کمیسیون بورس آمریکا صرافی کوین بیس را هم راهی دادگاه کرد!

تنها یک روز پس از شکایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده از بایننس، این آژانس اکنون یک پرونده حقوقی علیه یک صرافی متمرکز دیگر، یعنی کوین بیس، تشکیل داده است.
تصویر کمیسیون بورس آمریکا صرافی کوین بیس را هم راهی دادگاه کرد!

به گزارش سایت خبری پرسون، کمیسیون SEC ادعا می‌کند که کوین بیس، چندین قانون اوراق بهادار را نقض کرده و از سال ۲۰۱۹ به عنوان یک کارگزاری ثبت‌نشده فعالیت می‌کند. در حالی که گفته می‌شود کوین ‌بیس دارایی‌های رمزارزی خاص را برای انطباق با آزمون Howey بررسی کرده است، کمیسیون SEC ادعا می‌کند که این شرکت چندین ارز دیجیتال را فهرست کرده که در این آزمون مردود شده‌اند یا به عنوان قراردادهای سرمایه‌گذاری طبقه‌بندی می‌شوند.

در شکایت جدید خود، این نهاد نظارتی ادعا می‌کند که کوین‌هایی مانند ICP ،AXS ،CHZ ،FLOW ،DASH ،VGX ،FIL ،NEXO ،NEAR ،ADA ،SAND ،SOL و MATIC، معیارهای قرارداد سرمایه‌گذاری بودن را دارند. علاوه بر این، ادعا می‌شود که کوین بیس نتوانسته است برنامه «استیکینگ به عنوان یک سرویس staking-as-a-service خود را مطابق با قوانین اوراق بهادار ثبت کند. به این ترتیب، کوین بیس به پنهان کردن اطلاعات مهم در مورد این برنامه از سرمایه‌گذاران و نقض مفاد ثبت‌نام قانون اوراق بهادار سال ۱۹۳۳، متهم شده است.

به دنبال انتشار این اخبار، ارزش سهام صرافی کوین بیس به میزان قابل‌توجهی کاهش یافته است. بر اساس داده‌های بازار، ارزش سهام کوین بیس در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۲ درصد سقوط کرده و به ۵۱٫۶۱ دلار به ازای هر سهم رسیده است.

پاسخ کوین بیس به ادعاهای مطرح‌شده

به دنبال انتشار این اخبار، شرکت ارز دیجیتال کوین بیس رسما به ادعاهای مطرح‌شده توسط آژانس SEC پاسخ داد. به گفته کوین بیس، استراتژی اتخاذشده توسط SEC، آسیب قابل‌توجهی به توانایی ایالات متحده برای رقابت بین‌المللی در فضای کریپتو وارد می‌کند.

در بیانیه‌ای که توسط پاول گروال (Paul Grewal)، مدیر ارشد حقوقی و مشاور عمومی کوین بیس، منتشر شد، او نگرانی‌های خود را در مورد «رویکرد صرفاً اجرایی» کمیسیون SEC در غیاب قوانین واضح برای صنعت دارایی‌های دیجیتال ابراز کرد. گروال استدلال کرد که این رویکرد به رقابت اقتصادی آمریکا و شرکت‌هایی مانند کوین ‌بیس که تعهد خود را برای انطباق با مقررات ایالات متحده نشان داده‌اند، آسیب می‌زند.

با این حال، گروال همچنین تاکید کرد که با وجود شکایت، کوین بیس قصد دارد به طور معمول به فعالیت خود ادامه دهد.

منبع: رمزارز نیوز

488562