بعد از مهاجرت به کانادا چه چیزی در انتظار مهاجران است؟

آیا به دنبال مهاجرت به کانادا هستید؟ اگر اینطور است، باید بگوییم تصمیم بزرگی گرفته‌اید و در این راستا، باید برخی از کارهای اساسی را انجام دهید تا آمادگی لازم را برای زندگی در این کشور داشته باشید.
تصویر بعد از مهاجرت به کانادا چه چیزی در انتظار مهاجران است؟

به گزارش سایت خبری پرسون، آیا به دنبال مهاجرت به کانادا هستید؟ اگر اینطور است، باید بگوییم تصمیم بزرگی گرفته‌اید و در این راستا، باید برخی از کارهای اساسی را انجام دهید تا آمادگی لازم را برای زندگی در این کشور داشته باشید. دولت کانادا با ارائه خدمات و پشتیبانی‌های مختلف، به تازه‌واردان در هر مرحله از این مسیر کمک می‌کند. از طرفی متقاضیان مهاجرت به کانادا ، در پی شرایط بهتری برای زندگی بوده و دوست دارند از رفاه اجتماعی و امکانات این کشور بهره‌مند شود.

کانادا یکی از کشورهایی است که به شکل مناسبی چند فرهنگی را حمایت کرده و روش‌های متنوعی را برای مهاجرت ارائه داده است. برخی از افراد، زندگی در کانادا را مانند یک رویای دست نیافتنی میپندارند و بخاطر ترس از عدم موفقیت در اخذ ویزای کانادا یا ریجکتی پرونده خود، از هدف‌شان دست میکشند. اما با دریافت ویزای توریستی کانادا و مسافرت به این کشور، خیلی زود متوجه میشوید که دولت کانادا شرایط را برای مهاجرت ساده‌تر کرده و استقبال خوبی از مهاجران به عمل آورده است.

کانادا با ارائه زیرساخت‌های بسیار قوی، سیستم بهداشتی رایگان و محیط چندفرهنگی، به مهاجران فرصت‌های فراوانی را هدیه می‌کند. از این رو هر ساله، هزاران نفر به دلیل این مزایا کانادا را برای مهاجرت انتخاب می‌کنند و زندگی جدیدی را برای خود در این سرزمین میسازند. اگر شما نیز به دنبال یک زندگی ایده‌آل و دست یافتن به فرصت‌های جدید هستید، باید از همین امروز اقدامات لازم را انجام دهید. البته چالش‌هایی در ابتدای مسیر مهاجرت وجود دارد، ولی با کمک کارشناسان گروه مهاجرتی سلام ویزا، شما میتوانید خیلی سریع و آسان ویزای خود را دریافت کرده و مقدمات مهاجرت خود به کانادا را فراهم کنید. پیشنهاد میکنیم برای کسب اطلاعات بیشتر درباره چیزهایی که به عنوان یک مهاجر در کشور کانادا در انتظارتان است، با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

اولین کارهایی که باید بعد از مهاجرت انجام دهید

به محض اینکه وارد خاک کانادا شوید، نیاز است که مراحلی ار دنبال کنید و مقدماتی را فراهم کنید. در زیر برخی از مهمترین موارد را شرح داده‌ایم.

  • تهیه مسکن

هنگام ورود به کانادا، اولین نیاز شما، داشتن یک مکان برای زندگی است. با رزرو اقامتگاه‌های موقت مثل هتل یا هاستل، استرس خود را از شروع یک زندگی جدید در کانادا کم کنید. پس از آشنایی بیشتر با هر محله و منطقه، می‌توانید به دنبال گزینه‌های دائمی مسکن بگردید.

  • درخواست بیمه سلامت

افراد مقیم و مهاجران دائم کانادا می‌توانند برای بیمه سلامت عمومی درخواست دهند. هر استان ممکن است طرح بیمه درمانی متفاوتی داشته باشد، بنابراین هنگام تصمیم‌گیری در مورد محل اقامت، جزئیات طرح مربوط به هر استان اعم از (آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوبرانزویک، نیوفاندلند و لابرادور، سرزمینهای شمال غربی، نوا اسکوشیا، نوناووت، انتاریو، جزیره پرنس ادوارد، کبک، ساسکاچوان و یوکان) را بررسی کنید.

برخی استان‌ها ممکن است نیاز داشته باشند شما تا سه ماه منتظر بمانید تا بتوانید بیمه درمانی دولتی دریافت کنید. در این مدت، می‌توانید برای پوشش خود بیمه خصوصی بخرید. اطلاعات دقیق‌تر در مورد بیمه درمانی و سایر خدمات را میتوانید از وزارت بهداشت استان مورد نظر خود کسب کنید.

  • دریافت شماره بیمه اجتماعی

شماره بیمه اجتماعی (SIN) یک کلید اساسی برای شروع زندگی در کاناداست. این شماره نه رقمی به شما کمک می‌کند تا به برنامه‌ها و مزایای دولتی دسترسی پیدا کنید. شما می‌توانید به صورت حضوری یا از طریق پست در دفتر خدمات کانادا درخواست خود را ثبت کنید. هنگام اعلام هویت و وضعیت خود، باید یک سند اصلی مثل کارت اقامت دائم یا تاییدیه اقامت دائم را ارائه دهید.

  • باز کردن حساب بانکی در کانادا

باز کردن یک حساب بانکی در کانادا امری ضروری است. حتی اگر شغل، آدرس دائمی، یا اعتبار چندانی نداشته باشید، می‌توانید یک حساب بانکی شخصی راه‌اندازی کنید. کافیست به بانک مراجعه کرده و کارت شناسایی معتبر خود را ارائه دهید. مسئولان بانک می‌توانند شما را در این فرآیند راهنمایی کنند و بسیاری از بانک‌ها خدمات ویژه‌ای را برای تازه واردان ارائه می‌دهند.


شرایط زندگی بعد از مهاجرت به کانادا برای مهاجران چگونه است؟

مسلما شرایط هر فرد با فرد دیگر متفاوت خواهد بود و همه چیز به موقعیت مالی، تحصیلی، خانوادگی و شغلی شما بستگی دارد. ما در ادامه برخی از موارد را با هم بررسی میکنیم تا بدانید بعد از ورود با ویزای کانادا چه شرایطی را تجربه خواهید کرد.

  • کیفیت زندگی در کانادا

درست است که کانادا به عنوان یکی از بهترین کشورها برای زندگی شناخته می‌شود، ولی این امر به عوامل متعددی وابسته است. سیستم آموزشی فوق‌العاده، سیستم بهداشت جهانی، نرخ کم جرم و خشونت از جمله دلایلی هستند که کانادا همواره در رده برترین کشورها برای زندگی قرار دارد. از نظر شرایط فرهنگی نیز، این کشور به عنوان یک جامعه قانون‌مدار و با شرایط مناسب شناخته می‌شود. اما هر قدر شما در جایگاه شغلی بهتری باشید، مطمئنا می‌توانید با کسب درآمد بیشتر، زندگی باکیفیت‌تری را تجربه کنید.

  • هزینه‌های زندگی در کانادا

با وجود تمام مزایای زندگی در کانادا، یک نکته مهم هزینه‌های زندگی در این کشور است. هزینه‌ها به عواملی مانند شهر مقصد شما بستگی دارند. در شهرهای بزرگ مثل تورنتو، هزینه‌های مسکن و تغذیه بیشتر است. به عنوان مثال، یک خانواده چهار نفره در تورنتو به طور متوسط حداقل 6144 دلار کانادا در ماه برای زندگی نیاز دارند.

  • برقراری ارتباط با مردم و جامعه کانادا

نقل مکان به یک کشور جدید ممکن است چالش برانگیز باشد، به خصوص اگر کسی را در آنجا نمی‌شناسید. برقراری ارتباط با جامعه جدید نه تنها به شما کمک می‌کند که ویژگیهای خودتان را بیشتر بشناسید، بلکه شبکه حرفه‌ای شما را نیز توسعه می‌دهد و در پیدا کردن شغل در کانادا به شما کمک می‌کند. برخی سازمان‌های خدماتی را به مهاجران ارائه میدهند و آن‌ها را با دیگر مهاجران یا کانادایی‌ها مرتبط می‌کنند. همچنین می‌توانید در مراکز اجتماعی، مدارس یا سازمان‌های خیریه محلی داوطلب شوید.

در کانادا، به امر برابری حقوق و فرصت‌ها میان افراد به شدت تأکید می‌شود. لباس‌ها و زبان افراد در محیط‌های مختلف به طور غیررسمی و عادی است. این کشور به عنوان یک جامعه چند فرهنگی و چند ملیتی مشهور است. همچنین، اغلب افراد آن مسئولیت‌پذیر و منظم هستند و در راستای ارتقاء کشور خود میکوشند.

نظم و حفظ حریم شخصی از ویژگی‌های مهم کانادایی‌هاست. همچنین احترام به فضای شخصی و اجتناب از مطالبه در مورد موضوعات شخصی از اهمیت فراوانی برخوردار است. وقت‌شناسی در کانادا ارزشمند است و از همه انتظار می‌رود که به موقع حاضر شوند. حفظ احترام، ادب و مدارا نیز بسیار مهم است. ارتباطات باید به صورت مؤدبانه صورت پذیرد زیرا احترام در ارتباطات با دیگران بسیار مهم است.

اگر دوست دارید به کانادا بیایید، ویزایار در کنار شماست

شما با اخذ انواع ویزای کانادا به کمک ویزایار میتوانید به این کشور مهاجرت کرده و از زندگی خود لذت ببرید. به این ترتیب هم می‏توانید از فرصت‌های جدید بهره‌مند شوید و هم آینده خود و فرزندانتان را تامین کنید.

منبع: ویزایار

597993