وضعیت 5 شهر خراسان رضوی همچنان قرمز است

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام کرد که 5 شهر خراسان رضوی (بردسکن، قوچان، کلات، کوهسرخ و نیشابور) در وضعیت قرمز قرار دارد.
تصویر وضعیت 5 شهر خراسان رضوی همچنان قرمز است

به گزارش سایت خبری پرسون،دکتر محمد پهلوان اظهار داشت که همچنین شهرهای تایباد، تربت حیدریه، خلیل‌آباد، خوشاب، کاشمر و مشهد در وضعیت نارنجی و سایر شهرها در وضعیت زردکرونایی قرار دارد و فقط شهرستان بینالود در وضعیت آبی است.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند که از این تعداد ۱۲۰ نفر در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند.

پهلوان عنوان کرد: در حال حاضر ۵۵۵ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۴۴۴ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است. همچنین تعداد بیماران بدحال در بخش مراقب‌های ویژه در استان ۱۶۴ بیمار است و از این تعداد ۱۳۲ بیمار در دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد بستری هستند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵۸ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

وی در خصوص آمار واکسیناسیون گفت: در گروه سنی بالای ۱۸ سال ۹۷.۰۸ درصد دوز اول و ۸۵.۶۷ درصد دوز دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. آمار تزریق واکسیناسیون در گروه سنی بالای ۱۲ سال در دوز اول ۹۶.۵۵ درصد و در دوز دوم ۸۴.۰۸ درصد است. همچنین در گروه سنی پنج تا ۱۱ سال ۱۳.۱۰ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند. آمار تزریق دوز سوم که ۳۴.۳۸ درصد است، نشان می‌دهد میزان استقبال مردم از دوز سوم واکسن همچنان پایین است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و ۲ مراجعه نمایند و از خوددرمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند. همچنین با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجتناب از برگزاری دورهمی‌ها استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون از ورود به پیک هفتم جلوگیری کنند زیرا در روزهای پایانی سال و ایام‌ نوروز با کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مواجه شده‌ایم.

منبع :ایسنا

388379