روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی خراسان رضوی

رئیس‌ کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که با بیان اینکه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایشی است گفت: در یک روز گذشته ۳۲۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی است.
تصویر روند افزایشی بستری بیماران کرونایی در مراکز درمانی خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، محمد پهلوان رئیس‌ کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روند بستری بیماران مبتلا به کرونا در خراسان رضوی افزایشی است گفت: در یک روز گذشته ۳۲۷ بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی است.

محمد پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس، اظهارداشت: در حال حاضر یک هزار 185 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد 885 بیمار در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مقدس قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه بر خلاف پیش بینی های اولیه، ویروس اومیکرون به ویژه در افراد واکسن نزده و یا مبتلا به بیماری‌های مزمن موجب بدحالی نیز می‌شود تصریح کرد: در حال حاضر 267 بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش‌های مراقبت ویژه استان بستری هستند که از این تعداد 210 بیمار در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تحت مراقبت قرار دارند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته یک هزار و 120 بیمار مبتلا و یا مشکوک به کرونا به مراکز بیمارستانی و یک هزار و 41 نفر به مراکز خدمات جامع سلامت منتخب در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مراجعه کردند تصریح کرد: عموم مردم در صورت بروز هرگونه علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین درمانگاه و یا مرکز خدمات جامع سلامت منتخب مراجعه کنند و از حضور مستقیم در اورژانس بیمارستان‌ها خودداری کنند.

نداشتن علایم سرماخوردگی شرط مهم واکسیناسیون کووید برای گروه سنی 5 تا 9 سال است

زهرا نهبندانی، رئیس گروه پیشگیری بیماری‌های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهارداشت: نداشتن علائم سرماخوردگی شرط مهم واکسیناسیون کووید 19 برای کودکان گروه سنی 5 تا 9 سال است که والدین باید به علایم کودکانشان توجه نموده و بعد به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

وی با اشاره به اینکه در این سویه میزان ابتلا کودکان به بیماری کرونا در سطح بالایی است، خاطرنشان کرد: واکسیناسیون کودکان 5 تا 9 سال انجام می‌شود و بنابر مطالعات علمی واکسن‌های سینوفارم و پاستوکووک برای این گروه سنی مناسب است.

نهبندانی با اشاره به اینکه همراهی والدین با کودک نشانه رضایت آنهاست گفت: میزان تزریق و فاصله بین دو نوبت مشابه گروه سنی بالاتر است.کودکان نباید علایمی مانند تب، سرفه، سرما خوردگی داشته باشند و در صورت ابتلا به سرماخوردگی باید یک هفته از بهبود علایم گذشته باشد.

رئیس گروه پیشگیری بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: باتوجه به آمار بالای ابتلا کودکان به سویه اومیکرون پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از وخامت حال کودکان سریعتر واکسیناسیون کودکان انجام گیرد و والدین به همراه کودکان به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

منبع: تسنیم

384953