بهترین راهکار ایمن ماندن انجام واکسیناسیون کرونا است

عضو هیات علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اوج‌گیری موج ششم بحران کرونا و افزایش میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری‌ها اظهارداشت که آمار ابتلای کودکان به دلیل عدم انجام واکسیناسیون کرونا بالاتر است، اما دیگر گروه‌های سنی هم درگیر ویروس اومیکرون شده‌اند.
تصویر بهترین راهکار ایمن ماندن انجام واکسیناسیون کرونا است

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر رزیتا خداشاهی‌ عضو هیات علمی گروه بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بیشتر افراد نیازمند به بستری، بیماران واکسن گریز و یا کسانی هستند که دزهای واکسن خود را به شکل کامل دریافت نکرده اند گفت: در شرایط حال حاضر انجام کامل واکسیناسیون کرونا بهترین راهکار در جهت ایمن ماندن در برابر خطرات ویروس اومیکرون به شمار می رود.

دکتر رزیتا خداشاهی اظهار داشت که این روزها شاهد اوج‌گیری موج ششم بحران کرونا و شعله‌ورترشدن ویروس اومیکرون هستیم و افزایش میزان بیماران مبتلا، رشد میزان مراجعات به بیمارستان‌ها و بستری‌ها در بخش‌های مختلف کرونا از جمله کووید عفونی را هم به همراه داشته است.

وی خاطر نشان کرد: هر چند که شدت خطر ویروس اومیکرون از ویروس دلتا کمتر است، اما میزان انتشارش به مراتب بیشتر از آن است و همین انتشار و سرعت تکثیر بالا افزایش آمار بیماران مبتلا و بستری‌ها را در پی داشته است.

وی با ذکر این نکته که هم‌اکنون بخش‌های کووید عفونی در بیمارستان امام رضا(ع) در حال تکمیل شدن است تأکید کرد: همچنین تخت‌های بیماران عفونی در ICU کرونا مرکز درمانی امام رضا(ع) هم تقریباً در حال تکمیل شدن است.

مسئول بخش کووید عفونی بیمارستان امام رضا(ع) با بیان اینکه بیشتر افراد نیازمند به بستری، بیماران واکسن گریز و یا کسانی هستند که دزهای واکسن خود را به شکل کامل دریافت نکرده اند افزود: در شرایط حال حاضر انجام کامل واکسیناسیون کرونا بهترین راهکار در جهت ایمن ماندن در برابر خطرات ویروس اومیکرون به شمار می رود.

دکتر خداشاهی افزود: همه گروه‌ها درگیر ویروس اومیکرون شده‌اند و اینگونه نیست که بگوییم این ویروس منحوس تنها یک گروه خاص را درگیر کرده است، درست است که آمار کودکان به دلیل عدم انجام واکسیناسیون کرونا بالاتر بوده، اما دیگر گروه‌های سنی هم درگیر ویروس اومیکرون شده‌اند.

منبع: وبدا

منبع: وبدا

384016