شانستان برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا در این 3 استان کانادا بالاتر است!

اگر به دنبال گسترش یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا هستید، بهترین گزینه ویزای کارآفرینی کانادا است.
تصویر شانستان برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا در این 3 استان کانادا بالاتر است!

به گزارش سایت خبری پرسون،

اگر به دنبال گسترش یا راه‌اندازی کسب‌وکار خود در کانادا هستید، بهترین گزینه ویزای کارآفرینی کانادا است. این ویزا به عنوان ویزای استارت‌آپ کانادا نیز شناخته می‌شود. کانادا کشوری با پتانسیل بالقوه برای کسانی است که به دنبال فرصت‌های تجاری برای راه‌اندازی یک کسب و کار جدید هستند. به همین دلیل است که اگر می‌خواهید تجارت خود را در یک بستر بین‌المللی گسترش داده و همزمان در مسیر اخذ اقامت دائم کانادا قرار بگیرید، باید برای برنامه کارآفرینی کانادا اقدام کنید. در ادامه، هرآنچه که برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا نیاز دارید را توضیح داده و استان‌هایی را که شانس دریافت ویزای شما در آن‌ها بالاتر است، بررسی می‌کنیم.

عکس یک

برنامه کارآفرینی کانادا

برنامه ویزای کارآفرینی کانادا از جولای سال 2012 دیگر اجرا نشده و هیچ اطلاعاتی مبنی بر از سرگیری این برنامه در آینده وجود ندارد. با این حال، برنامه‌های استانی برای کارآفرینان خارجی که می‌خواهند یک کسب‌وکار جدید را در کانادا راه‌اندازی کرده، یک کسب و کار موجود را خریداری کنند و یا یک سرمایه‌گذاری داشته باشند، جایگزین شده است. ایالت‌های مختلف کانادا هر یک با در نظر گرفتن برخی شرایط متمایز، اقدام به طراحی این برنامه‌ها کرده‌اند. از آنجایی که در این شرایط این برنامه‌های استانی تفاوت‌هایی وجود دارد، کارآفرینان بهتر است شرایط هر یک از آن‌ها را به‌طور جداگانه بررسی کنند.

شرایط عمومی برنامه ویزای کارآفرینی کانادا

برنامه‌ ویزای کارآفرینی کانادا که در مجموعه ویزاهای تجاری (بیزنس ویزا) قرار می‌گیرند، توسط استان‌های مختلف ارائه می‌شوند. شرایط عمومی واجد شرایط بودن برای اخذ این نوع ویزا عبارت است از:

  • دارایی خالص به ارزش حداقل 300,000 و حداکثر 800,000 دلار کانادا
  • سرمایه‌گذاری تجاری در کانادا به مبلغ 100,000 تا حداکثر 600,000 دلار کانادا
  • ارائه طرح تجاری شامل مفهوم تجاری، طرح بازاریابی، کارکنان، محصولات و پیشنهادات، مدیریت مالی و همچنین شرایط ایجاد شغل برای شهروندان محلی
  • سابقه مدیریت بازرگانی و همچنین مالکیت بین 2 تا 5 سال
  • تسلط و مهارت زبان انگلیسی در سطح CLB 5 (شامل خواندن، نوشتن، صحبت کردن و گوش دادن)
  • اثبات و نشان دادن مشارکت فعال در فعالیت‌های روزانه در حین اداره کسب و کار خود

توجه داشته باشید که برخی از این شرایط ممکن است بسته به ایالتی که شما آن را برای کارآفرینی انتخاب می‌کنید، متفاوت بوده، سخت‌تر و یا ساده‌تر باشد.

بهترین استان‌های کانادا برای دریافت ویزای کارآفرینی

کانادا یکی از 10 کشور برتر دنیا در زمینه ایجاد و راه‌اندازی یک کسب و کار است. با توجه به این که کانادا دارای نیروی کار ماهر زیاد، منابع طبیعی فراوان، ثبات اقتصادی و فرهنگی مهاجرپذیر است، نیاز به ایجاد شغل توسط افراد خارجی در آن کاملاً منطقی است. اگرچه کارآفرینی و سرمایه‌گذاری در سراسر کشور مورد نیاز است، اما برخی از استان‌ها، راه‌اندازی، خرید یا سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار را از طریق برنامه‌های استانی (PNP) ارائه داده و روند کارآفرینی را ساده‌تر کرده‌اند. سه استان کبک، نیوبرازنویک و بریتیش کلمبیا، استان‌هایی با بهترین شرایط جهت دریافت ویزای کارآفرینی کانادا هستند.

برنامه کارآفرینی استان کبک

کبک یکی از بهترین استان‌های کانادا برای ایجاد کارآفرینی و دریافت ویزا است. با برنامه کارآفرینی کبک افراد واجد شرایط می‌توانند به این استان رفته و یک کسب و کار جدید را راه‌اندازی و یا یک بیزنس موجود را خریداری کنند. این برنامه خود شامل دو جریان مهاجرتی مختلف است که هر یک شرایط و الزامات مختص به خود را دارند. مانند تمام مسیرهای مهاجرتی کبک، این برنامه به متقاضیان اجازه می‌دهد تا برای گواهی نامزد استانی کبک درخواست داده و پس از دریافت CSQ، متقاضی، واجد شرایط ارسال درخواست رسمی برای اقامت دائم کانادا می‌شود.

دولت کانادا از متقاضیان مهاجرت کارآفرینی به کبک حمایت مالی نکرده و شما باید بتوانید مخارج خود را پرداخت کنید. باید توجه داشته باشید که قوانین کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت به این کشور از طریق برنامه کارآفرینی کبک دارند، ملزم می‌کند که وجوه نقدی خود را اعلام کنند. وجوه نقدی شامل، پول (سکه یا اسکناس)، اوراق بهادار به شکل بی‌نام (سهام، اوراق قرضه، اسناد خزانه و غیره) و اسناد قابل معامله به‌صورت حامل (پیش‌نویس بانکی، چک مسافرتی، حواله و غیره) می‌شود.

عکس دو

برنامه کارآفرینی استان نیوبرازنویک

این برنامه مهاجرت کارآفرینی به کانادا توسط استان نیوبرازنویک ارائه می‌شود. الزامات اولیه برنامه کارآفرینی نیوبرانزویک عبارت است از:

  • دارایی خالص شخصی حداقل 600,000 دلار
  • نقدینگی 300,000 دلار
  • سرمایه‌گذاری حداقل 250,000 دلار در یک کسب‌وکار با حداقل 33٪ مالکیت
  • سابقه مالکیت کسب‌وکار به مدت 3 سال و یا سابقه مدیریت ارشد به مدت 5 سال
  • حداقل امتیاز 5 در آزمون معیار زبان کانادایی
  • تحصیلات پس از متوسطه
  • سن 22 تا 55 سال

افرادی که قصد دارند در برنامه مهاجرت کارآفرینی نیوبرانزویک شرکت کنند، باید وظیفه مدیریت کسب‌و‌کار خود را به‌عهده بگیرند. برای سرمایه‌گذاری در نیوبرانزویک تحت برنامه کارآفرینی، باید توجه کنید که کدام مشاغل برای این برنامه قابل پذیرش هستند. برای کسب اطلاعا دقیق‌تر درباره مشاغل مورد پذیرش، می‌توانید به وب سایت پارسی کانادا به آدرس parsicanada.com مراجعه کنید.

برنامه کارآفرینی استان بریتیش کلمبیا

بریتیش کلمبیا نیز یکی دیگر از استان‌هایی است که می‌توانید برای دریافت ویزای کارآفرینی کانادا از طریق برنامه ارائه شده توسط آن اقدام کنید که دارای 3 برنامه اصلی است و کارآفرینان با شرایط متمایز را هدف قرار می‌دهد. برخی از شرایط کارآفرینی بریتیش کلمبیا، عبارت است از:

  • دارایی خالص بین 400,000 تا 800,000 دلار کانادا
  • سرمایه‌گذاری به مبلغ 200,000 تا 500,000 دلار کانادا
  • دریافت مجوز کار با کمک استان

تنها زمانی برای اقامت دائم کانادا واجد شرایط خواهید بود که که سرمایه‌گذاری تجاری خود را در این استان با موفقیت شروع کرده و اداره کنید. برای شرکت در این برنامه مهاجرتی، داوطلبان باید فرم اصلی ثبت‌نام را در BC PNP تکمیل کنند. پس از این ثبت‌نام، شرایط داوطلب بر اساس سیستم امتیازبندی کارآفرینی بریتیش کلمبیا بررسی شده و به او امتیاز داده می‌شود. متقاضیانی که بیشترین امتیاز را نسبت به بقیه داشته باشند، دعوت‌نامه‌ای برای ارسال درخواست رسمی دریافت می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای ویزای کارآفرینی کانادا

برای اخذ ویزای کارآفرینی کانادا باید در زمان درخواست، مدارک زیر را به اداره مهاجرت این کشور ارائه دهید.

  • گزارش تأیید ارزش خالص دارایی‌ها
  • ارائه مجوز ثبت بیزنس، نامه‌های ارجاع، ثبت نام در مراجع مالیاتی، گواهی سهامداری، اظهارنامه مالیات بر درآمد، صورت‌های مالی و همچنین اساسنامه شرکت، برای صاحبان مشاغل
  • معرفی‌نامه استخدامی، قراردادهای کاری و فیش حقوقی برای مدیران ارشد
  • اسناد مربوط به بازدید از کسب و کار (در صورت خرید یک کسب و کار موجود در کانادا)
  • پیش نویس طرح کسب‌وکار
  • اثبات مالکیت کسب‌وکار
  • ارائه بیانیه‌های T4
  • مدارک تحصیلی
  • نتایج آزمون مهارت در زبان
  • مدارک شخصی شامل عکس، پاسپورت و پاسپورت اعضای خانواده
  • رزومه استاندارد طبق استانداردهای کانادا

سخن نهایی

کشور کانادا نه تنها از موقعیتی عالی برای کار و سرمایه‌گذاری برخوردار است، بلکه با طراحی برنامه‌های مهاجرتی در این زمینه، روند مهاجرت را برای افراد واجد شرایط تسهیل می‌کند. یکی از مسیرهای مهاجرت تجاری، با اخذ ویزای کارآفرینی کانادا امکان‌پذیر است که در زیر مجموعه ویزاهای بیزینس قرار گرفته و توسط برنامه‌های استانی ارائه می‌شود.

در میان تمام استان‌های کانادا، سه استان کبک، نیوبرازنویک و بریتیش کلمبیا دارای شرایط بهتری هستند. در این مطلب علاوه بر توضیحی مختصر درباره مهاجرت کارآفرینی، شرایط اخذ ویزای کارآفرینی کانادا در هر یک از این استان‌ها را بررسی کردیم. چنانچه قصد دارید کسب و کاری را در کانادا راه‌اندازی کنید، می‌توانید اطلاعات کافی را در وب سایت مجموعه پارسی کانادا کسب کرده و با کارشناسان این موسسه برای یافتن پاسخ سوالات خود در ارتباط باشید.

402393