رییس‌ جمهور:

ساماندهی اتباع بیگانه الزامی است

رییس‌ جمهور کشورمان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس‌گفت: در راستای برقراری امنیت، ساماندهی اتباع بیگانه در‌ کشور ضروری است.
تصویر ساماندهی اتباع بیگانه الزامی است

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، رییس جمهور کشورمان گفت: اتباع بیگانه باید شناسه‌دار و از شناسنامه‌دار شدن خودداری شوند و حضور افرادی که صلاحیت قانونی آنان مورد تأیید قرار گرفته باشد در‌ کشور بلا مانع است.

دکتر ابراهیم رییسی جمعه شب در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان فارس اظهار داشت: برای مقابله با معضلات و‌ مشکلات اقتصادی توجه به رشد تولید‌ افزایش بهره‌وری، شناسایی چالش‌ها، بر طرف کردن موانع تولید و تسریع در عملیات‌های زیر ساخت‌های عمرانی و اقتصادی ضروری است.

وی با اشاره به اینکه صد و یک هزار استاد دانشگاه در کشور که بیشتر عضو هیئت علمی هستند پشتوانه علمی و پژوهشی کشور محسوب می شوند، افزود: اساتید دانشگاه به عنوان سرمایه بزرگ در کنار سایر دستگاه‌ها برای‌ بر طرف‌ کردن مشکلات اقتصادی، کشاورزی و دیگر بخش‌ها نقش‌ اساسی و تعیین کننده دارند.

رییسی‌ بیان داشت: تلاش کار جهادی و انقلابی در راستای باز‌ کردن گره‌ها به ویژه برای رونق تولید، اجرای عدالت در توزیع امکانات، جلب رضایت آحاد جامعه و نیز دقت نظر در فعالیت‌های اجرایی شامل احداث جاده، نیروگاه، پل و دیگر موارد الزامی است.

رییس جمهور اضافه کرد: اگر شیراز قطب سلامت نامیده شده، به دلیل متخصصان و کارشناسان که با جدیت تلاش و کوشش می کنند چرا که یکی از راهکارهای رسیدن به قطب‌های دانشگاهی، پشتوانه علمی در کنار تمامی دستگاه‌ها است.

دکتر رییسی در مورد الحاق استان فارس به دریای خلیج فارس گفت: برای برطرف شدن موانع، این طرح به دبیر‌ خانه شورای امنیت ملی ارجاع و استان‌های دیگر از آن برخوردار می شوند.

وی خاطر‌ نشان کرد: آب‌رسانی زیر‌ سطحی همراه با کار دانش بنیان، استفاده بهینه از آب، خاک و صنعت، بومی سازی صنایع، رفع چالش‌های موانع پیش روی تولیدکنندگان و تحول در فرآیندها مورد توجه دولت سیزدهم است.
رییس جمهور بیان داشت: کشورهای منطقه بارها اذعان داشتند که بر صلابت و قدرت ایران اعتماد و باور دارند و برای استمرار قدرت، نگاه به هستی، امید آفرینی نسل جوان و نیز رواج هویت حافظ در مدارس و دانشگاه‌ها از جمله مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار فارس در ادامه شورای اداری افزود: افزایش‌11‌ برابری‌ سفر دوم نسبت‌ به سفر اول، افتتاح آزاد راه شیراز اصفهان، بهره‌برداری 360 کیلومتر بزرگراه‌ها تا پایان دولت، 1100 کیلومتر‌ راه روستایی، رفع 130 نقاط‌ حادثه خیز و عملیات‌ راه‌آهن شیراز بوشهر با اعتبار ‌1.2 میلیارد‌ دلار و خط‌ ریلی از استان سیستان و بلوچستان‌، کرمان، گل گهر، شیراز به سوی اهواز از‌ جمله طرح‌های عمرانی‌ در استان فارس است.

محمد هادی ایمانیه خاطر نشان‌ کرد: خرید واگن قطار برون و درون شهری‌، انتقال خط دوم سد آبدرودزن به شیراز، پیشرفت فیزیکی 71 درصدی آبرسانی به 372 روستا، آب‌گیری سد نرگسی و نیز‌ افتتاح بیمارستان‌ شهرستان فسا، گله‌دار، فورگ داراب، مرودشت، ارسنجان، عملیات اجرایی‌ بیمارستان حضرت محمد رسول الله(ص) با تجهیز 400 هزار تخت و حضرت فاطمه زهرا(س) با هزار و 400 تخت ایجاد اشتغال 77 هزار شغل، واگذاری 10 هزار‌ واحد مسکونی، 47 هزار‌ واحد در دست‌ ساخت، 300 واحد صنعتی، کشاورزی، احیاء‌ بافت‌های اطراف حرم مطهر‌ حضرت شاهچراغ(ع)،‌ 5 برابر شدن گردشگری سلامت، تقاضای واگذاری منابع تاریخی، تخت جمشید، پاسارگاد، حافظ و‌ سعدی به صورت هیئت امنایی، 4 برابر شدن گردشگری تفریحی و نیز برپایی صنایع دستی بازاریابی و نمایشگاه‌ دائمی در خارج از کشور، ایجاد اتاق فکر برای‌گردشگری، هوش مصنوعی، کشاورزی و آب در استانداری، افزایش ‌12 درصدی‌ تأمین‌ مواد غذایی و پرداخت بدهی گندم به کشاورزان از دیگر پروژه‌هایی سفر ریاست محترم جمهور به استان فارس است.

استاندار فارس بیان داشت: آغاز عملیات اجرایی 110 طرح آبخیزداری با کمک خیران، تکمیل تالار مرکزی تا پایان دولت سیزدهم و مقدمات احداث کتابخانه مرکزی شیراز از جمله پروژه‌های عمرانی در این استان است.

نماینده ولی فقیه در‌استان‌فارس و امام جمعه شیراز در‌ ادامه شورای اداری افزود: رونمایی از برش استانی نقشه جامع علمی، وجود 360 هکتار مراکز مذهبی و فرهنگی و نیز آبادانی بافت تاریخی اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن‌موسی(ع) از جمله مصوبات سفر است.

آیت الله لطف الله دژکام بیان‌ داشت: آغاز عملیات اجرایی خط‌ چهارم مترو‌ با کمک شهرداری شیراز در راستای دسترسی آسان زائران به حرم مطهر‌ حضرت شاهچراغ(ع) از دیگر عملکرد استان فارس است.

همچنین نماینده مردم شیراز و زرقان در‌ مجلس‌ شورای اسلامی در این نشست‌ افزود: توجه دولت‌های گذشته به استان فارس‌ نگاه برخوردار بوده و در نتیجه با تأمین منابع و توزیع‌ اعتبارات شاخص روبه‌رو نبوده و باید مورد بازنگری قرار گیرد.

ابراهیم عزیزی تصریح کرد: این استان از ابتدای‌انقلاب اسلامی تا امروز از یک بیمارستان دولتی برخوردار بوده و دیگر بیمارستان‌ها از سوی بخش خصوصی و خیران ساخته شده است و‌ نیز در بخش‌های عمران روستایی، بهداشت و درمان جزء استان‌های عقب افتاده بوده و برای برون رفت از این معضل‌ نیاز به اختصاص بودجه کافی و تغییر نگرش‌ هستیم.

وی در پایان گفت: الحاق استان فارس به دریای خلیج فارس، ساماندهی اتباع غیر مجاز که خطر جدی برای امنیت این استان است از خواسته های مردم استان به شمار می رود.

533591