وزیر آموزش و پرورش مطرح کرد:

تاکید رسانه به نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام ارکان تعلیم و تربیت اگر دور هم باشند، معلم قلب این ساختار است. معلم خوب جایگزین‌ناپذیر و به عنوان یک پدیده یا عنصر بنیادی در نظام تعلیم و تربیت است و رسانه باید به نقش معلم تاکید کند و معلم، مدرسه و کلاس درس باید ارزشمند دانسته شود.
تصویر تاکید  رسانه به نقش معلم در نظام تعلیم و تربیت

به گزارش سایت خبری پرسون، رضامراد صحرایی در نشستی به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: آموزش و پرورش باید به مسئله اول کشور تبدیل شود و هر موضوعی که مورد توجه قرار گیرد و دغدغه شود، انرژی دستگاه‌ها هم بر آن متمرکز می‌شود.

وی افزود: تمام ارکان تعلیم و تربیت اگر دور هم باشند، معلم قلب این ساختار است. معلم خوب جایگزین‌ناپذیر و به عنوان یک پدیده یا عنصر بنیادی در نظام تعلیم و تربیت است و رسانه باید به نقش معلم تاکید کند و معلم، مدرسه و کلاس درس باید ارزشمند دانسته شود.

وزیر آموزش و پرورش درباره تأسیس مراکزی جدید از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: کانون بیش از یک‌هزار شعبه دارد و تأسیس مرکزی دیگر جزو سیاست آموزش و پرورش است، اما این اقدام نیازمند ظرفیت منطقه است. کانون در موضوع کودک و نوجوان باید مرجع بلامنازع باشد.

وی درخصوص انتشار اطلاعات در حوزه آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان، تصریح کرد: مهم، شناسایی و رفع آسیب‌ها است. در همه جای دنیا اطلاعات این حوزه جزو اطلاعات محرمانه است. این‌ها اطلاعاتی از کف جامعه است که در اختیار دیگران نمی‌گذارند، زیرا برخی از این اطلاعات سوءاستفاده می‌کنند.

صحرایی با اشاره به سامانه نماد افزود: می‌دانیم در چه حوزه‌ای چه میزان مشکل داریم. خبرنگاران می‌توانند در راستای اصلاح آسیب‌ها مطالبه‌گر باشند. از سوی دیگر اطلاعات قابل اعتنا نیستند، چراکه جمع می‌شوند و در سیستم می‌روند. برای مثال فردی به من گفت چاقی کودکان ۵۶ درصد است، اما این آمار غلط است، زیرا آخرین پایش مربوط به سال ۹۵ است که طبق آن چاقی بچه‌ها ۱۶ درصد بوده است.

منبع: ایمنا

506227