واکنش تند ایران به قطعنامه شورای حکام

ایران ضمن محکوم کردن قطعنامه شورای حکام اعلام کرد: هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای ندارد.
تصویر واکنش تند ایران به قطعنامه شورای حکام

به گزارش سایت خبری پرسون، وزارت خارجه کشورمان طی بیانیه‌ای به قطعنامه ضد ایرانی شورای حکام واکنش نشان داد و تصویب این قطعنامه را محکوم کرد. در این بیانیه آمده است:

اقدام تعدادی از کشورها در‌ تصویب یک قطعنامه علیه ایران در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به شدت محکوم می‌کنیم.

جمهوری اسلامی ایران ارائه و تصویب این قطعنامه را اقدامی سیاسی و غیرسازنده و در ادامه سیاست‌های شکست خورده قبلی برخی از کشورهای غربی و تلاشی برای سوءاستفاده سیاسی از سازوکارهای بین‌المللی علیه کشورهای مستقل می‌داند.

جمهوری اسلامی ایران متعهد به ادامه همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی خود براساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان است.

صدور این قطعنامه، هیچ تأثیری بر اراده جمهوری اسلامی ایران برای ادامه بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و عمیاتی ساختن طرح‌های توسعه‌ای هسته‌ای خود مطابق با حقوق کشور ذیل معاهدات ذیربط بین‌المللی ندارد.

منبع: نامه نیوز

681360