پرسون از نبود نظارت بر عملکرد ضعیف معاونت فنی و عمران پایتخت گزارش می دهد؛

‎آسفالت ریزی لاک پشتی؛ عامل ترافیک سنگین آزادگان / بی تجربگی در سازمان عمران شهرداری تهران

‎یکی از مهم ترین بزرگراه های نه تنها تهران بلکه کشور بزرگراه آزادگان است، این بزرگراه به عنوان کمربندی پایتخت محور شرق تهران تا شمال غربی تهران را متصل می کند و به نوعی خروجی شرقی، جنوبی و شمال غربی تهران را اتصال می دهد.
تصویر ‎آسفالت ریزی لاک پشتی؛ عامل ترافیک سنگین آزادگان / بی تجربگی در سازمان عمران شهرداری تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، روزانه هزاران خودرو سبک و سنگین در این بزرگراه تردد دارند و برخی از این خودروها بین استانی تردد دارند که تنها برای گذر از شهر تهران باید از این محور تردد داشته باشند.

بزرگراه آزادگان از سالیان دور وجود داشته است؛ اما در زمان محمدباقر قالیباف این بزرگراه مورد توسعه قرار گرفت و بسیار از حجم و بار ترافیکی معابر مرکزی شهر را کاهش داد و موجب تردد ایمن و آسوده شهروندان شد؛ اما این روزها بعد از نزدیک به دو دهه از عمر این بزرگراه آسفالت این محور در برخی نقاط فرسوده شده است که نیازمند مرمت و نوسازی دارد، در این بین مسئولان سازمان عمران شهرداری تهران تصمیم گرفتند بخشی از این بزرگراه در ضلع غربی محور شمال به جنوب در محدوده منطقه 21 بعد از بزرگراه شهید لشکری در مسیر کندرو را آسفالت ریزی جدید کنند؛ اما بعد از تخریب و مسدود کردن مسیر گویا فراموش کردند ادامه کار را انجام دهند و این عامل باعث شده که دو ماهی ترافیک سنگین در این محور به وجود آید.

ایجاد کسب و کار در ترافیک آزادگان

گویا نبود پول عامل این کندی کار است چون که اگر تا به حال این حجم مساحت را دستی آسفالت ریزی کرده بودند کار به اتمام رسیده بود.

گویا به قدری این عملیات عمرانی طولانی شده است که برخی از دست فروشان دست به کار شده اند و آب معدنی، بستنی، وسایل خودرو را در این ترافیک به فروش می رسانند.

یکی از این دست فروشان به خبرنگار پرسون گفت: بی مدیریتی گاها برای برخی نیز نان آور است، این ترافیک طولانی در این فصل گرما موجب ایجاد اشتغال برای تعدادی از دست فروشان فراهم شود.

وی درپاسخ به این سوال که چرا کارگران در این محیط مشغول به کار نیستند؟ پاسخ داد: در ابتدا آسفالت را تراشیدند و بعد خاکبرداری و خاک ریزی انجام دادند و به یک باره دست از کار کشیدند.

او ادامه داد: گویا نبود پول عامل این کندی کار است چون که اگر تا به حال این حجم مساحت را دستی آسفالت ریزی کرده بودند کار به اتمام رسیده بود.

یکی از شهروندانی که در حاشیه این بزرگراه در حال تعمیر خودرو‌ اش است، گفت:خدا از مدیران بی فکر نگذرد که متوجه نیستند در این بزرگراه روزانه هزاران نفر تردد دارند و آن وقت هفته هاست که مسیر را مسدود کرده اند و اصلا اقدامی به راه اندازی آن نمی کنند.

تغییر مدیریت در مدیران عمران شهرداری تهران

علت اینکه مدیران سازمان عمران شهرداری تهران بی تجربه هستند این است که اگر عملیات آسفالت کاری در تابستان اجرا نشود طبیعتا آلودگی هوا در فصل زمستان مانع اجرای عملیات آسفالت ریزی خواهد شد، موضوع بعدی این است که اگر آسفالت، اعتبار و هر دلیل دیگر باعث تاخیر در اجرای آسفالت ریزی شده است چرا عملیات را شروع کرده اند که نارضایتی شهروندان را به وجود آورد و حتی خودروهای امدادی نیز در ترافیک طولانی این محور در هر زمانی از شبانه روز مواجه می شوند.

در مجموع دو انتظار وجود دارد؛ نخست اینکه دستگاه های نظارتی به این موضوع ورود کنند و با مدیر کم کار برخورد کنند از جمله دستگاه قضا به عنوان مدعی العموم که چرا ساعت ها هزاران شهروندان باید وقت خود را برای این بی مدیریتی تلف کنند و دوم اینکه علیرضا زاکانی شهرداری که معروف به فردی است که با فساد مبارزه می کند به این موضوع ورود پیدا کند و تلاش کند از مدیران باسابقه و کار بلد در حوزه عمران شهرداری تهران استفاده کند تا از افراد بی تجربه و نهایتا اینکه اعضای شورای شهر تهران نظارت شان را بیشتر کنند.

414892