قمار روی اسب بازنده

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت با ایشان در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام در روز ۱۱ مهرماه، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین وکینه ورزی این رژیم علیه کشور‌های مسلمان منطقه، مسئله فلسطین و غصب و بیرون راندن ملتی از خانه‌های خود و شکنجه و کشتار آن‌ها را مسئله اول چند ده سال اخیر دنیای اسلام خواندند تأکید کردند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد چرا که این رژیم رفتنی است و آن‌ها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند.
تصویر قمار روی اسب بازنده

به گزارش سایت خبری پرسون، عباس حاجی نجاری در یادداشتی نوشت: موضوع عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی با کشور‌های عربی و به ویژه عربستان سعودی در سال‌های اخیر در دستور کار جدی رژیم صهیونیستی، امریکا و برخی حکام کشور‌های عرب منطقه قرار گرفته است. این طرح که در دوران ترامپ با عنوان راهبرد معامله قرن آغاز و اکنون با موضوع طرح ابراهیم دنبال می‌شود، در نظر دارد تا به بهانه حل مسئله فلسطین در ذیل فشار‌های امریکا و امتیازاتی که از سوی رژیم صهیونیستی و امریکا به این کشور‌ها وعده داده می‌شود، به نوعی رژیم صهیونیستی را که به اذعان سران آن سال‌های پایانی عمر خود را طی می‌کند از بن‌بست استراتژیک نجات دهند.

با اجرای این طرح امریکا و رژیم صهیونیستی تاکنون موفق شده اند روابط رژیم صهیونیستی را با برخی از کشور‌های عرب منطقه برقرار کرده، اما برقراری رابطه با عربستان در ماه‌های اخیر به طور جدی در دستور کار امریکایی‌ها قرار گرفته به گونه‌ای که در ماه‌های اخیر به طور دائم مسئولین امریکایی با سفر به عربستان و سرزمین‌های اشغالی بنا دارند به هر قیمتی روابط رژیم صهیونیستی وعربستان را برقرار کنند، چرا که رژیم صهیونیستی این روز‌ها در کنار احساس جدی تهدید از نیرو‌های مقاومت از چند جبهه بیرونی، با روند رو به رشد مقاومت فلسطین از داخل از غزه، کرانه باختری و حتی ساکنان سرزمین‌های ۱۹۴۸ مواجه شده و این در حالی است که بحران و تضاد داخلی صهیونیست‌ها در ماه‌های اخیر به اوج خود رسیده و بسیاری از سران آن فروپاشی این رژیم را قبل از رسیدن به ۸۰ سالگی مورد تاکید قرار داده اند.

معروف‌ترین اظهار نظر در خصوص احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی در هشتاد سالگی، مربوط به نفتالی بنت نخست وزیر پیشین است. بنت در یک نامه سرگشاده و مفصل با عنوان «نامه نخست وزیر بنت به اکثریت صهیونیست‌های خاموش» در سالگرد ۷۵ سالگی رژیم صهیونیستی مفصلاً به چرایی ترسش از دهه هشتاد عمر رژیم صهیونیستی می‌پردازد. در بخشی از آن نامه که مهر ۱۴۰۱ منتشر شد، آمده است: «در طول تاریخ، یهودیان دو بار در این سرزمین صاحب یک کشور مستقل و یکپارچه بودند. اولین بار به مدت ۸۰ سال یک حکومت یهودی وجود داشت و سپس به دلیل درگیری‌های داخلی تجزیه شد. بار دوم، حکومت یهودیان حدود ۷۷ سال وجود داشت و سپس به دلیل درگیری‌های داخلی، حاکمیت آن توسط رومیان از بین رفت. اسرائیل سومین دوره حکومت یهودیان است. اکنون این کشور (رژیم جعلی) در ۷۵ سالگی خود قرار دارد. همه ما در برابر این آزمون قرار داریم که آیا به عنوان یک کشور مستقل و متحد موفق خواهیم شد از دهه هشتاد عبور کنیم، یا به دلیل درگیری‌های داخلی دوباره شکست خواهیم خورد؟»

یووال دیسکین، رئیس پیشین دستگاه امنیت عمومی رژیم صهیونیستی (شاباک) نیز در مقاله‌ای که در روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارنوت» منتشر شد، ضمن هشدار نسبت به خطرات مربوط به موجودیت رژیم صهیونیستی پس از یک نسل اعلام کرد: خطراتی که موجودیت اسرائیل را تهدید می‌کند، خطرات خارجی نیست بلکه داخلی است. اگر اکنون اوضاع را سر و سامان ندهیم و الان جبران نکنیم، زمان با ارزشی را از دست خواهیم داد و ممکن است دولتمان را پس از سال‌ها و پس از یک نسل از دست بدهیم. دیسکین گفت: من درباره تهدید هسته‌ای ایران، موشک‌های حزب الله لبنان یا سلفی‌ها صحبت نمی‌کنم بلکه در خصوص تغییر و تحولات مربوط به جمعیت، تغییرات اجتماعی و اقتصادی سخن می‌گویم که ماهیت دولت‌ها را تغییر می‌دهد و پس از یک نسل تهدیدی برای موجودیت آن‌ها قلمداد می‌شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان نظام، سفرای کشور‌های اسلامی و میهمانان کنفرانس وحدت با ایشان در روز ولادت پیامبر گرامی اسلام در روز ۱۱ مهرماه، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین وکینه ورزی این رژیم علیه کشور‌های مسلمان منطقه، مسئله فلسطین و غصب و بیرون راندن ملتی از خانه‌های خود و شکنجه و کشتار آن‌ها را مسئله اول چند ده سال اخیر دنیای اسلام خواندند و تأکید کردند: نظر قطعی جمهوری اسلامی این است دولت‌هایی که قمار عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را سرمشق کار خود قرار دهند، ضرر خواهند کرد چرا که این رژیم رفتنی است و آن‌ها در حال شرط‌بندی روی اسب بازنده هستند. معظم له جوانان فلسطینی و نهضت ضد غصب و ضد ظلم فلسطین را امروز سرزنده‌تر، با نشاط‌تر و آماده‌تر از همیشه دانستند و گفتند: ان‌شاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همچنان‌که امام بزرگوار از رژیم غاصب به سرطان تعبیر کردند، این رژیم به دست خود مردم فلسطین و نیرو‌های مقاومت در کل منطقه ریشه‌کن خواهد شد.

همانگونه که اشاره شد اختلافات داخلی، دو قطبی هویتی یهودیان صهیونیست تندرو و مذهبی با سکولارها، بی ثباتی اقتصادی در دو سال اخیر در کنار راهبرد دقیق و گام به گام مقاومت در گسترش جریان‌های مقاومتی از غزه تا کرانه باختری و همچنین تهدید‌های نیرو‌های مقاومت علیه این رژیم از چند جبهه، موجب شده صهیونیست‌ها با مرور تاریخ دچار این کابوس فرو پاشی شوند. و به همین دلیل است که این رژیم در ماه‌های اخیر با موج معکوس مهاجرت مواجه شده و بر اساس این نظرسنجی، حدود ۲ میلیون یهودی در فلسطین اشغالی به مهاجرت فکر می‌کنند، چرا که به این باور رسیده اندکه نابودی این رژیم جعلی قطعی است، نه یک رویا.

منبع: جوان آنلاین

522266