پرسون از بازار داغ فروش آب و بستنی در ترافیک آزادگان گزارش می دهد؛

یک ساعت ترافیک برای چند کیلومتر ناقابل! / حرکت کند آسفالت کاری معاونت عمران شهرداری تهران

مهم ترین و استراتژیک ترین محور بزرگراهی پایتخت بزرگراه آزادگان است؛ این محور که به نوعی کمربندی شهر تهران به حساب می آید، چند وقتی است به دلیل عملیات کند آسفالت ریزی ترافیک چند کیلومتری و چند ساعته را به وجود آورده است؛ که موجب فروش آب معدنی و بستنی از سوی دست فروشان به رانندگان شده است.
تصویر یک ساعت ترافیک برای چند کیلومتر ناقابل! / حرکت کند آسفالت کاری معاونت عمران شهرداری تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، اینکه چه اتفاقی افتاده شهرداری تهران دست به کار شده گوشه به گوشه بزرگراه آزادگان را عملیات آسفالت به اجرا برساند و نیت آن چیست بماند؛ اما به قدری اجرای این عملیات عمرانی به کندی پیش می رود که ترافیک بسیاری زیادی را در این بزرگراه به وجود آورده و به جای رضایت مندی شهروندان که شعار این دوره مدیریت شهری است به ضد آن تبدیل شده است.

این روزها محور جنوب به شمال در محدوده مناطق 21 و 22 تهران عملیات عمرانی آسفالت ریزی در لاین تندرو در حال اجرا است که ترافیک خسته کننده ای را برای رانندگان به وجود آورده است؛ در گزارش پیش رو نگاهی به این روند کند فعالیت عمرانی خواهیم داشت:

اگر آسفالت ندارید چرا آسفالت را می تراشید!

تردد خودروهای سبک و سنگین در این محور بزرگراهی و اتصال به آزادراه ها و بزرگراه های گوناگون نشان از نقش مهم این مسیر دارد؛ درست از شرقی ترین نقطه تهران به جنوب، غرب و شمالغربی تهران اتصال برقرار می شود و آن وقت شهرداری تهران بدون توجه بخشی از مسیر را مسدود می کند.

خبرنگار ما در گزارش میدانی از این محور از عصبانیت شهروندان که برای طی کردن تنها چند کیلومتر یک ساعت را معطل شده اند، گزارش می دهد؛ راننده یک خودرو وانت پیکان که در حاشیه این بزرگراه توقف کرده و کاپوت خودرواش را بالا زده و گویا خودرو اش جوش آورده است؛ گفت: اگر شهرداری آسفالت به دستش نمی رسد پس چرا آسفالت قبلی را تراشیده است.

وی که بسیار عصبانی است؛ افزود: کار درست این است که به محض تراشیدن آسفالت فرسوده آسفالت جدید جایگزین شود نه اینکه روزها زمان برای نبود آسفالت عملیات عمرانی متوقف شود آن هم در چنین بزرگراهی که نقش مهمی در تردد خودرو شهروندان دارد.

این راننده وانت پیکان ادامه داد: شهرداری فکر می کند که مردم از عملکردش راضی هستند در حالی که مردم از این نوع روند عملیات عمرانی ناراضی هستند.

یکی دیگر از شهروندان نیز در این باره گفت: بنده کارشناس عمران نیستم، اما معتقدم اگر ساعت بامداد که بار ترافیکی کمتری در این مسیر وجود دارد شهرداری عملیات عمرانی خود را انجام دهد قطعا سرعت کار بالاتر می رود و این ترافیک سنگین به وجود نمی آید.

او ادامه داد: اینکه یک دفعه شهرداری حجم وسیعی را تخریب می کند و برای آسفالت کاری آن انقدر زمان را تلف می کند نشان از بی مدیریتی دارد.

این شهروند تهرانی تصریح کرد: تردد خودروهای سبک و سنگین در این محور بزرگراهی و اتصال به آزادراه ها و بزرگراه های گوناگون نشان از نقش مهم این مسیر دارد؛ درست از شرقی ترین نقطه تهران به جنوب، غرب و شمالغربی تهران اتصال برقرار می شود و آن وقت شهرداری تهران بدون توجه بخشی از مسیر را مسدود می کند.

یکی دیگر از شهروندان در این باره گفت: مسیر 5 دقیقه ای را نزدیک به یک ساعت در ترافیک گذراندم که جای تاسف دارد.

بازار فروش آب و بستنی در ترافیک

طبق مشاهدات خبرنگار ما بازار فروش بستنی و آب معدنی ازسوی دست فروشان به دلیل ترافیک سنگین این مسیر به وجود آمده است.

عملیات در دست معاونت عمران شهرداری تهران

خبرنگار حوزه شهری پرسون این موضوع را از شهرداری های مناطق 18، 19، 21، 22 تهران پیگیری کرده است که عنوان کردند این روند کند فعالیت عمرانی از سوی سازمان عمران شهرداری تهران زیر مجموعه معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران که این روزها برعهده شعبانی مدیر جوان شهرداری تهران است، صورت می گیرد.

سکوت اعضای شورای شهر

اینکه چرا 21 عضو شورای شهر تهران اعتراضی به این روند طولانی یک عملیات ساده عمرانی نمی کنند؛ جای تعجب دارد و انتظار مردم از شورایی که معتقد است برای خدمت به مردم روی کار آمده اند جای تعجب دارد.

482234