طرح لکه گیری آسفالت معابر تهران

سرپرست شهرداری تهران بیان کرد: نگهداشت عمرانی شهر همچون نگهداشت آسفالت معابر مهم است و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
تصویر طرح لکه گیری آسفالت معابر تهران

به گزارش سایت خبری پرسون، علیرضا جاوید پس از ارائه گزارش محسنی معاون امور مناطق شهرداری تهران در صحن شورا ضمن آرزوی سلامتی برای ریاست شورای شهر تهران گفت: شب گذشته عیادتی از آقای چمران داشتم که خدا رو شکر ظاهر ایشان نشان از بهبودشان داشت. امیدوارم هفته آینده شاهد حضور ایشان در صحن شورا باشیم.

وی در ادامه از محسنی معاون هماهنگی امور مناطق شهرداری تهران برای ارائه گزارش این معاونت قدردانی کرد و افزود: آقای محسنی سابقه طولانی در شهرداری تهران دارند و چندین رفت و برگشت از شهرداری به وزارت نیرو و چند وزارتخانه دیگر داشتند که امیدواریم این بار که به شهرداری برگشتند حضورشان در مجموعه پایدار باشد.

وی ادامه داد: در دوره ای که من مسئولیت معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران را بر عهده داشتم پیگیری های آقای محسنی در منطقه ۹ موجب تدوین طرح زیرگذر استاد معین شد که در دوره قبلی مدیریت شهری اجرایی شد. البته نواقصی این طرح دارد که باید برطرف شود. در دوره کوتاه حضورشان در مناطق شهرداری با توجه به اینکه از جنس شهرداران مناطق هستند لذا امروز که در معاونت امور مناطق حضور دارند انتظار من و اعضای شورا از ایشان بالاتر است.

وی ادامه داد: معاون امور مناطق یعنی نبض تپنده شهرداری تهران و تنظیم کننده روابط صف و ستاد چغر و بد بدن شهرداری تهران باید با مناطق ۲۲ گانه چابک ، سبک و تلفیق شود تا یک بهبود و روان بخشی در امور ایجاد شود بی تردید از امروز با طرح سوالات و تذکرات اعضای شورا آقای محسنی با روحیه و تلاش بیشتر سعی خواهند کرد تدابیر شورا را به صورت ویژه در پایش پروژه های کوچک مقیاس محلی و پروژه های منطقه ای اجرا کنند.

سرپرست شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید بر اینکه حفظ کیفیت زندگی و وضع موجود شهر و شهروندان از اهمیت ویژه ای برخوردار است افزود: عموما در حوزه نگهداشت شهر دو مقیاس اصلی وجود دارد که یکی از آنها مقیاس خدمات شهری است که آقای محسنی باید با نظارت و پایش جدی تری در این حوزه اقدامات خود را اجرایی کنند تا وضع موجود نواحی و مناطق به رضایت نسبی برای شهروندان تبدیل شود.

به گفته جاوید، بی تردید مواردی همچون لایروبی انهار که در بارش ها مشکل ایجاد می کنند باید در دستور کار قرار گیرد و این موضوع نیز توسط معاونت خدمات شهری نیز به شهرداری های مناطق تاکید شده است. موضوع دیگر نگهداشت عمرانی شهر همچون نگهداشت آسفالت معابر است که از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در همین راستا طرحی به صورت فوریتی تهیه شده و از ابتدای حضور من در شهرداری تهران به عنوان سرپرست، دوستان معاونت عمرانی این طرح را آماده کردند ولی با توجه به بار مالی نیازمند هماهنگی بنده و آقای زاکانی بود. چرا که تلاش من این است به عنوان امانتدار اعضای شورا و آقای زاکانی شهردار منتخب موضوعات مهم را با ایشان در میان بگذارم و هماهنگ کنم. همان هماهنگی که با اعضای شورا نیز انجام می دهند.

وی تاکید کرد: طرح لکه گیری آسفالت معابر ممکن است در دوره گذار شهرداری و یا بعد از حضور آقای زاکانی عملیاتی شود. این طرح شامل لکه گیری عمومی تمامی معابر فرعی، اصلی، شریانی و حتی محله ای و ناحیه ای تا بزرگراهی و آزادراهی خواهد بود . امیدواریم در شهریور ماه و یا مهر ماه اجرایی شود. در این طرح دو بخش کوتاه مدت یک ماهه و میان مدت سه ماهه آماده اجرا شده است.

جاوید در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه برای این طرح بودجه مصوبی برای ۲۵۰۰ متر مربع از معابر شهر تهران با حداقل تناژ ۱۲۰ هزار تن آسفالت در نظر گرفته شده است، افزود: البته این بودجه برای طول سال است که زمانبندی آن نیاز به هماهنگی ها و برنامه های پیش بینی شده دارد.

وی ضمن درخواست از اعضای شورای اسلامی شهر تهران برای تسریع در تشکیل کمیسیون های تخصصی شورا به ویژه کمیسیون شهرسازی و برنامه و بودجه گفت: امیدوارم موضوع بافت های فرسوده در دستور کار دو کمیسیون شهرسازی و برنامه و بودجه قرار گیرد تا موضوع بافت فرسوده به ویژه در محدوده های حرم عبدالعظیم حسنی بررسی شود تا از این مسیر از ظرفیت فرادست نیز استفاده شود.

سرپرست شهرداری تهران درباره موضوع واگذاری برخی مجموعه های ورزشی و سوارکاری شهرداری تهران از طریق فراخوان عمومی و لزوم توقف این واگذاری ها گفت: به آقای یگانه معاون اجتماعی شهرداری تهران اعلام کردم قراردادهای جدید که ضرورت فوریتی ندارند ملغی بماند تا تدبیر شورا و آقای زاکانی برای آنها اجرایی شود.

وی در خصوص تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره طرح توسعه حرم عبدالعظیم حسنی نیز گفت: تدبیر خوبی در وزارت راه و شهرسازی صورت گرفته که موجب تاسیس شرکتی برای بارگاه های متبرکه شده است. امیدوارم توان وزارت کشور و راه و شهرسازی در این مورد تلفیق شود تا شاهد دوره تحولی در حوزه رسیدگی به قبور مطهر و امامزادگان باشیم. قطعا این موضوع در تهران با اولویت آستان حضرت عبدالعظیم حسنی و امامزاده صالح خواهد بود. شاید بتوان بسیاری از آسیب های اجتماعی را به برکت توسعه این دو آستان ارزشمند برطرف کنیم.

سرپرست شهرداری تهران در تشریح تذکر عباسی یکی دیگر از اعضای شورای شهر تهران در خصوص نوسازی و بازسازی مخازن زباله در شهر تهران و همچنین نگهداشت و رفت و روب شهر تهران و لزوم تشکیل ستاد ویژه ای برای نوسازی مخازن در شهرداری تهران گفت: برخی از مخازن در شهر تهران دچار آسیب شدند که باید بعضا نوسازی و مرمت شوند و یا حتی برخی از آنها باید تعویض شوند. در این مورد نیز با معاون خدمات شهری صحبت کردم و مقرر شد که تعداد مخازنی که نیازمند تعویض و یا مرمت هستند احصا شود تا نسبت به این کار اقدامات لازم صورت گیرد.

منبع: ایسنا

334196