ذوق زدگی اسرائیل از تصویب قطعنامه ضد ایرانی حکام

نفتالی بنت، نخست‌وزیر اسرائیل نیز در واکنش در بیانیه‌ای گفت: «این یک قطعنامه مهم است که چهره واقعی ایران را آشکار می‌کند.»
تصویر ذوق زدگی اسرائیل از تصویب قطعنامه ضد ایرانی حکام

به گزارش سایت خبری پرسون، نفتالی بنت تاکید کرده است که که اعضای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی «با هدف متوقف کردن و جلوگیری از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای همکاری کردند».

نخست وزیر اسرائیل تصریح کرد، اگر ایران به فعالیت‌های خود ادامه دهد، قدرت‌های بزرگ باید پرونده ایران را به شورای امنیت بازگردانند.

بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل هم از تصویب قطعنامه در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران استقبال کرد و گفت، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گام مهمی در تصمیم خود برای محکوم کردن ایران در پی عدم پایبندی ایران به بازرسی‌ها و در واکنش به فعالیت‌های هسته‌ای در سایت‌های مختلف در سراسر این کشور، برداشت.

وزیر دفاع اسرائیل در ادامه تصریح کرد: «ایران بار دیگر نشان داد که صلح منطقه‌ای و جهانی را تهدید می‌کند.»

بنی گانتز افزود: « جامعه بین‌المللی علاوه بر محکومیت، باید گام‌های ملموسی بردارد. هر دوربین نظارتی که خاموش می‌شود باید به آن با تحریم‌های دیپلماتیک و اقتصادی پاسخ داد.»

وزیر دفاع اسرائیل همچنین خواستار «اتحاد» و همکاری نزدیک جامعه بین‌المللی برای مقابله با اقدامات منطقه‌ای و جهانی ایران شده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز با استقبال از این قطعنامه مدعی شد: اکنون زمان آن رسیده است که جامعه بین‌الملل از شفافیت و حرفه‌ای عمل کردن آژانس حمایت کرده و از همه طریق علیه ایران اقدام کند.

این در حالی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی خود دارای صدها کلاهک هسته‌ای است.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی امروز (چهارشنبه) قطعنامه‌ای ضد ایرانی را با ۳۰ رأی موافق تصویب کرد.

شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، با تصویب این قطعنامه از ایران به ادعای ناتوانی در توضیح برای ردیابی اورانیوم در سایت‌های اعلام نشده انتقاد کرد.

این قطعنامه با ۳۰ رأی موافق، ۲ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع تصویب شد. ۲ کشوری که با این قطعنامه مخالفت کردند روسیه و چین بودند.

در متن این قطعنامه ادعا شده این نهاد به دلیل عدم همکاری کافی ایران نگران است و از ایران می‌خواهد «بدون تأخیر» با آژانس بین‌المللی تعامل کند.

400536