اتفاقی بی‌سابقه: دوج کوین، بیت کوین و اتریوم را پشت سر گذاشت!

افزایش تراکنش‌های شبکه Dogecoin با 2 میلیون تراکنش در 24 ساعت از بیت‌کوین و اتریوم پیشی گرفت.
تصویر اتفاقی بی‌سابقه: دوج کوین، بیت کوین و اتریوم را پشت سر گذاشت!

به گزارش سایت خبری پرسون، بلاکچین Dogecoin از زمان آغاز به کار توکن های DRC20 شاهد افزایش قابل توجهی در مقدار تراکنش‌های خود بوده است. آمارهایی که به تازگی منتشر شده است نشان می دهد که تاریخ 27 می 2023 یک نقطه عطف برای شبکه دوج کوین به حساب می آید، زیرا تعداد تراکنش‌های DOGE به رکورد بیش از 2 میلیون در روز افزایش یافت.

به این ترتیب، بلاکچین دوج کوین توانسته است شبکه‌های بزرگ بیت کوین و اتریوم را از لحاظ تعداد تراکنش‌های ثبت شده روزانه پشت سر بگذارد. در حالی که بیت کوین در طول هفته گذشته به طور میانگین روزانه بین 400,000 تا 532,000 تراکنش تایید شده داشت و اتریوم نیز روزانه یک میلیون تراکنش را به طور میانگین پردازش کرد، دوج کوین توانست از هر دوی آنها پیشی بگیرد و رکورد جدیدی را برای خود به ثبت برساند.

ازتاریخ 22 می، شبکه دوج کوین به طور مداوم بیش از یک میلیون تراکنش در روز را تایید کرده که این مقدار در تاریخ 23 می به 1.42 میلیون تراکنش رسید. اما روز شنبه، 27 می این شبکه شاهد یک رکورد عجیب و فوق‌العاده بود و با ثبت 2,079,070 تراکنش تایید شده در روز به بالاترین سطح خود رسید.

با بررسی‌های انجام شده در تاریخ 28 می 2023، شبکه دوج کوین هیچ نشانه‌ای از کاهش سرعت را نشان نمی‌دهد، به طوری که تعداد تراکنش‌ها در حال حاضر از مرز میلیون‌ هم فراتر رفته و همچنان به صعود خود ادامه می‌دهد. افزایش تراکنش‌های ثبت‌شده در شبکه DOGE را می‌توان به معرفی توکن‌های DRC20، مشابه توکن‌های BRC20 در بلاکچین بیت‌کوین، نسبت داد.

توکن‌های DRC20، یا همان Doginals، توکن‌هایی هستند که در شبکه دوج کوین استفاده می‌شوند. اما ارزش فعلی این توکن‌ها ساختار نمایه‌شده‌ای مانند توکن‌های BRC20 ندارند، که این امر باعث می‌شود تشخیص ارزش این دارایی‌های جدید دشوار باشد. در حال حاضر، توکن‌های DRC20 بیشتر از طریق معاملات خارج از بورس (OTC) معامله می‌شوند. این شیوه معامله مشابه روشی است که در روزهای اولیه معاملات کتیبه‌های Ordinal مبتنی بر بیت کوین قبل از ظهور پلتفرم‌های مبادله Ordinal انجام شده است.

منبع: رمزارز نیوز

487643