۲۵ شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ۲۵ شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.
تصویر ۲۵ شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

به گزارش سایت خبری پرسون، دکتر محمد پهلوان رئیس کمیته رسانه و اطلاع رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد گفت: بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ۲۵ شهر استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

دکتر محمد پهلوان اظهار کرد: در حال حاضر شهرهای بردسکن، بجستان، باخرز، بینالود، تایباد،تربت جام، تربت حیدریه، چناران، خلیل‌آباد، خواف،خوشاب، درگز، داورزن،رشتخوار، سبزوار،سرخس، فریمان،قوچان، کاشمر، کلات، کوهسرخ، گناباد، مشهد،مه‌ولات و نیشابور در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شهرهای جغتای، زاوه و فیروزه در وضعیت نارنجی و صالح‌آباد در وضعیت زرد قرار دارند.

پهلوان با بیان اینکه روند بیماران بستری و سرپایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنان افزایشی است، تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰۷۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند که ۷۸۴ نفر از این تعداد متعلق به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه طی یک روز گذشته ۲۵۷ بیمار جدید مبتلا یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شدند، افزود: از این تعداد ۲۰۴ نفر در مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری شدند.

بر خلاف تصورات امیکرون می‌تواند شرایط حاد را برای بیمار ایجاد کند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پهلوان تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونای بستری در بخش‌های مراقبت ویژه استان را ۲۱۹ بیمار و سهم دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد از این تعداد را ۱۶۵ نفر اعلام کرد و گفت:در حال حاضر حدود یک چهارم بیماران بدحال بستری مبتلا یا مشکوک به کرونای استان در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند و این امر نشان دهنده آن است که بر خلاف تصورات امیکرون می‌تواند شرایط حاد را نیز برای بیمار به ویژه در افرادی که واکسن دریافت نکرده‌اند یا مبتلا به بیماری مزمن هستند، ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه طی یک روز گذشته ۱۰۶۷ بیمار مبتلا یا مشکوک به کرونا به مراکز خدمات جامع سلامت ‌یا اورژانس بیمارستان‌ها مراجعه کردند، تصریح کرد: عموم مردم در صورت بروز علائم مشکوک به کرونا به نزدیکترین مرکز درمانی سطح یک و دو مراجعه کرده و از خود درمانی و مراجعه دیرهنگام پرهیز کنند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم‌ پزشکی مشهد با بیان اینکه تجربه نشان داده است که همکاری مردم نقش موثری در کنترل موج‌های کرونایی دارد،از عموم مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، اجتناب از دورهمی‌ها،استفاده از ماسک و تکمیل واکسیناسیون مدافعان سلامت را در مهار این همه گیری یاری نمایند.

385025