که به جز شرایط خاص همچون کرونا، هیچ دلیلی برای انجام نشدن آن پذیرفته نیست.این پروژه ها و تعلل در انجام آنها بار اقتصادی زیادی برای کشور دارد.

وی بیان کرد: کارهای فاخر هنری و فرهنگی بسیار ارزشمندی در کردستان وجود دارد که باید توسط انجمن های ادبی و فرهنگی تقویت و زمینه رشد اهل فرهنگ و هنر با حمایت دولت فراهم شود.

رییسی گفت: از نخبگان و نیروهای توانمند استان کردستان با توجه به توانایی های آنها بر اساس اصل شایسته سالاری استفاده خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کشورهای منطقه باید هرچه سریعتر ارتباط سیاسی و اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

رییسی با تاکید بر اینکه دولت خود را موظف می داند که با مشارکت بالا و برخوردار از امنیت کامل، انتخابات را برگزار کند تا جلوه ای دیگر از مردم سالاری دینی به نمایش گذاشته شود افزود:حقیقت دموکراسی در ایران باید با برگزاری انتخابات کاملا مشارکتی و امن برای همگان به نمایش گذاشته شود.

وی اعلام کرد: دولت هیچ کاندیدایی نخواهد داشت اما زمینه مشارکت فعال برای همه احزاب مهیا خواهد شد.

رییس‌جمهور گفت: تبادل کالا هم برای کوله بران و هم برای امنیت استان مشکل ایجاد می کند اما با ساماندهی به این امر، منافع زیادی به همه می رسد.زمینه کار قانونمند در مرز باید فراهم شود؛ راهکار تحقق این امر فعال کردن بازارچه‌های مرزی و تقویت مبادلات مرزی است که جوانان می توانند در این زمینه با حمایت دولت فعالیت داشته باشند.

منبع: مهر

546706