با این ترفندها سبزیجات را تا یک هفته تازه نگهدارید

بهتر است بدانیم نیازی نیست که هر روز پیش از پخت و پز غذا، سیبزیجات را بشوئیم، ببریم و خرد کنیم.
تصویر با این ترفندها سبزیجات را تا یک هفته تازه نگهدارید

به گزارش سایت خبری پرسون به نقل از تایمز آف ایندیا، شما کمک می‌کند طراوت سبزیجات خرد شده را حداقل برای یک هفته حفظ کنید.

می‌تواند منجر به فساد سریعتر و پوسیدگی آن‌ها شود، کار درستی نیست. سبزیجات را تا پیش از مصرف باید در یک کیسه زیپ دار یا یک کیسه کاملا بسته دهید و درست قبل از پخت غذا آن‌ها را بشوئید.

خشک نگهدارید

رطوبت می‌تواند منجر به رشد باکتری‌ها و کپک‌ها شود، بنابراین مهم است که سبزیجات خرد شده خود را خشک نگه دارید. قبل از قرار دادن سیزیجات خرد شده در ظروف، آنها را با یک حوله آشپزخانه تمیز یا حوله کاغذی خشک کنید. همچنین می‌توانید یک لایه دستمال کاغذی ته ظرف قرار دهید تا رطوبت اضافی را جذب کند.

جدا نگه دارید

برخی سبزیجات گاز اتیلن آزاد می‌کنند که می‌تواند انتقال آلودگی سبزیجات دیگر را تسریع کند. سبزیجات اتیلن‌ساز مانند گوجه‌فرنگی، آووکادو و موز را جدا از سبزیجات حساس‌تر مانند سبزیجات برگ‌دار، کلم بروکلی و هویج نگهداری کنید تا از فساد زودرس آن‌ها جلوگیری کنید.

سبزیجات خاص

سبزیجات خاصی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها در آب سرد بشوئید و بگذارید خشک شوند و در یک ظرف در بسته در فریزر نگهداری کنید. قبل از پختن نیز فقط یخ آن‌ها را آب کرده و داخل قابلمه بریزید و بعد پخت میل کنید.

ظرف‌های دربسته

برای نگهداری سبزیجات خورد شده از ظروف دربسته یا کیسه‌های پلاستیکی قابل درزگیری استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که هوای اضافی را از ظروف یا کیسه‌ها خارج کرده‌اید تا اکسیداسیون را که می تواند باعث فاسد شدن سبزیجات شود، کاهش دهید. ظروف را با تاریخ برچسب بزنید تا همواره از تازه بودن سبزیجاتی که مصرف می‌کنید مطمئن شوید. به یاد داشته باشید بسته‌های دارای تاریخ قدیمی تر راباید زودتر مصرف کنید تا کهنه و فاسد نشوند.

منبع: همشهری

532914