رئیس‌جمهور در همایش مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور:

مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است

رئیس‌جمهور گفت:‌ مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است انسان‌های حق‌خواه و عدالت‌خواه در مدرسه ساخته می‌شوند. محور تحول در آموزش و پرورش در مدرسه است و این تحول باید مستند به سند آموزش و پرورش شود.
تصویر مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است

به گزارش سایت خبری پرسون، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در همایش مدیران آموزش و پرورش سراسر کشور با تبریک آغاز ماه ربیع‌الاول گفت: سال تحصیلی ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ برگزار می‌شود و مدیران فعال‌ترین نقش در تحقق آموزش و پرورش را برعهده دارند. نقش مدیران در شکل‌گیری شخصیت و هویت دانش و تعلیم و تربیت نقش بی‌بدیلی است. نگاه مدیران برای ایجاد تحول شناختی، فرآیندی و مدیریتی بسیار مهم است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: شرط داشتن یک مدیریت موفق و هدف‌دار، برنامه‌دار و کنترل و نظارت بر فرآیندها به کارگیری همه ظرفیت‌ها است و چه باید کرد که تحقق پیدا کرد؟ تفاوت‌های بین مدیریت در فرهنگ دینی ما با نظامات دیگر است. مدیران ما باید در مدیریت ما شناخت داشته باشند. هدف را ترسیم کنند در تمام برنامه‌ها در جهت رسیدن به هدف و با نظارت و کنترل تلاش کنند تمامی هدف‌ها تعلیم و تربیت و رسیدن به مدارس تراز باشد. مدیران قبل از هر چیزی خود را در محضر خداوند متعال مشاهده کنند.

وی ادامه داد: در تعریف از نظامات کنترلی، معتقدیم خودکنترلی کارآمدترین نظام کنترلی است کسی که خود را موظف به اجرای قانون و اجرای اخلاق حرفه‌ای بداند، کارآمدترین نظام کنترلی است.

رئیسی عنوان کرد: بهترین نظام، نوعی نظامی است که مدیران خود را در پیشگاه خداوند پاسخگو بدانند. اخلاق حرفه‌ای بسیار جایگاه دارد اما حرفه تعلیم و تربیت نمود و نماد اخلاق است و تمامی نماد الگوی تربیتی را دارد به ویژه برای کسانی که آمده‌اند در مدرسه تعلیم و تربیت یاد بگیرند.

هدف از آمدن به مدرسه رسیدن به تعلیم و تربیت و در این بستر انسان می‌خواهد پرورش پیدا کند. رهبر انقلاب فرمودند معلم معمار انسان‌سازی، تمدن‌سازی و هدف‌سازی است.

وی ادامه داد: مهمترین ماموریت دولت تعلیم و تربیت است انسان‌های حق‌خواه و عدالت‌خواه در مدرسه ساخته می‌شوند. محور تحول در آموزش و پرورش در مدرسه است و این تحول باید مستند به سند آموزش و پرورش شود.

منبع: ایلنا

510512