جزییات سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترکیه

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، یک روز پس از سفر به مسکو، اواخر امروز (چهارشنبه) در آنکارا با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه دیدار و درباره مسائل منطقه رایزنی خواهد کرد.

تصویر جزییات سفر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به ترکیه

به گزارش سایت خبری پرسون، اردوغان از منتقدان سرسخت رژیم صهیونیستی در مورد جنگ این رژیم علیه غزه بوده و نتانیاهو را «قصاب غزه» نامیده است.

اردوغان در ماه ژوئیه، عباس را به دلیل پاسخ ندادن به دعوت او برای سفر به ترکیه مورد سرزنش قرار داد. عباس پس از دیدار با پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در مسکو، به آنکارا سفر کرد.

وی روز پنجشنبه در جلسه ویژه ای که به موضوع فلسطین اختصاص دارد در پارلمان ترکیه سخنرانی خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی آمریکا را مانع اصلی جلوگیری از به رسمیت شناخته شدن کشور فلسطینی دانست و بر مخالفت این تشکیلات با تلاش‌ها برای دور کردن روسیه از روند صلح خاورمیانه تاکید کرد.

«محمود عباس» پس از دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» اظهار داشت: آمریکا تمامی تلاش خود را به کار گرفته است تا مانع به رسمیت شناخته شدن حقوق فلسطین شود.

وی گفت: آمریکا به هر وسیله و ابزاری مانع صدور قطعنامه‌ها در جهت به رسمیت شناخته شدن بین‌المللی فلسطین می‌شود و در همین راستا، قطعنامه‌هایی که قبلاً تصویب شده را نادیده می‌گیرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دوشنبه در سفری رسمی برای دیدار با مقامات روسیه وارد مسکو پایتخت این کشور شده بود.

محمود عباس در سفر به مسکو در محل اقامت ولادیمیر پوتین با وی دیدار کرد.

در این دیدار، طرفین درباره وضعیت خاورمیانه به دنبال شدت گرفتن درگیری با رژیم صهیونیستی و فاجعه انسانی بی‌سابقه در نوار غزه و همچنین توسعه همکاری‌های دوجانبه گفت‌وگو کردند.

پیشتر، محمود عباس گفته بود که برای تبادل نظر درباره آخرین رویدادهای بین‌المللی، هماهنگی مواضع و تقویت روابط دوجانبه به روسیه می‌رود و همچنین روند صلح برای حل و فصل مسئله فلسطین را مورد بحث قرار می‌دهد.

منبع: ایرنا

740983