آغاز اجرای آزمایشی بیمه تکمیلی روستائیان در سه استان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر از افزایش حدود سه برابری بودجه امسال صندوق توسط دولت نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: بیمه تکمیلی در سه استان به صورت آزمایشی، آغاز شده و در سایر استانها هم به اجرا درمی آید.
تصویر آغاز اجرای آزمایشی بیمه تکمیلی روستائیان در سه استان

به گزارش سایت خبری پرسون؛بیت الله برقراری در حاشیه افتتاح نخستین جشنواره روستایی و عشایری استان قزوین، جامعه هدف ناخالص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر را طبق آمار سال 95، حدود 30 میلیون نفر و جمعیت عشایر را یک میلیون و 200 هزار نفر ذکر کرد و گفت: طی ۱۶ سال تعداد بیمه شدگان یک میلیون و 300 هزار نفر بود که از زمان استقرار دولت سیزدهم حدود 530 هزار به جمعیت بیمه شده افزوده شده که معادل پنج سال دولت های قبل است.

وی افزود: سال گذشته حدود 310 هزار نفر بیمه شده جدید داشتیم که حدود 28 درصد نسبت به سال های قبل رشد داشته است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ادامه داد: با سفرهای استانی و با همکاری تمام استانداران، فرمانداران، بخشداران و دهیاران و کارگزاران خدمات صندوق بیمه اجتماع کشاورزان، روستائیان و عشایر تبیین شده و اثرات آن را در جذب حداکثری در صندوق شاهد هستیم.

برقراری اضافه کرد: بیمه تکمیلی جامعه هدف در سه استان همدان، آذربایجان شرقی و اصفهان به صورت آزمایشی در حال اجراست و اجرای آن در سایر استان ها هم در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته سطوح درآمدی را 60 درصد و امسال بیش از 60 درصد افزایش داده ایم و در آینده افرادی که بازنشسته می شوند، مستمری بیشتری دریافت کنند.

این مسئول بودجه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در سال گذشته را 1500 میلیارد تومان و بودجه امسال صندوق توسط دولت را 4000 میلیارد تومان یعنی حدود 3 برابر ذکر و اذعان کرد: رویکرد دولت، جلوگیری از مهاجرت بی رویه از روستاها و خالی نشدن روستاها از سکنه است و یکی از بهترین راه ها برای این امر بیمه روستائیان و کشاورزان است تا آینده تضمین شده ای داشته باشند و برای ماندن در روستاها انگیزه داشته باشند.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: مردم باید بدانند که در این صندوق دولت، کارفرماست و حق بیمه را پرداخت می کند و سبب می شود از فقر سالمندی و ورودی نهادهای حمایتی جلوگیری شود و مستمری بگیران با عزت نفس و کرامت انسانی مستمری دریافت کنند.

برقراری بیان کرد: کشاورزان، روستائیان و عشایر به عنوان تولیدکننده، انقلابی بودن، نجیب بودن و پای کار نظام بودن مستحق خدمات بهتر و بیشتر بیمه ای هستند و پیگیر رضایتمندی جامعه هدف از خدمات بیشتر صندوق هستیم.

484643

مطالب مرتبط