افزایش ورود اتباع بیگانه به شهرستان بم

رئیس دادگستری شهرستان بم گفت: افزایش ورود اتباع بیگانه به شهرستان سبب افزایش شمار آسیب‌های اجتماعی شده است.
تصویر افزایش ورود اتباع بیگانه به شهرستان بم

به گزارش سایت خبری پرسون، سلمان اعظمی ساردو رئیس دادگستری بم در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان بم از تشکیل کمیته پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با همکاری دستگاه‌های متولی در این شهرستان خبر داد.

وی روند افزایشی ورود اتباع بیگانه به استان را نگران کننده دانست و افزود: با توجه به افزایش شمار آسیب‌های اجتماعی کمیته کنترل آسیب‌ها اجتماعی در جهت شناسایی و کنترل آسیب‌های اجتماعی باحضور رییس دادگستری، فرماندار، امام جمعه، نماینده شهرستان و نهاد‌های ذی ربط تشکیل شده است.

رئیس دادگستری شهرستان بم ضمن محکومیت حادثه تروریستی در گلزار شهدای کرمان تصریح کرد: نظارت و کنترل جابجایی اتباع بیگانه غیر مجاز می‌تواند از ورود افراد تروریست و خطرناک از شرق استان جلوگیری کند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت شناخت آسیب‌های اجتماعی برای رفع آن‌ها گفت: گزارش عملکرد نه ماهه نسبت به پارسال، نشان دهنده روند افزایشی آسیب‌های اجتماعی از جمله افزایش سرقت مسلحانه، قاچاق مواد مخدر، طلاق، ضرب و جرح عمدی، قاچاق سوخت و حمل اتباع بیگانه است.

این مقام قضایی بر لزوم تشکیل کمیته پیشگیری و مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و افزود: کاهش آسیب‌های اجتماعی، کار زیربنایی می‌طلبد و اگر کار زیربنایی انجام شود مشکلات به مرور حل می‌شود و این مهم جز با همکاری و همدلی ادارات متولی شهرستان میسر نیست و لازمه آن تشکیل کمیته آسیب‌های اجتماعی در شهرستان بم برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌ها است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بم نیز ضمن اشاره به اهم آسیب‌های اجتماعی موجود در این شهرستان گفت: باید هر معضلی را در جای خود دقیق مورد ارزیابی قرار داد و علت‌های ظهور و بروز آسیب را شناسایی و به دنبال رفع آن برآمد و گرنه اگر در صدد برخورد با معلول‌ها بدون کشف علت باشیم وضع همین است و مشکلات و آسیب‌ها همیشه به وقوع می‌پیوندند.

بهنام جعفری زاده افزود: برخورد راه حل موقت مقابله با آسیب‌ها است و مسئولین باید با کشف علت‌ها راهکار مقابله با آسیب‌ها را بررسی و درصدد حل آن‌ها باشند؛ زیرا قانون زمانی موثر است که قانون شکنان در اقلیت باشند.

منبع: خبرنگاران جوان

575583