علی عباسی در گفت و گو با پرسون:

واریزی مستمری‌بگیران استان زنجان، 25 درصد افزایش یافت

روستاییان، کشاورزان و عشایر در نقاط مختلف کشور به علت آسیب‌پذیر بودن و ضعیف بودن نیازمند به حمایت و پشتیبانی هستند لذا در همین راستا صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به منظور حمایت از اقشار ضعیف جامعه و تحت پوشش قرار دادن این قشر زحمتکش ایجاد و راه‌اندازی شده است.
تصویر واریزی مستمری‌بگیران استان زنجان، 25 درصد افزایش یافت

به گزارش سایت خبری پرسون از زنجان، گسترش چتر حمایتی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سراسر کشور، ماموریت اصلی و از برنامه‌های راهبردی صندوق و همواره مورد توجه جدی مدیران و برنامه‌ریزان در سطح ملی و استانی در سال اخیر است. در راستای تحقق این موضوع مهم علاوه بر تلاش‌های صورت گرفته در سطح ستاد و استان‌ها شاهد موفقیت تعدادی از استان‌ها در تحقق سهمیه تکلیفی و حتی فراتر از تحقق برنامه‌های ابلاغی ستاد بوده‌ایم.

استان زنجان از جمله این استان‌ها بود که در سال‌های اخیر در سایه برنامه‌ریزی‌ها و تلاش مضاعف، همواره توانسته است در توسعه بیمه اجتماعی کارنامه موفقی از خود نشان داده و رشد قابل ملاحظه‌ای را تجربه نماید. در این رابطه با مدیر صندوق در استان زنجان در خصوص چگونگی فعالیت صندوق، تعداد اعضای آن و وضعیت پرداختی مستمری مستمری‌بگیران به گفت‌و‌گو نشسته‌ایم.

علی عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار رسانه سایت خبری پرسون از زنجان، با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی مستمری مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان اظهار کرد: انشالله مستمری این اشخاص ۲۵ خرداد ماه پرداخت خواهد شد.

وی افزود: مابه التفاوت فروردین ماه و اردیبهشت ماه به همراه مستمری خردادماه تا ۲۵ همین ماه واریز خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان تعداد مستمری‌بگیران صندوق بیمه را در استان معادل 5 هزار و 197 نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان طی ماه گذشته به این افراد مستمری پرداخت شده است.

عباسی با تاکید بر اینکه تعداد مستمری‌بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در پایان اردیبهشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال پیش بیش از 12 درصد و به بیان دقیق‌تر 12.4 افزایش یافته است، تصریح کرد: تعداد اعضای صندوق در استان معادل ۵۱ هزار و ۱۲۶ نفر تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ است.

وی ادامه داد: میزان مستمری 5 هزار و 197 مستمری‌بگیر در استان زنجان معادل ۲۵ درصد با افزایش همراه بوده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان زنجان در خصوص مبالغ حق بیمه خاطرنشان کرد: مبلغ حق بیمه‌هایی که امسال دریافت می‌شود در 8 سطح مختلف خواهد بود.

عباسی با بیان اینکه مبلغ حق بیمه‌ها از 390 هزار تومان تا یک میلیون و ۱۴۰ هزار تومان است، افزود: البته دولت معادل 2 برابر آن را به عنوان سهم دولت و کارفرمایی در قالب کمک‌های بلاعوض به صندوق پرداخت خواهد کرد.

فاطمه شمشیرگر _استان زنجان

305035

مطالب مرتبط