تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت دوج کوین (هفته دوم خرداد)

قیمت دوج کوین (DOGE) از یک الگوی کنج نزولی بلندمدت خارج شده و سپس، یک الگوی کف دو قلو را ایجاد کرده است.
تصویر تحلیل تکنیکال و پیش‌بینی قیمت دوج کوین (هفته دوم خرداد)

به گزارش سایت خبری پرسون، در حالی که انتظار می‌رود افزایش اخیر قیمت دوج کوین در کوتاه‌مدت ادامه داشته باشد، روند قیمت این میم کوین در بلندمدت هنوز مشخص نیست.

تشکیل الگوی صعودی در نمودار دوج کوین

تجزیه و تحلیل تکنیکال دوج کوین در تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که در تاریخ ۱۶ می، قیمت این رمزارز از یک الگوی کنج نزولی به سمت بالا خارج شد. با این حال، پس از این بریک آوت، قیمت نتوانست روند افزایشی خود را حفظ کند و به سطح قبل از بریک آوت خود بازگشت.

نمودار روزانه DOGE/USDT

علی‌رغم این حرکت به ظاهر نزولی، DOGE یک الگوی کف دو قلو را تشکیل داد (نمادهای سبز). همانند الگوی کنج نزولی، کف دو قلو هم یک الگوی صعودی در نظر گرفته می‌شود.

علاوه بر این، فتیله پایینیِ بلند کندل‌های مشخص‌شده با نماد سبز، سیگنالی از فشار خرید در نظر گرفته می‌شوند؛ چون نشان می‌دهند که فروشندگان قادر به پایین آوردن قیمت نبودند. در عوض، خریداران کنترل اوضاع را بر عهده گرفتند و باعث شدند که کندل قیمت در سطوح بالاتر بسته شود.

با نگاهی دقیق‌تر به بازه زمانی روزانه، می‌توان صعود قیمت DOGE را پیش‌بینی کرد. دلایل اصلی این امر هم تعداد موج‌ها و وضعیت شاخص قدرت نسبی (RSI) است.

شمارش موج‌ها، یک حرکت پنج موجی رو به پایین و کامل‌شده (خطوط سفید) را در داخل کنج نشان می‌دهد. از آنجایی که حرکت کامل شده است، احتمال بازگشت قیمت وجود دارد.

در حال حاضر، نزدیک‌ترین مقاومت پیش روی دوج کوین در محدوده ۰٫۰۸۷ دلار و ۰٫۰۹۱ دلار قرار دارد که با سطوح مقاومتی فیبوناچی اصلاحی ۰٫۵ تا ۰٫۶۱۸ مطابقت دارد.

تئوری سطوح فیبوناچی اصلاحی یا بازگشتی نشان می‌دهد که پس از یک حرکت قیمتی قابل‌توجه در یک جهت، قیمت قبل از ادامه در جهت اصلی خود، تا حدی به سطح قیمت قبلی بازمی‌گردد. از این اصل می‌توان برای تعیین اهداف صعودی بالقوه در آینده استفاده کرد.

نمودار روزانه DOGE/USDT

علی‌رغم این پیش‌بینی صعودی برای قیمت دوج کوین در کوتاه‌مدت، کاهش قیمت به زیر پایین‌ترین سطح موج ۵ در ۰٫۰۶۹ دلار (خط قرمز) به این معنی است که روند کلی همچنان نزولی است.

منبع: رمزارز نیوز

487780